środa, 20 kwietnia 2016

Guzek przy wargach sromowych

Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek. Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Jego objawem jest pojawienie się twardego guzka na wargach sromowych. Nie daje on objawów bólowych, niekiedy jednak może pojawić się świąd skóry, która pokrywa zewnętrzne narządy płciowe.


Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Czasem podrażniała go bielizna. Na środku miał białą kropkę jakby ropę. Guzki pod skórą miały ropę przy próbie wyciskania opuchły mi wargi i nasilił się ból,smarowałam clotrimazolum nie pomogło zastosowałam tribiotyk, maść na opryszczkę też nic, dostałam w organizmie dziwnego mrowienia. Guzek w wardze sromowej.


Powiększyły się węzły w pachwinie i połączyły jakby żyłą z tym guzkiem. Czy mi nic nie grozi, ze ja go tak czesto nacinam i dlaczego on po operacji znowu sie pojawił? W okolicy warg sromowych znajdują się bardzo duże ilości gruczołów Bartoliniego, które okresowo mogą ul. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka.


Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. Przez to następuje zablokowanie przewodów, gdzie może utworzyć się stan zapalny, który powstaje jako czyrak, guzek na wardze sromowej. Tego typu stan zapalny powoduje ból przy chodzeniu, siadaniu, a także obrzęk warg sromowych, osłabienie, oraz ból podczas stosunku.


Witam, mój problem jest następujący. Otóż dziś w czasie depilacji było wszystko w porządku, ale chwile pózniej, kiedy sie juz mylam wyczulam w wardze sromowej większej guzek. Kiedy sie depilowalam nic tam raczej nie było, bo sciskalam (moze to przez to?) ja i nic nie czułam. Na swoich wargach sromowych (większych) odkryłam niewielki guzek, właściwie lekkie stwardnienie. Czy ktoś miał może coś podobnego?


Nie jest bolesny, wyczułam go podczas mycia. Juliett napisal(a): Czym może być guzek wyczuwalny na wargach sromowych,nieco bolesny przy dotyku, większy od ziarnka grochu? Miejsce gdzie jest guzek jest nieznacznie zaczerwienione. Konieczna jest wizyta u ginekologa? Może to być użyty wewnętrznie szew, który ulegnie samoistnemu wchłonięciu po około miesiącach od zszycia rany.


Na pewno jednak trzeba udać się do lekarza, który zbada ten guzek. Guzki na wargach sromowych pojawiają się, gdy kobieta ma zapalenie dużego żelaza (lekarze nazywa Bartholin), który znajduje się przy wejściu do pochwy. Dzieje się tak ze względu na wrzó który występuje w wyniku zablokowania ductless łojowych.


Dzis zauwazylam ze troszke sie powiekszyl. Okolice intymne gole maszynka. Raz, kilka lat temu pojawila sie mniejsza i mniej bolesna krosta, tylko, ze na wargach sromowych , ktora po.


Panie Doktorze prosze o odpowiedź. Kilka dni temu na wargach sromowych mniejszych zauwazyłam odczuwalny niewielkiguzek-boli tylko przy dotyku i nieco przeszkadza kiedy bielizna ociera,ale podczas chodzenia nie przeszkadza. Wizyte u ginekologa mam dopiero w czwartek popołudniu ale okropnie niepokoje sie co to moze być? W poprzednim artykule opisywaliśmy funkcję, jaką spełniają wargi sromowe. Omawialiśmy także kwestie związaną z występowaniem na nich różnych zmian skórnych.


Po przeanalizowaniu wszelkich faktów na ten temat można wysnuć wniosek, że guzek na wardze sromowej nie zawsze jest zwiastunem czegoś złego. Takie grudki zazwyczaj są rodzajem zaskórników, które powstają w wyniku. Od ponad lat borykam się z mocno uciążliwym i wstydliwym problemem.


Otóż co 1-miesiące na wargach sromowych większych, mniejszych lub pomiędzy, a często na zewnętrznej części sromu (a raz nawet na łechtaczce oraz w samym wejściu do pochwy) pojawiają mi się swędzące, a potem bolesne guzki, które po kilku dniach wypełniają się ropą. Mnie ta zmiana trochę bolała przy naciśnięciu. Witam mam lat i dzisiaj rano wyczulam ze mam guzek na wardze sromowej jest on pod skóra i jest wielkości hmmm rodzynka normalnie ma kolor skóry jest troszeczke bolesny, na początku pomyślałam że to od zimna ale wcześniej miałam takie kulki po wewnetrznej stronie, a teraz za zewnatrz. Zazwyczaj wargi sromowe mniejsze wystają wówczas poza większe, a w niektórych przypadkach ich przerost nie jest symetryczny – jedna z nich jest większa.


Jest to jak najbardziej normalna sytuacja i nie należy się niepokoić. Jestem po zabiegu leep dni na wargach sromowych mniejszych po lewej syronie pojawil sie guzek bolący. Tylko proszę nie pisac aby isc do lekarza bo bede ale termin mam za jakis czas. Po operacji pacjentka poddawana jest radioterapii przy zmianach rozsianych.


Nowotwór nie jest wrażliwy na chemioterapię, choć stosuje się ją w pojedynczych przypadkach. Mało zaawansowany rak sromu daje dobre rokowania – aż chorych przeżywa ponad lat po leczeniu. Przy zajęciu węzłów chłonnych odsetek ten wynosi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty