wtorek, 16 lipca 2019

Żylaki warg sromowych

Jeśli dolegliwość ta nie minie po ciąży, stanowi uciążliwy i wstydliwy problem. Opuchnięte wargi sromowe w tygodniu ciąży. Witam, jestem w tygodniu ciąży jest to moja ciąża pierwsza była rok temu,od dni zauważyłam że mam opuchnięte wargi sromowe podejrzewam że mam żylaki warg sromowych chciała bym wiedzieć czy można je leczyć w domu czy nalezy sie udac do szpitala. Często ich pojawienie się poprzedzają żylaki występujące na nogach.


Zanim zorientujemy się, że na wardze sromowej (lub obu) pojawił się żylak, możemy odczuwać w tym miejscu.

Z wizytą do specjalisty zwlekamy maksymalnie długo, łudząc się, że to, co nas spotkało, samo przejdzie. Ale niestety, żylaki warg sromowych wymagają fachowej diagnostyki i leczenia. Dlatego im szybciej udasz się do ginekologa – tym mniej będziesz się męczyć. Poważnym problemem ciężarnych są także żylaki miejsc intymnych.


Nie są one aż tak dużym wyzwaniem estetycznym, żylaki sromu ciąży, żylaki pochwy, macicy i warg sromowych przeważnie powodują jednak dolegliwości bólowe, a w skrajnych przypadkach mogą okazać się nawet przeciwwskazaniem do porodu naturalnego. Okolice intymne są silnie ukrwione, a w ciąży mogą być dodatkowo opuchnięte i powodować ból przy dotyku. Zazwyczaj są niegroźne i ustępują po porodzie.


Jest to problem dość wstydliwy, wiele kobiet zwleka z wizytą u lekarza.

Przyczyną ich powstawania są hormony, szczególnie ich wahania pojawiające się w okresie ciąży. W żyłach, w których występuje zły przepływ krwi, może tworzyć się skrzep krwi, a zatem ściany naczyń krwionośnych ulegają zapaleniu, a podczas intymnego powinowactwa lub porodu może wystąpić pęknięcie żyły z dalszym krwawieniem wewnętrznym. Praktycznie na całej długości warg sromowych i bardzo sie martwię i przejmuję, czy zniknie po porodzie i czy to mozna jakos leczyć, usunąć chirurgicznie po porodzie? Zwykle są łagodne oraz przechodzą po porodzie.


Choroba ta daje dolegliwości we współżyciu, nasila się w cyklu miesiączkowym. Z uwagi na objawy (swędzenie warg sromowych, pieczenie czy ból) żylaki sromu są jednak uciążliwe. W większości przypadków żylaki sromu znikają samoistnie po porodzie. Jakiś miesiąc temu pojawiły się u mnie żylaki na wargach, jest coraz gorzej.


Jestem na końcówce ciąż, w połowie miesiąca. Boli przy chodzeniu, wszystko jest opuchnięte. Ja nawet nie wiedziałm że je mam tylko na wizycie gin powiedział że są żylaki na wargach ale i tak nic na to nie poradzi nie mam z tym nieprzyjemności tylko czuję że są większe napuchnięte ale nic mnie nie boli nawet przy dotykaniu jak nieraz wstaję to boli całe krocze ale zaraz przestaje.


Wargi sromowe większe (łac. labia pudendi majora) to dwa duże parzyste fałdy owłosionej skóry, zawierające dodatkowo dużą ilość tkanki tłuszczowej. Z przodu łączą się, bezpośrednio wrastając we wzgórek łonowy, tworząc tzw. Ból warg sromowych w ciąży.


Naruszenie krążenia żylnego w małej miednicy prowadzi do rozwoju żylaków. Do jakiego lekarza w sprawie żylaków Jak leczyć żylaki za pomocą pomidorów Jak usunąć żylaki kończyn dolnych Jak wygląda zabieg usunięcia żylaków odbytu Żylaki usuwanie laserem warszawa Leczenie pajaczki na nogach Usuwanie żylaków cena szczecin.

Sama nazwa tego schorzenia brzmi żenująco, nic więc dziwnego, że młode kobiety wolą w ogóle o nim nie wspominać. Tymczasem hemoroidy to nic innego, jak zwyczajne żylaki. Szanowna Pani Doktor Rozumiem że z dużym bolesnym żylakiem warg sromowy można rodzić siłami natury bez powikłań z jego strony.


Czy spotkała się Pani w swojej pratyce z pęknięciem konretnie takiego żylaka. Proszę o odpowiedz, bo osobiscie jestem w posiadaniu takiego problemu i bardzo obawiam sie naturalnego porodu,chociarz wiem ze ciecie cesarsie też niesie ze sobą dużo. Odpowiedź udzielona automatycznie Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników. Jest to przewlekła choroba postępująca ciągle najczęściej występuje kończyn dolnych, ale zmiany chorobowe mogą być narażone na naczyniach innych narządów, zwłaszcza jelita grubego, przełyku, macicy, jajników, warg sromowych. Przerost warg sromowych w bardzo odosobnionych przypadkach może być dziełem hormonów, a raczej ich zaburzeniami w organizmie.


Istnieją również choroby, którym może towarzyszyć ta wada. Labioplastyka daje szansę kobietom, które cierpią z powodu przerostu warg sromowych. Dzięki możliwości modelowania małych oraz wielkich warg sromowych kobieta może pozbyć się problemów związanych z higieną osobistą, uprawianiem sportu, noszeniem obcisłej bielizny czy życiem seksualnym. Hormony ciążowe (zwłaszcza estrogeny i progesteron) sprzyjają poszerzeniu i rozciąganiu żył oraz.


Przedłużanie warg sromowych podczas ciąży. Czego objawem są spuchnięte wargi sromowe? Czy któraś z Was spotkała się z problemem spuchniętych warg sromowych w ciąży? Ja u siebie zauważyłam coś takiego kilka dni temu.


Tak dokładnie to mam spuchniętą wargę po jednej stronie. Warszawie, w Krakowie, we Wrocławiu, w Łodzi czy w Szczecinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty