czwartek, 20 lipca 2017

Bolący żylak pod kolanem

W wielu przypadkach przyczyną bólu kolana z tyłu jest torbiel Bakera. To rodzaj cysty wypełnionej płynem, która może rozwinąć się równolegle z przeciążeniem stawu czy cho. Teleangiektazje (pajączki naczyniowe) są poszerzonymi żyłkami położonymi płytko w skórze. Mają głównie znaczenie kosmetyczne i rzadko wywołują dolegliwości bólowe.


Nie są bolesne i rzadko powodują obrzęk. Mam lat i od pół roku biorę pigułki Minulet, a od dwóch miesięcy na nogach zaczęły pojawiać się drobne popękane fioletowe żyłki. Mam też klasycznego żylaka pod kolanem i grubą, bolącą żyłę ( w środku) na udzie. Mam opuchnięte nogi i czuję się, że coś jest nie tak. Mierz zawsze w tym samym miejscu.


Im większa jest różnica pomiędzy obwodem rano a wieczorem, tym szybciej idź do lekarza. Jestem młodą kobietą w wieku lat. Rok temu zauważyłam na swojej prawej łydce pojawiające się pajączki. Byłam na konsultacji u chirurga naczyniowego, ale wykluczył chorobę żył.


Natomiast w ostatnim czasie po nocy pojawił się na mojej prawej nodze z tyłu za kolanem siniak, a pod nim nie wiem jak to określić, powiedzmy tzw. Część z nich to ból mięśni pośladka na przykład po treningu albo po zastrzyku, a część to promieniujący ból kości ogonowej. Ból pośladków może mieć podłoże różne. Niestety ból po zastrzyku domięśniowym może być bolesny niezależnie od sposobu wbicia igły. Nieda sie często tego zrobić inaczej jak tylko w bolący sposób.


Noga trochę mnie boli, po wstaniu czuję coś jakby rozciąganie skóry. Pojawiają się wówczas, gdy zastawki w żyłach biegnących wewnątrz nóg nie zamykają się prawidłowo. W wyniku tego przepływająca przez nie krew zaczyna cofać się do żył powierzchniowych, które pod wpływem zwiększonej jej ilości poszerzają się i skręcają, tworząc żylaki. Choć w powszechnej świadomości dominują jako problem starszych kobiet, przekonanie takie nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Rzadkością nie są także żylaki nóg u mężczyzn, choć problem ten panów dotyczy rzadziej niż pań.


Nieprawidłowy przepływ krwi oraz zbyt wysokie ciśnienie krwi to jedne z najczęstszych przyczyn występowania przewlekłej niewydolności żylnej. W Polsce z jej powodu cierpi niemal co druga kobieta. Niewydolność żylna powstaje w skutek tzw. Przyczyną bólu w pośladku bywają również urazy i dysfunkcje dotykające nóg (m.in. stawów kolanowych lub skokowych). Mam wrażenie jakbym miała jeden duży siniak, nie mogę siadać na tym pośladku, jest jakby twardy i gorący.


Myślałam, że to od szczeliny i po prostu przejdzie. Jednak gdy poczytałam o przetokach i ropniach okołoodbytniczych, a także o metodach ich leczenia jestem po prostu załamana. Nie biorę żadnych leków, nie uprawiam. Węzły chłonne w pachwinie mogą być powiększone z powodu Powiększony węzeł chłonny w lewej pachwinie. Bolący guzek w pachwinie.


Teraz wyrósł mi niewielki bolący guz. Co mi dolega i czy to groźne? Być może to żylak odbytu w stanie zapalnym lub formujący się ropień okołoodbytniczy. Trzeba z tym problemem bezpośrednio zgłosić się do lekarza.


Poszukuję specjalisty od chirurgii naczyniowej (w Warszawie) - drętwieje mi noga, ewidentnie pojawił się żylak pod kolanem i mam problem z chodzeniem, zginaniem nogi. Boli, szczypie i mam wrażenie jakby coś się tam blokowało. Następnego dnia zaczęło boleć mnie kolano, a dokładniej tuż nad kolanem (ok cm), po środku. Zazwyczaj pojawiają się na łydkach i udach, w miejscach, gdzie ścianki żył są kruche, dochodzi do niedrożności żylnej i problemów z przepływem krwi. Problem ten dwa razy częściej dotyczy kobiet, niż mężczyzn.


Z żylakami mogą się wiązać takie objawy jak pulsujący ból, zmęczenie, uczucie. Na całej długości zamykanego żylaka występują zgrubienia i te okolice są tkliwe, lekko przebarwione (kolor trudno określić - chyba siny to najlepsze określenie). Niekiedy okolice zgrubień są lekko zaczerwienione.


Cały czas stosuję specjalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty