piątek, 7 lipca 2017

Ból wargi sromowej większej

Ból wargi sromowej większej

Od rana, po obudzeniu, doskwierał mnie mocny ból w okolicach wargi sromowej większej. Myślałam, że to zaraz przejdzie, lecz przez resztę dnia mnie męczyło. Okazało się, że to jest chyba jakiś guzek, czy coś wielkości zielonego groszku, jest on pod skórą. Nie zauważyłam nic na powierzchni.


Re: Krostki na wargach sromowych-co to może być? Następnego dnia było ich już całkiem sporo, na wargach sromowych większych i mniejszych. Lekarz powiedział, że to zapalenie mieszków włosowych. Dzień dobry, mam problem, ponieważ wczoraj zaczęłam odczuwać ból wargi sromowej dużej (lewej). Ból wyczuwalny był po dotknięciu w jednym miejscu i narastał, po kilku godzinach zauważyłam, że warga jest opuchnięta i twarda w kilku miejscach - pojawiły się jakby zgrubienia.


Opuchlizna i ból wargi sromowej dużej witam mam opuchniętą wargę sromową większą, opuchlizna jest duża i bardzo boli, przeszkadza podczas chodzenia i siedzenia, zrobiła się taka jakby bańka, co to może być? Od kilku dni boli mnie okolica wargi sromowej dużej, lewej, szczególnie przy dotyku, jest to jedno miejsce, lecz ból promieniuje. Nie ma tam żadnego zgrubienia, narośli, guzka, wargi nie są opuchnięte, nie są zaczerwienione nie ma zmiany koloru skóry, tylko ból.


Podmywam się tantum rosa, smaruję maścią tribiotic, ale nie pomaga. Ból warg sromowych to częsta kobieca dolegliwość, skarżą się na nią czasem także dziewczynki. Objawy te są wskazaniem do wizyty u ginekologa, ponieważ mogą być objawem bardzo poważnych chorób, w tym raka. Wulwodynia to przewlekła choroba objawiająca się kłującym bólem lub uczuciem dyskomfortu okolicy sromu, pochwy a nawet pośladków czy odbytu.


Ból ten może być umiejscowiony konkretnie lub występować na rozległym obszarze narządów rodnych kobiety. Co oznacza ból w okolicy wargi sromowej większej? Witam serdecznie Od paru dni odczuwam ból w okolicy wargi sromowej większej ( na zewnątrz wargi w zagłębieniu). Nie ma żadnej opuchlizny, guzka tylko dyskomfort nasilający się przy siedzeniu. Uczucie siedzenia na ziarnku, ucisk.


Ból może być wynikiem rozwijającej się infekcji intymnej – bakteryjnej lub wirusowej. Pacjentki skarżą się wówczas na czerwone, bolące i obrzęknięte wargi sromowe. Pieczenie i ból mogą nasilać się w czasie oddawania moczu, co może też wskazywać na obecność infekcji układu moczowego.


Obrzęk większej wargi sromowej obrzek na wiekszej wardze sromowej i lekki dyskomfort czy to maze byc przewianie. Choroby w obrębie sromu mogą wynikać ze zmian hormonalnych. Czym jest guzek na wardze sromowej większej?


Ból wargi sromowej większej

Zbyt duże wargi sromowe to zwykle przypadłość, która towarzyszy kobiecie od zawsze. Przyczyny przerostu warg sromowych. Najczęściej to wada wrodzona, na którą nie mamy wpływu. Czasem to genetyka, czasem taki po prostu urok. A jednak bywają przypadki, że przerost warg sromowych może być wadą nabytą.


Zdarza się to oczywiście. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest. Na pewno uda się do ginekologa,jednak dopiero po nowym roku,bo nie ma wolnych terminów.


Leczenie przerostu warg sromowych – labioplastyka. Znacznie przerośnięte wargi sromowe mniejsze, które powodują ból, nawracanie infekcji intymnych czy dyskomfort, należy leczyć. W Polsce operację w takich przypadkach refunduje Narodowy Fundusz Zdrowia. Witam, otóż kilka dni temu na dole lewej wargi sromowej wyczułam guzek wielkości fasoli. Na początku miałam spuchniętą tą wargę lecz na następny dzień opuchlizna sama minęła.


Guzek mnie nie boli , nawet przy dotykaniu, nie mam żadnych innych objawów. Od kilkunastu dni boli mnie warga sromowa z lewej strony, podczas siedzenia chodzenia a nawet leżenia jest to ból który pojawia się i znika jest pulsujący i taki trochę piekący ginekolog. Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek.


Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty