środa, 17 maja 2017

Wierszyk o natalii

Wymyslicie mi jakis smieszny, krotki wierszyk o imieniu Natalia? Napisałem ten wierszyk kilka dni przed tym jak mnie zostawiłaś Natalia…. Spytałem się, dlaczego mnie zostawiasz. Odpowiedziałaś: przestałam cię kochać po tym jak podciąłeś sobie żyły….


Teraz wiem, że niedługo moje życie się skończy… Sam je skończę…. Powiadomienie o plikach cookie. Nasza witryna korzysta z plików COOKIES („ciasteczka”). Dowiedz się więcej o COOKIES z naszej Polityki Prywatności Polityka prywatności. Znacie jakieś wierszyki krótkie ( mogą być śmieszne ale nie obrażające ) o Natalii, Karolu, Pawle i Szymonie?


Potrzebne mi są na pożegnanie klasy. Ułożysz rymowankę o imieniu Natalia ? Bardzo was proszę daję n. Wyliczanki” autorstwa Natalii Usenko to książka będąca zbiorem dziecięcych wierszyków utrzymanych w powyższym charakterze. Natalka to głupia lalka, cały czas do zdjęcia wzdycha pewnego Krzycha. W czerwcu, w kilka tygodni po poznaniu, podarował mi Portret panny Noel pierwszy wiersz o mnie.


I powiedział mi tak: Będę całe życie pisać jeden długi miłosny cykl wiersze dla Natalii. Szczerze mówiąc o wiele bardziej przypadły mi do gustu te z tomiku Wawiłow (tam ilustrowała J. Rusinek). Te są zabawne, nie sztampowe, ciekawe, utrzymane w trochę bardziej stonowanej kolorystyce niż u Rusinek. Lubię takie ilustracje - niesłodkie, z polotem.


O poprzednich tytułach serii także (TU i TU, a o tym nie wspominałam, ale pisała o nim zaprzyjaźniona DZIECIO-mamia, więc pozwolę sobie podlinkować TUTAJ). Wszystkie bardzo polubiliśmy, wszystkie często do nas powracają, ale ten zrobił prawdziwą furorę. Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i. Pamiętaj dziś łakomczuszku o malutkim swoim brzuszku, bo lubi czasem ten brzuszek zjeść także trochę jabłuszek.


Wierszyk o natalii

Nawet słyszy się to w chatce. Czy byliście w niedzielę. Wierszyk o innej czarnej krowie. Jest patronką nawet we śnie. Maryja pomaga w chorobie.


Książka wypełniona jest ciekawymi, wesołymi wierszykami o dzieciach oraz kolorowymi, bajkowymi ilustracjami. Odnaleźć w nich można wciąż żywe strofy o wielkiej miłości, poetyckie, ale zdumiewająco znajome, najbardziej osobiste przeżycia, zachwycenia, oczarowania. Jej zbiorek Idealny dzień leży obok książek Pani Danuty i rano, wieczór, we dnie - no, może nie w nocy, ale często - z nimi rywalizuje. Młodszy z reguły wybiera twórczość mamy. Zamykam oczy by Ciebie sobie wyobrazić Otwieram okno by poczuć Twój zapach Tulę telefon wyobrażając sobie, że to TY Spoglądam na gwiazdy wyobrażając sobie, że to oczy Twe Zasypiam by w śnie Ciebie odnaleźć Budzę się by znów Ciebie ujrzeć Kiedy mnie przytulasz czuję bicie Twojego serca Kiedy mnie całujesz, czuję że odlatuję Kiedy na mnie patrzysz przypominam sobie gwiazdy.


O, gdybym mógł, tobym zmienił cały świat w jeden kandelabr. Myślę, że po to są wiersze, ich ruch ku sercu człowieka, by szerzej szła, coraz szerzej przez kontynenty jutrzenka (…) Jesteśmy w pół drogi. Natalia Usenko jest autorką wiersza dla dzieci pod tytułem Czarna Krowa. Droga pędzi z nami bez wytchnienia. Chciałbym i mój ślad na drogach ocalić od zapomnienia.


Dyskutował o wszystkim z wielką łatwością. Był wykładowcą na Uniwersytecie w Lublinie, Studenci słuchali Go nadzwyczaj pilnie. Chodził chętnie po górskich szlakach Rozmyślając przy tym o duszy ludzkiej. Tworzył poezję i sztuki teatralne Każdy cenił Jego walory intelektualne. Jest bardzo wielu poetów, którzy stworzyli piękne wiersze dla dzieci.


Niektórzy twórcy są znani i wydali zbiory wierszy w formie książek papierowych lub e-booków. Inni są autorami anonimowymi lub piszącymi tylko okazjonalnie, pod wpływem impulsu, np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty