piątek, 23 października 2015

Guzek pod wargą sromową

Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. W zagłębieniu miedzy warga sromowa, a udem w pachwinie zrobił mi sie owalny na pół palca guzek, boli gdy dotykam gdy siadam i zmieniam pozycje, jest ok gdy stoję lub ułożę sie dobrze leżąc, dnia myślałam ze robi mi sie jakiś pryszcz bo był podobny ból ale na drugi dzień znacząco to urosło, nie czuje tam żadnych grudek, zmiana jest gładka i owalna, jestem ostatnio. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka. Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak.


Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Jeżeli chodzi o wysokość to znajduje się mniej więcej w połowie większej wargi. Gdy go mocno ściskam nie boli , jest twardy , ma wielkość ziarenka. Między udem a wargą sromową zrobił się guzek i czuję zgrubienia odbiegające od niego.


Zaczęła mnie boleć noga oraz pośladek. Jest to duży ból podczas chodzenia, wstawania. I do jakiego lekarza się zgłosić? Do ginekologa czy raczej do innego specjalisty? Ważny Temat - Migrena pod kontrolą.


Odkąd pamiętam pod skórą w okolicach warg sromowych mam drobne ,przesuwalne guzki. Czy to po prostu tak ułożona tkanka tłuszczowa czy też coś poważnego? Nie są bolesne, nie rosną. Przyczyn zmian na wardze sromowej mniejszej lub wardze sromowej większej może być wiele. Należą do nich reakcja alergiczna, zakażenie bakteryjne lub wirusowe.


Pojawia się wówczas wrzó czyrak, krostka, pęcherzyk bądź zaczerwienienie. Zmiana może powodować ból warg sromowych lub nie dawać żadnych. Może to być użyty wewnętrznie szew, który ulegnie samoistnemu wchłonięciu po około miesiącach od zszycia rany. Na pewno jednak trzeba udać się do lekarza, który zbada ten guzek. Dzisiaj po prawej stronie pod wargą sromową wyczułam cos troszke bolącego, w dotyku przypomina to taki mały guzek.


Strasznie się przestarszyłam. Po stronie zewnetrzej nic nie widac, tylko. Dodam że mam kilkanaście lat i sporą nadwagę. Kiedyś zauważylam jakby żylaka od zew strony (pomiedzy udem a zewnętrzną wargą sromową wiekszą), jednak to był tylko ten jeden jedyny raz - posiadam zylaka ale na prawej nodze.


Ale zaczynam sie martwić bo nie znika. Co to może być i co powinnam zrobić? Guzek na wargach sromowych - rak sromu Rak sromu jest rzadko występującym nowotworem złośliwym dotyczącym narządów rodnych kobiety. Jego objawem jest pojawienie się twardego guzka na wargach sromowych. Otóż dziś w czasie depilacji było wszystko w porządku, ale chwile pózniej, kiedy sie juz mylam wyczulam w wardze sromowej większej guzek.


Kiedy sie depilowalam nic tam raczej nie było, bo sciskalam (moze to przez to?) ja i nic nie czułam. Witam, mój problem jest następujący. Pojawianie się guzków pod pachą czy też powiększenie węzłów chłonnych nie jest zazwyczaj powodem do niepokoju, choć może być nieprzyjemne. Już za chwilę dowiesz się, co robić, gdy wykryjesz pod pachą guzek lub inną zmianę.


Skąd biorą się guzki pod pachą? W przypadków guzki pod pachą nie są powodem do obaw i nie zwiastują żadnych dalszych problemów zdrowotnych. Z przodu łączą się, bezpośrednio wrastając we wzgórek łonowy, tworząc tzw. Guzki typu tłuszczaków na wargach sromowych to wielka rzadkość.


Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów (najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Stosunkowo często zdarza się bowiem, że wargi sromowe mniejsze są większe od tych, które przymiotnikiem tym są definiowane w nazwie. Wargi sromowe - rodzaje.


Gulka pod wargą sromową. Dwa dni temu zauważyłam małą dziwną gulkę pod wargą sromową. Jest mała, ból pojawia się podczas dotyku.


Podmywam się dwa razy dziennie, ale czy jest możliwe, że jakieś bakterie dostały się do wnętrza pochwy? W ciągu doby na wardze sromowej zewnętrznej pojawił mi się guzek - wielkości mniej więcej migdała, twardy, nie boli. Jest umiejscowiony jakby bardziej po wewnętrznej stronie wargi sromowej, blisko pochwy. Przez jakiś czas czułam lekki dyskomfort przy siadaniu, po kilku godzinach już tego nie czuj.


Powiększenie węzłów w okolicy pachowej najczęściej związane jest z rozwijającym się stanem zapalnym na skutek infekcji i wynika bezpośrednio ze wzmożonego magazynowania i uwalniania krwinek białych. Guzek pod pachą może być powiększonym węzłem chłonnym. Dzisiaj podczas kąpieli wyczułam po wewnętrznej stronie warg sromowych większych, trochę wyżej niż wejście do pochwy coś jakby guzek, zgrubienie pod skórą, może krosta. W lusterku prawie niewidoczna.


Wczoraj rano, przy kapaniu, poczulam bolacy guzek po lewej stronie pochwy(na zewnatrz). Wyglada to troche jak krosta, tylko nie ma ujscia ropy. Guzek jest baaaardzo bolacy, przy chodzeniu i siadaniu odczuwalny.


Dzis zauwazylam ze troszke sie powiekszyl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty