piątek, 12 lipca 2019

Ból po operacji żylaków kończyn dolnych

Postępowanie po operacji żylaków zależy od rodzaju wykonanego zabiegu. Z reguły zaleca się stosowanie terapii kompresyjnej (odpowiednio dobrane pończochy uciskowe lub bandaże) oraz przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych w odniesieniu do czynników ryzyka żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej oraz leków przeciwbólowych. Jednym z powikłań po operacji żylaków kończyn dolnych są zaburzenia czucia związane z uciskaniem bądź uszkodzeniem nerwów czuciowych skóry. Skutkiem takiego rodzaju uszkodzenia może być ból. W większości przypadków proces regeneracji przebiega korzystnie.


Jestem po operacji zylaków kończyn dolnych od kostki aż do pachwiny.

Ból mam niesamowity a zwłaszcza od kolana do pachwiny bardzo mi ciągną mięśnie nie mogę rozprostować nogi i utykam a poza tym mam pozostawiony kawałek żylaka na wysokości kolana który po dotknięciu boli był przed operacja i tak pozostał po operacji. Noga strasznie wygląda i nie wiem czy to jest. Ulegają samoistnemu wchłonięciu po upływie 2-tygodni. Aż procent wszystkich operacji wykonuje się z powodu nawrotowych żylaków. Jestem miesiace po operacji żylaków konczyny dolnej i jeszcze mam siniaki wzdluz jak przebiegał żylak.


Czy to normalne ,ze tak dlugo utrzymuje sie zasinienie. Najczęściej zwolnienie wystawia się w takim przypadku na około - tygodni. Ból i czarna noga po operacji żylaków kończyny dolnej. Zgrubienie pod kolanem po operacji żylaków kończyn dolnych – odpowiada Dr n.

Profilaktyka żylaków kończyn dolnych. Obecnie znanych jest wiele sposobów, jak chronić nogi przed pojawieniem się żylaków. Zastosowanie się do poniższych zaleceń pomoże ustrzec () w nich krążenie. Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.


Po operacji ból jest kwestią indywidualną-mnie nie bolało w ogóle, nawet w. USG Doppler kończyn dolnych pokaże czy jest zator. Jestem tygodnie po operacji żylaków nogi prawej,żylaki miałam na całej nodze od pachwiny po same kostki,i prawie lat nie mogłam zdecydować się na operację bo bardzo się bałam,u mnie to. Niezależnie od zastosowanej metody, chory musi uzyskać informację, jak dbać o nogę po operacji żylaków, i stosować się do tych zaleceń.


Bol sie nasila i boli nawet kiedy dotykam skory,biore tabletki. Operacja żylaków może być przeprowadzona różnymi technikami. Do zabiegu klejenia żylaków kończyn dolnych kwalifikowani są w szczególności Pacjenci z istotną niewydolnością tętnic kończyn dolnych, osoby z otyłością, osoby z obrzękami tłuszczowymi i limfatycznymi, u których dobór wyrobów uciskowych, bądź ryzyko niekorzystnych działań wynikających z ich stosowania, są zbyt wysokie. Leczenie objawowe żylaków kończyn dolnych koncentruje się na ułatwieniu odpływu krwi z naczyń żylnych kończyny dolnej. Chory powinien prowadzić aktywny tryb życia, układać kończyny ponad poziomem ciała, unikać wysokich obcasów i utrzymywać prawidłową masę ciała.


Ponadto długie przebywanie w pozycji stojącej działa niekorzystnie. Dwa tygodnie temu przeszedłem operację usunięcia żylaków z nogi. Wygląda na to, że noga się goi, ale niepokoi mnie jedna rzecz. W okolicy szwu na udzie, wzdłuż pachwiny, po tym jak opuchlizna z uda zaczęła schodzić, zacząłem coraz mocniej wyczuwać stwardnienie wzdłuż szwu o rozmiarach ok. Usunięcie żylaków kończyny dolnej.


Chirurgiczne usunięcie żylaków kończyn dolnych jest podstawową i najbardziej skuteczną metodą leczniczą.

Obejmuje wycięcie żyły odpiszczelowej. Chirurg dokonuje cięcia ( długości około 7cm ) poniżej więzadła pachwinowego, podwiązuje żyłę odpiszczelową i ostrożnie ją. W zaawansowanym okresie dołączają się obrzęki kończyn dolnych, żółtaczka, gorączka, krwawienie z górnego odcinka przewodu pokarmowego objawiające się fusowatymi wymiotami i smolistymi stol. Do objawów zapalenia żył kończyn dolnych zalicza się ból nóg, miejscowy obrzęk i zaczerwienienie. Na żyle wyczuwalne jest zgrubienie.


Od dwóch tygodni pojawiły się opuchnięcia i bóle w okolicach kostek obu kończyn oraz bóle w okolicach kolan. Moja mama miała operację żylaków konczyny dolnej prawej , w tej chwili jest dni po operacji. Witam serdecznie , potrzebuję pomocy.


Niestety mieszkam w innej miejscowości niż rodzice i mam problem żeby porozmawiać z lekarzem operującym. W dodatku mama nie chce mi zdradzić nazwiska ani kontaktu. Operację żylaków kończyn dolnych, zależnie od jej rozległości, można wykonać w znieczuleniu miejscowym, przewodowym (dolędźwiowym) lub rzadziej w ogólnym. Znieczulenie ogólne jest bardziej komfortowe, gdyż znosi nie tylko ból, ale i świadomość, jest jednak bardziej obciążające dla chorego. Centrum Leczenia Żylaków.


Od wielu lat stosujemy także tzw. Po około 1-miesiąca po usunięciu żylaków kończyn dolnych nie ma przeciwwskazań do odbycia urlopu w gorącym klimacie. Jeśli ten wypoczynek będzie aktywny to tym bardziej nie ma przeciwwskazań. Blizny po zabiegu można swobodnie opalać po około pół roku.


Jestem miesiąc po operacji żylaków kończyny dolnej, prawej. Od tygodni cierpię z powodu silnych bólów tejże nogi, byłam u kontroli w szpitalu , w którym mnie operowano, mówiłam o silnych bólach, lekarz stwierdził, że tak musi być i że jak boli to tabletka przeciwbólowa tyle z porady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty