środa, 4 marca 2015

Swedzenie po oparzeniu slonecznym

Ja opalałem się w piątek do południa a już w sobotę po kąpieli wieczorem okropny świąd klatki piersiowej (dodam że okropnie się poparzyłem przez to słońce głównie na klacie, kolanach plecach i barkach, na szczęście skóra jest mocno czerwona ale nie ma bąbli) stosuje FENISTIL naprzemiennie z KREMEM S. S firmy NIVEA i faktycznie ten krem łagodzi to swędzenie. Swędzenie, mrowienie i przeszywające prądy po oparzeniu słonecznym. Co stosować na swędzenie skóry po oparzeniu? Witam Po stosowaniu maści na oparzenia agrosulfan dostałam małej wysypki i bardzo swedzi miejsce oparzone czym to smarować KOBIETA, LAT ponad rok temu Dermatologia Oparzenia Maści Swędzenie skóry. W piątek opalałem się i okazało się że mam oparzenie słoneczne.


Dziś schodzi mi skóra z całego ciała i strasznie wszystko mnie swędzi! Być może uszkodzenie skóry było na tyle poważne, że nadal odczuwalne są skutki w postaci swędzenia. Polecam bezwzględną ochronę przed słońcem w najbliższym czasie oraz stosowanie kremów z filtrem ohcronnym później, gdyż notoryczne poparzenia słoneczne są bardzo poważne w skutkach po latach. Specjalista w dziedzinie podologii. Co na oparzenia - przyczyny poparzeń słonecznych.


Opalenizna to reakcja ochronna organizmu na promieniowanie ultrafioletowe UVA i UVB. Zbyt długie opalanie się, szczególnie w południe, może doprowadzić do oparzeń słonecznych, a tych należy unikać za wszelką cenę. Wysypka po oparzeniu słonecznym Witam. W niedziele opalałem się na słońcu, pomimo użycia filtra SPFskóra została poparzona na nogach, prawym ramieniu, rece i boku brzucha.


Na początku skóra była mocno zaczerwieniona i piekła, na drugi dzień czułem straszny ból do tego stopnia że nie moglem wstać na nogi, ból utrzymywał. Ile dni trwa ból oparzenia słonecznego ? W niedziele byłam nad morzem i nie posmarowałam się kremem z filtrem ( bo uważałam, że słońce mnie nie spali, było dużo chmur) a jednak się spaliłam. I teraz moje plecy są całe czerwone i straszne mnie bolą.


Obrzęk twarzy po oparzeniu słonecznym – również bardzo częstą komplikacją oparzenia. Wszyscy musieli stawić czoła tym problemom. Przed pójściem na plażę trzeba pamiętać, że oprócz problemów z wyglądem występuje przedwczesne starzenie się skóry. To stan wynikający z nadmiernej ekspozycji skóry na słońce, agresywnego opalania i braku odpowiedniej ochrony. Nic kompletnie mi nie pomogło (proszę wybaczyć mój pesymizm).


Właziłam do lodowatej wody, chwilowo przynosiło ulgę, a tak to skakałam z bólu po ścianach, także luzik xD. Ulgę przyniosą schłodzenie skóry zimnym ręcznikiem, kremy nawilżające oraz chłodzące maści. Do oparzenia skóry może dojść już pod wpływem temperatury 42°C. Przy tej temperaturze naskórek ulega martwicy już po godzinach. Przy temperaturze 55°C do oparzenia dochodzi po minutach, a przy 70°C zaledwie po sekundzie.


Temperaturą graniczną, powyżej której nieodwracalnemu uszkodzeniu ulega białko tkankowe, jest 55°C. Całe szczęście, tego typu oparzenie jest tylko niemiłym wspomnieniem już po kilku dniach, a wielu zapomina o nim już na kolejny dzień. Mówimy wówczas o oparzeniu I stopnia – zmiany dotyczą tylko najbardziej zewnętrznych warstw skóry, a całe zdarzenie nie pozostawia po sobie żadnych blizn. Poparzenie słoneczne to uszkodzenie skóry, które objawia się zaczerwienieniem i podrażnieniem.


Ciało jest często pokryte bąblami, skóra piecze i swędzi jednocześnie. Po kilku dniach od wystąpienia pierwszych objawów zaczyna schodzić, co wygląda bardzo nieestetycznie. Po to organizm wytwarza melaninę („opala się”) by chronić się przed szkodliwością promieniowania UV. Oznaką oparzenia słonecznego I stopnia jest zaczerwienienie i nabrzmienie skóry. W ciężkich przypadkach mogą tworzyć się na skórze pęcherze (II stopień).


Kluczowa jest też opieka bezpośrednio po oparzeniu, także w przypadku oparzeń powierzchownych, gdyż to ona właśnie może zabezpieczyć przed powstaniem blizn i przykurczów, prowadzących do ograniczenia funkcji ważnych w codziennym funkcjonowaniu (np. w przypadkach, gdy oparzenie dotyczy dłoni, stóp, twarzy, czy też okolic intymnych). Lekarz zakał natłuszczać, powiedział że można Cepanem. Kupiłam go ale jak narazie żadnych rezultatów, dziecko nadal sie drapie a to są świeże rany, jeszcze nie blizny.


Czytałam na forum że większość z Was odradza Cepan. Jak zatrzymać swędzenie Po poparzenie słoneczne Według MedlinePlus Oparzenie słoneczne powoduje, gdy kwota ekspozycji na słońce lub inne źródło światła ultrafioletowego przekracza zdolność organizmu ochronnego pigmentu, melaniny, która chroni skórę. Swędzenie skóry to nieprzyjemne uczucie, które występuje na skutek drażnienia zakończeń nerwowych zlokalizowanych w skórze właściwej przez bodźce chemiczne i mechaniczne (muskanie). Czynniki mechaniczne wywołujące swędzenie skóry mogą pochodzić ze środowiska zewnętrznego i są to np.


Każdy z nas doznał przynajmniej raz w życiu tego uczucia, a najczęściej niestety przeżywamy to samo co roku. Prezentujemy kilka domowych sposobów, które poradzą sobie z lżejszymi przypadkami. Oparzenia słoneczne często pojawiają się po pierwszym wyjściu na plażę. Jeśli oparzenia słoneczne nie są poważne, zacznij od kojącego prysznica. Ale uwaga – woda nie może być zimna.


W przeciwnym razie narazisz się na szok termiczny. W następnej kolejności sięgnij po zimne okłady. Doskonale działają żelowe woreczki lub nawet domowe mrożonki.


Nadmierne opalanie lub nawet nieliczne oparzenia słoneczne mogą przyczynić się po latach do poważnych chorób skórnych, np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty