piątek, 16 marca 2018

Ugryzienie przez ose w ciazy

Ugryzienie osy – co robić, żeby złagodzić ból? Usta strasznie mi spuchły, a głowa pobolewa, ale raczej nie jestem uczulona. Przespałam noc, a opuchlizna i ból zostały.


Rano wzięłam pół tabletki APAP. O czym może świadczyć sina plama w miejscu użądlenia przez osę? Czy ugryzienie osy może mieć wpływ na ciążę?


Chyba jestem w ciąży, początkowe tygodnie. Dwa dni temu użądliły mnie dwie osy, mam opuchnięty palec u ręki, drugie użądlenie na boku. Czy moze to w jakis sposób zaszkodzić dziecku? Palec trochu napuchł i nie mogłem go zginać, bolał cały dzień.


Na drugi dzień ból był mniejszy, pojawiło się swędzenie. W poniedziałek ani śladu po opuchliźnie i. Smaruję również tą opuchliznę Altaziają, stosuję spray Allertec, wzięłam pierwszą tabletkę Loratadyny i piję Calcium. W większości przypadków ugryzienie osy powoduje tylko miejscową reakcję skórną, tak jak przy ukąszeniach innych owadów. Taka reakcja skórna powinna zaniknąć po kilku godzinach i nie jest potrzebna żadna interwencja lekarska.


Aby zapobiec zakażeniu ugryzienia bakteriami, należy przemyć miejsce ugryzienia wodą z mydłem, spirytusem salicylowym, wodą utlenioną lub innym. Osy można spotkać niemalże wszędzie, potrafią być również bardzo agresywne. Użądlenie osy tylko z pozoru nie jest niczym groźnym. W rzeczywistości trzeba upewnić się, że zdrowie lub nawet życie osoby użądlonej nie jest zagrożone.


Osy są dość często mylone z pszczołami. Nie każde ukąszenie przez kleszcza powoduje boreliozę. Zwłaszcza jeśli został prawidłowo (tj. bez wyciskania, smarowania tłuszczem, benzyną, przypalania) usunięty przed upływem godzin. Wczoraj w ogródku zostałam ugryziona w ramię. W Pani sytuacji konieczna jest obserwacja skóry przez dni od ukąszenia przez kleszcza.


Sprawdź, jak postąpić, jeśli wbije ci się w skórę ten pajęczak. Jak postępować w przypadku ukąszenia przez pszczołę, osę lub inne owady. Szczególnie niebezpieczne jest ukąszenie w język, podniebienie, gardło, przełyk lub oko.


Osoba zdrowa, nie uczulona na jad osy, może umrzeć w wyniku użądlenia przez osę, jeśli osa ugryzie w język w głębi buzi. Skąd ty te błędy w swojej wypowiedzi bierzesz? Nie powinno się lekceważyć ugryzienia przez kleszcza w ciąży. Mimo że nie ma jeszcze wystarczających dowodów naukowych na potwierdzenie zależności pomiędzy boreliozą w ciąży a wadami wrodzonymi u dziecka, należy w takiej sytuacji niezwłocznie zgłosić się do lekarza.


Ważna jest szybkość działania – należy niezwłocznie po ukąszeniu wyjąć żądło. Mimo, że ja zjadł to na szczęście nic mu się nie stało, ale trochę najedliśmy się strachu, bo to nigdy nie wiadomo. Boli ręka ale tylko miejscowo. Wydaje mi się, że nie mam jakieś mocnej reakcji alergicznej ale nie wiem czy mogę karmić córcię teraz? Jestem w tyg ciazy w środe miałam kleszcza zostal on usunięty a wczoraj aż 2. Również dostępne są one w aptekach.


Maści tego typu mają działanie odżywcze, łagodzące stany zapalne, niwelujące podrażnienia i chłodzące. Jeśli osa ukąsi Cię w język, w usta czy w środku jamy ustnej podczas jedzenia np. Tydzień temu robilam wszystkie badania, zaraz po tym jak okazało się że jestem w ciąży ( tydzien ). Nigdy nie przechodziłam toksoplazmozy Ani też nie bylam nią zarazona. Niektóre osoby, szczególnie dzieci, bywają uczulone na komarzy ja które owady wtłaczają do naszej skóry w celu rozrzedzenia krwi i chwilowego znieczulenia.


Ugryzł nnie kot, ktory mieszka u nas na podworku. Własciwie jest to bardzo mała ranka i została zaraz zdezynfekowna. Zamieszczone przez Klucha: Wiadomo w ślinie psa pełno bakterii …. Szerszeń azjatycki - jak wygląda? Ten gatunek szerszenia azjatyckiego występuje naturalnie w Chinach, północnych Indiach i Azji Południowo-Wschodniej. Mam nieprzyjemny problem.


Nie wiem dokładnie co to , taka jakby długa mucha , bąk czy jakaś mieszanka. Ryzyko zachorowania jest najwyższe w rejonach o dużym odsetku zalesienia, takich jak województwo podlaskie, Warmia i Mazury. Nie oznacza to jednak, że na innych terenach, w tym w dużych miastach, nie ma ryzyka ukąszenia przez kleszcza – stwierdzane są one bowiem także chociażby w parkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty