wtorek, 9 lipca 2019

Bol wargi sromowej

Ból warg sromowych – rak sromu, czerniak sromu, marskość sromu, czyli liszaj twardzinowy. Dolegliwości związane z powyższymi schorzeniami to: ból, pieczenie i swędzenie. Od rana, po obudzeniu, doskwierał mnie mocny ból w okolicach wargi sromowej większej.


Myślałam, że to zaraz przejdzie, lecz przez resztę dnia mnie męczyło. Okazało się, że to jest chyba jakiś guzek, czy coś wielkości zielonego groszku, jest on pod skórą. Nie zauważyłam nic na powierzchni. Bolące wargi sromowe a liszaj twardzinowy. Liszaj twardzinowy dotyczy przeważnie kobiet w okresie pomenopauzalnym.


Jest to zanikowo-zapalna choroba sromu i warg sromowych, która może doprowadzić do bliznowacenia i wtórnych zakażeń sromu. Delikatna błona śluzowa okrywająca wargi sromowe łatwo ulega podrażnieniu i nie chroni tak dobrze przed urazami jak skóra. Sprawdź, co oznacza ból warg sromowych. Dzień dobry, mam problem, ponieważ wczoraj zaczęłam odczuwać ból wargi sromowej dużej (lewej). Ból wyczuwalny był po dotknięciu w jednym miejscu i narastał, po kilku godzinach zauważyłam, że warga jest opuchnięta i twarda w kilku miejscach - pojawiły się jakby zgrubienia.


Od kilku dni boli mnie okolica wargi sromowej dużej, lewej, szczególnie przy dotyku, jest to jedno miejsce, lecz ból promieniuje. Nie ma tam żadnego zgrubienia, narośli, guzka, wargi nie są opuchnięte, nie są zaczerwienione nie ma zmiany koloru skóry, tylko ból. Podmywam się tantum rosa, smaruję maścią tribiotic, ale nie pomaga. Opuchnięta warga sromowa po stosunku u 31-latki – odpowiada Lek.


Przerost warg sromowych to problem nie tylko estetyczny. Jeśli wargi sromowe wewnętrzne przykrywają wargi zewnętrzne mówimy o nieprawidłowości. Ból sromu jest dolegliwością charakteryzującą się pieczeniem, podrażnieniem i bólem, nawet podczas stosunku seksualnego. Ból sromu dotyczy kobiet, które są aktywne seksualnie i może mieć podłoże emocjonalne oraz psychosomatyczne. Zmiany chorobowe obejmują najczęściej przedsionek pochwy i śluzówkę sromu.


Wargi sromowe mniejsze znajdują się przy ujściu pochwy. W praktyce zdarza się, że są one większe od warg sromowych większych. Tak zwany przerost warg sromowych mniejszych bywa źródłem kompleksów i seksualnego wycofania wielu kobiet, zdarza się też, że gdy są przerośnięte powodują ból i dyskomfort fizyczny.


Zakażenie jest przeważnie spowodowane przez C. Szacuje się, że uczestniczy w 70– infekcji. Drugim najczęściej izolowanym gatunkiem jest C. Znacznie rzadziej za grzybicę na wargach sromowych odpowiadają inne gatunki, takie jak C. Są mniejsze i cieńsze od drugiej pary warg sromowych. Rak sromu to stosunkowo rzadko występujący nowotwór złośliwy zewnętrznych narządów rodnych kobiety, czyli warg sromowych i łechtaczki. Choroba rozwija się zazwyczaj w postaci drobnego owrzodzenia lub guzka, zazwyczaj dającego się wyczuć w trakcie zwykłych czynności higienicznych. O przeroście warg sromowych mówimy wtedy, gdy wargi sromowe mniejsze są znacznie dłuższe, niż wargi sromowe większe lub ich całkowita długość od nasady przekracza – cm.


Przyczyny przerostu warg sromowych. Przerośnięte wargi sromowe mniejsze przyczyny – tak naprawdę nie ma jednoznacznie określonych przyczyn przerostu warg. Wiadomo że jest to doatkowy koszt, ale jak policzyć koszt leków przeciwgrzybiczych i średnieo przyjemne objawy to jednak zł na opakowanie np. Tylko trzeba to wiedzieć,A nasi lekarze to ignoranci. Swędzenie i pieczenie sromu to często spotykana kobieca dolegliwość.


Jedną z nich może być np. Od ponad tygodnia, a dzisiaj zaczął się tydzień ciąży, bardzo bolą mnie wargi sromowe. Najbardziej ból nasila się gdy idę do toalety. Przy siusianiu lub wypróżnianiu czuję straszne rwanie, czasem również odbytu. W poprzednich dwóch ciążach czegoś takiego nie doświadczyłam i ciekawi mnie czy to coś normalnego czy też może być oznaką jakiś komplikacji.


Labioplastyka wcale nie taka bezpieczna? Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest.


Na pewno uda się do ginekologa,jednak dopiero po nowym roku,bo nie ma wolnych terminów. Może być to stan zapalny obejmujący gruczoł przedsionkowy większy, czyli zapalenie gruczołu Bartholina. Tekst opowiada o problemach z wargami sromowymi także tymi wymagającymi plastyki.


Już teraz nie musisz sama się z nimi zmagać. W Białymstoku zapraszamy Cię do profesjonalnego gabinetu ginekologii estetycznej Estimed na ul. Mławską lok gdzie robimy plastykę warg sromowych i inne zabiegi. Witam, od trzech tygodni mam przykry problem swędziało i nadal swędzi oraz piecze miejsce intymne.


Jeszcze nigdy tak nie miałam. Normalnie dbam i higienę miejsc intymnych, nie jestem osobą którą może coś uczulić. Nie poszłam do ginekologa bo myślałam, że mi przejdzie niestety się myliłam dzisiaj znowu to nastąpiło i przy braniu prysznica zauważyłam, że lewa warga sromowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty