środa, 17 lipca 2019

Wargi sromowe guzki

Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Guzek na wargach sromowych mniejszych - zapalenie gruczołu Bartholina Gruczoł Bartholina to parzysty narzą który znajduje się w obrębie warg sromowych mniejszych, blisko ujścia cewki moczowej.


Jego funkcją jest produkowanie śluzu, który nawilża pochwę. Jego umiejscowienie i częsty kontakt z moczem sprzyjają rozwojowi infekcji. W tym przypadku wargi sromowe mniejsze są większe od warg sromowych większych.

Lekarze uważają nawet, że powinno się prawidłowo używać nazw wargi sromowe zewnętrzne i wewnętrzne, a nie wargi większe i mniejsze – właśnie ze względu, że nie u wszystkich pań ich wielkość jest taka sama. Guzki na wargach sromowych, czy krostki należy jak najszybciej zlikwidować. Należy pamiętać o tym, że nawet niewielka narośl może zmienić się w nowotwór, a jego bliskość z układem limfatycznym przyspieszy rozsiewanie się komórek nowotworowych po całym organizmie.


Kiedys juz cos takiego mi sie zdarzylo moze razy w ciagu poprzednich kilku lat tylko ze zawsze jak sie juz zglosilam do lekarza to juz. GUZEK - powiedzmy wielkości ziarenka groszu, lekko boli przy dotykaniu i naciskaniu. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka.


Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. Czy mi nic nie grozi, ze ja go tak czesto nacinam i dlaczego on po operacji znowu sie pojawił? W okolicy warg sromowych znajdują się bardzo duże ilości gruczołów Bartoliniego, które okresowo mogą ul.

Guzki ropne na wargach sromowych Dzień dobry! Mam pytanie dotyczące guzków ropnych na wargach sromowych, chodzę od lekarza do lekarza, od ginekologa do dermatologa, lek za lekiem, i nic nie działa. Jeśli już się coś udaje to wystarczy odłożyć leki na jeden dzień i wszystko ponownie wraca. Guzki i zmiany na wargach sromowych większych na wargach sromowych dużych (wewnątrz) pojawiły mi się bolesne, duże jakby pryszcze, wręcz może guzki, gdyż nie przypominają tych typowych pryszczy jak na twarzy, już wcześniej pojawił mi się taki jeden ale po paru dniach,po podmywaniu sie ziołami zniknął, teraz znów powrócił.


Anatomia warg sromowych. Wargi sromowe osłaniają pochwę przed urazami mechanicznymi,. Jest to jak najbardziej normalna sytuacja i nie należy się niepokoić.


Bolące guzki na wargach sromowych Witam,na wargach srom. Guzki pod skórą miały ropę przy próbie wyciskania opuchły mi wargi i nasilił się ból ,smarowałam clotrimazolum nie pomogło zastosowałam tribiotyk, maść na opryszczkę też nic, dostałam w organizmie dziwnego mrowienia. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest. Na pewno uda się do ginekologa,jednak dopiero po nowym roku,bo nie ma wolnych terminów.


Czy ktoś ma może taki problem? Bolące czasem nawet bardzo guzki na wargach sromowych większych i czasem trochę w pobliżu mniejszych? Z ropną wydzieliną, a po wyciśnięciu aż nieraz.


Może to być użyty wewnętrznie szew, który ulegnie samoistnemu wchłonięciu po około miesiącach od zszycia rany. Na pewno jednak trzeba udać się do lekarza, który zbada ten guzek. GUZKI na wargach sromowych!

Co jakiś czas (raz w miesiącu, raz na miesiące) pojawia się u mnie w okolicach warg srokowych guzek wielkości małego groszka. Zazwyczaj zaczyna się od uczucia swędzenia, pieczenia. Przerośnięte wargi sromowe mniejsze - leczenie Przerost warg sromowych mniejszych nie jest chorobą, a wadą kosmetyczną, która jednak może znacząco utrudniać funkcjonowanie w codziennym życiu. Kobiety, których dotyka problem przerośniętych warg sromowych mają kłopot z utrzymaniem prawidłowej higieny intymnej, nie mogą uprawiać niektórych sportów z powodu odczuwanego.


Guzki typu tłuszczaków na wargach sromowych to wielka rzadkość. Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów (najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Warszawie, w Krakowie, we Wrocławiu, w Łodzi czy w Szczecinie. Mężczyźni rozróżniają dwa podstawowe rodzaje waginy: „bułeczki” (gdzie wargi sromowe mniejsze są schowane) oraz „motylki” (gdy wargi sromowe mniejsze wystają po wargi większe).


Jednak wystarczy krótka lektura forów internetowych, aby dowiedzieć się, że zdecydowana większość facetów nie przywiązuje wagi do wyglądu. Ja swoj guzek odkryłam jakieś 2-dni temu, znajduje sie on na wardze sromowej mniejszej blisko łechtaczki, jest lekko zaczerwieniony (bez widocznej roopy, przynajmniej tak mi sie wydaje) w kształcie przypomina ziarnka grochu a co najgorsze boli podczas dotykania. Jestem przerażona gdyż nigdy nie miałam tego typu problemów i nie wiem co.


Barbarą Levy, ginekologiem-położnikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty