wtorek, 16 października 2018

Krwawienie z odbytu

Przyczyn krwawienia z odbytu może być wiele. Każdy tego typu objaw powinien być niezwłocznie konsultowany z lekarzem. Krwawienie z odbytu oznacza obecność świeżej krwi lub skrzepów krwi w stolcu.


Najczęściej krwawienie z odbytu pojawia się podczas wypróżniania. Wówczas drobna ilość krwi widoczna jest na bieliźnie lub na papierze toaletowym.

Masywne krwawienie może pojawić się także przy żylakach odbytu lub zapaleniach jelit. Czysta krew z odbytu może też być widoczna na papierze toaletowym lub bieliźnie. Szczelina odbytu to zmiana, która powstaje wskutek zbyt silnego skurczu zwieracza odbytu i następującego po tym pęknięcia błony śluzowej odbytu, czyli powstania szczeliny odbytu. Pojawiają się krwawienia podczas oddawania stolca oraz dolegliwości bólowe. To duży błą gdyż krwawienie może być związane z naprawdę poważnymi chorobami.


Dlatego każdy, kto choć raz zaobserwuje w czasie wizyty w toalecie krew na papierze. Jeśli objawy się utrzymują (i okresowo nawracają - jak w opisanym przypadku), a kolonoskopia nie uwidoczniła żadnej nieprawidłowości,. Był czas, że przy wypróżnianiu czułem ból oraz pieczenie, czasem też zauważyłem delikatne czerwone plamki na papierze.

Proktolog to lekarz zajmujący się schorzeniami odbytu i odbytnicy. Niestety, wciąż uważamy tego typu dolegliwości za wstydliwe i wolimy cierpieć, niż odwiedzić specjalistę. Zmień to i wybierz się do lekarza, gdy odczuwasz ból i świąd odbytu, krwawienia z odbytu czy objawy hemoroidów.


Podczas wizyty warto przekazać lekarzowi dokładne informacje na temat tego, jak wygląda krew z odbytu, np. Dodatkowymi objawami, które mogą towarzyszyć krwawieniu z przewodu pokarmowego, są objawy wynikające z rozwijania się u chorego stanu wstrząsu hipowolemicznego: przyśpieszenie oddechu, bladość, skąpomocz, nadmierna senność lub wzmożona potliwość. Wystąpienie powyższych objawów może świadczyć o dużej intensywności krwotoku.


Krwawienia z odbytu to poważny i niejednokrotnie trudny problem kliniczny zarówno diagnostyczny, jak i leczniczy. Chirurdzy zajmujący się leczeniem krwawień do przewodu pokarmowego większości uważają, że krwotok z górnego odcinka łatwiej zdiagnozować i leczyć niż krwawienie z odcinka dolnego. Krew w stolcu może pochodzić z. Jest to jeden z częściej konsultowanych przypadków.


W tym przypadku konieczna jest konsultacja z proktologiem, ponieważ krwawienie często związane jest z hemoroidami - żylakami odbytu. Aby rozpoznać czy przyczyną krwawienia są hemoroidy, szczelina odbytu czy rak jelita grubego, należy orientacyjnie ocenić: czy krew jest świeża, czy występuje w wodzie obok stolca oraz czy jest przemieszana z masami kałowymi. Kolejnym etapem wizyty u lekarza jest badanie fizykalne, które polega podczas którego lekarz ogląda problematyczne miejsce. Badanie nie jest przyjemne, ale jest bardzo ważne.


Mam za soba porody i jestem raczej szczupłą osobą,nigdy nie miałam zadnych problemów ze zdrowiem , ciąze super ,poród lekki mama lat i zupełnie się nie spodziewałam tej przypadłości. W czasie ciąży bardzo często dochodzi do krwawienia z żylaków odbytu. Sploty żylne są nadmiernie przepełnione krwią, gdyż dochodzi do utrudnionego odpływu krwi żylnej.

Powoduje to ucisk przez rozwijającą się macicę wraz z płodem na żyły miednicy mniejszej. W marcu zauważyłam częste krwawienie z odbytu. Nie wiązało się to z żadnym bólem ani dyskomfortem podczas wypróżniania. Jednak krwawienie się nasilało, więc postanowiłam pójść do lekarza, który po przebadaniu stwierdził, że co prawda na odbycie mam pewną narośl, ale nie wiąże się ona z k. Przemiły, rzetelny i spokojny lekarz, bardzo kulturalny, traktujący pacjenta z szacunkiem acunkiem i uśmiechem.


Przyszłam zdenerwowana, ale na koniec stwierdziłam, ze dawno już nie odbyłam tak miłej wizyty lekarskiej - pomimo badania (które w ogóle nie jest straszne). Witam, mam lata, jestem kobieta. Od jakiegos czasu zauwazylam krwawienie z odbytu przy zalatwianiu sie.


Czasem jasna krew zostaje mi na papierze przy podcieraniu. Zauwazylam,ze przy spozywaniu. Klinicznie, podobnie jak u ludzi, może przebiegać w sposób jawny klinicznie lub ukryty i przybierać postać ostrą albo przewlekłą. Problemy te występują z różnych powodów, podstawowym jednak czynnikiem, który do nich doprowadza, są zaparcia.


Ktoś tutaj wypowiadał się , że krwawienie z odbytu przy hemoroidach usunęło mu picie wody z octem jabłkowym (1-łyżeczki na szklanke cipłej wody). Ocet jabłkowy ma silne działanie oczyszczające więc równolegle mogą wystapić wysypki i bóle stawów. U wielu osób wpływ na żylaki odbytu ma gluten. Towarzyszyć temu może ból, świąd lub dyskomfort w okolicy odbytu.


Od paru miesięcy zdarza się krwawienie przy oddawaniu stolca. Byłem u lekarza, lecz zapomniałem podać dwóch istotnych wskazówek i wyniku tego otrzymałem skierowanie na kolonoskopię. Zdarzają się sytuacje, w których u pacjenta nie występują żadne niepokojące objawy i symptomy nowotworu, a w jego organizmie rozwija się złośliwy rak jelita grubego czy nowotworów odbytu. Każde, nawet niewielkie krwawienie z odbytu lub pojawienie się nawet śladowej ilości krwi na papierze toaletowym jest objawem alarmującym i nie powinno być ignorowane.


W takiej sytuacji zaws ze powinniśmy zgłosić się do lekarza, w celu wykonania badań dolnego odcinka przewodu pokarmowego i ustalenia przyczyny tych dolegliwości. Niemniej mam poważne zmartwienie. Moja prawie 3-letnia koteczka krwawi z odbytu.


W ogóle dziwnie się zachowuje-po zrobieniu stolca, szaleje, biega, skacze, jakby coś ją tam uwierało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty