piątek, 27 marca 2015

Guzek na wargach sromowych większych

Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Jego objawem jest pojawienie się twardego guzka na wargach sromowych. Nie daje on objawów bólowych, niekiedy jednak może pojawić się świąd skóry, która pokrywa zewnętrzne narządy płciowe.


Czasem podrażniała go bielizna. Guzek na większych wargach sromowych Mam lata.

Przyczyną są najczęściej infekcje bakteryjne, rzadziej wirusowe. Choroby w obrębie sromu mogą wynikać ze zmian hormonalnych. Guzki, Gulki na wargach sromowych wiekszych. Guzek w obrębie warg sromowych a możliwe przyczyny Na wargach sromowych większych pojawił mi się jakby guzek pod skórą , był twardy.


Po paru dniach ten obrzęk zaczął się rozprzestrzeniać i teraz po obu stronach mam jakby spuchnięte, zaczerwienione, a kiedy dotykam, pod skórą czuję jakieś powiększone gruczoły. Tydzień temu wyczułam na prawej wardze sromowej guzek wielkości ziarnka grochu. Coś mnie pobolewało (tak jakby drętwiało, mrowiło) w tym miejscu i po sprawdzeniu okazało się, że jest tam zgrubienie pod skórą.


Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka.

Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów ( najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz ) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Z tym problemem należy zgłosić się do ginekologa, który wyda ostateczną diagno. Co jakiś czas (raz w miesiącu, raz na miesiące) pojawia się u mnie w okolicach warg srokowych guzek wielkości małego groszka. Zazwyczaj zaczyna się od uczucia swędzenia, pieczenia.


Może ktoś tutaj będzie umiał mi pomóc, bo nawet moi lekarze nie wiedzą co mi jest. W zasadzie odkąd pamiętam na wargach sronowych większych (w miejscu ich rozchodzenia i ciut poniżej) mam zagubienia pod skórą, gulki, kilka zmian jest bardziej płaskich, ale ciut wypukłe przy dotyku. Od kilku dni mam pod skórą na wargach sromowych większych guzki. Jeden jest malutki, a drugi wielkości ziarnka grochu.


Guzki na wargach sromowych większych! Na skórze nic nie widać, pod palcem jest ledwo wyczuwalne, jest to dość głęboko. Miesiączkę dostałam pierwszy raz w tym miesiącu, lipca.


Rak sromu to stosunkowo rzadko występujący nowotwór złośliwy zewnętrznych narządów rodnych kobiety, czyli warg sromowych i łechtaczki. Choroba rozwija się zazwyczaj w postaci drobnego owrzodzenia lub guzka, zazwyczaj dającego się wyczuć w trakcie zwykłych czynności higienicznych. Otóż co 1-miesiące na wargach sromowych większych, mniejszych lub pomiędzy, a często na zewnętrznej części sromu (a raz nawet na łechtaczce oraz w samym wejściu do pochwy) pojawiają mi się swędzące, a potem bolesne guzki, które po kilku dniach wypełniają się ropą.


Okolica guzka zawsze jest mniej lub bardziej opuchnięta. Czy mi nic nie grozi, ze ja go tak czesto nacinam i dlaczego on po operacji znowu sie pojawił?

W okolicy warg sromowych znajdują się bardzo duże ilości gruczołów Bartoliniego, które okresowo mogą ul. Czy ktoś ma może taki problem? Bolące czasem nawet bardzo guzki na wargach sromowych większych i czasem trochę w pobliżu mniejszych?


Z ropną wydzieliną, a po wyciśnięciu aż nieraz. W poprzednim artykule opisywaliśmy funkcję, jaką spełniają wargi sromowe. Omawialiśmy także kwestie związaną z występowaniem na nich różnych zmian skórnych.


Po przeanalizowaniu wszelkich faktów na ten temat można wysnuć wniosek, że guzek na wardze sromowej nie zawsze jest zwiastunem czegoś złego. Takie grudki zazwyczaj są rodzajem zaskórników, które powstają w wyniku. Raz, kilka lat temu pojawila sie mniejsza i mniej bolesna krosta, tylko, ze na wargach sromowych, ktora po wycisnieciu ropy znikla, moze to przez depilacje ? Bardzo prosze o jakies porady i pomoc, nie ukrywam ze boje sie isc do lekarza. Miałam kiedyś taki guzek na wardze sromowej większej i zniknął po tygodniu.


Moja dziewczyna a właściwie już teraz żona ma duże wargi sromowe. Są bardzo, bardzo podniecające. Nigdy nie mówiła że to jej przeszkadza, czy boli a na plaży ledwie je mieści w kostiumie bo są bardzo długie (zawsze z tego żartujemy). Prawdopodobnie te pojawiające się i znikające guzki to gruczoły Bartoliniego, które okresowo ulegają zatkaniu.


Plastyka warg sromowych. Zabieg nie jest skomplikowany i nie wymaga długiej rehabilitacji. Wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym i polega na usunięciu zbyt dużego fałdu skóry w ten sposób, aby brzeg pozostał niezmieniony i nie.


Czesc, dni temu wyskoczył mi na dużej wardze sromowej taki guzek w kolorze sromu, przy dotyku bolesny. Do tego pobolewanie mnie ta warga. Myślałam, że to po prostu pryszcz w takim dziwnym miejscu ( mam wysyp ostatnio).


Nawet jeśli ropień ujawni się, a nie fakt, że na wargach sromowych nie po pewnym czasie ponownie pojawia się nowa formacja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty