poniedziałek, 1 października 2018

Jak dbać o nogę po operacji żylaków

Jak bandażować i pielęgnować nogi po operacji żylaków? Witam, jestem drugą dobę po operacji żylaków prawej nogi (podwiązanie i wycięcie żylaków piszczelowe i przeszywające). W szpitalu dostałam tylko wypis i według zaleceń na wypisie mam bandażować nogę codziennie. Po prawidłowo wykonanej operacji i uzyskaniu zadowalających efektów kosmetycznych nie można zapominać o tzw.


W czasie operacji chirurg usuwa tylko część żył, te zmienione żylakowo. Jeżeli nie zadbamy o własne nogi, nie zmienimy sposobu życia, żylaki mogą powrócić. Jak dbać o nogę po operacji żylaków ? Dokładne postępowanie po operacji żylaków jest uzależnione od zastosowanej metody leczenia i zawsze powinno być szczegółowo omówione z lekarzem prowadzącym. Również czas rekonwalescencji zależy od zastosowanej metody.


Generalne zasady postępowania po operacji żylaków są następujące: 1. Witam, mam lat i czerwca przeszłam stripping żyły odpiszczelowej prawej oraz wycięcie żylaków kończyny dolnej prawej. W dniu czerwca zostały mi zdjęte szwy. Ciemniejszy kolor nogi po usunięciu żylaków – odpowiada Dr n. Poznaj nasze porady i ciekawostki na temat leków, kosmetyków, wyrobów medycznych oraz zdrowego stylu życia. Jak należy dbać o nogę po operacji żylaków?


Oczywiście można chodzić swobodnie ( ale z rozsądkiem ). Stosowanie bandaża elastycznego po zabiegu żylaków. Jestem po zabiegu lat. Po zlikwidowaniu żylaków ważne jest żeby dbać o nóżki. Proszę napiszcie jak pielęgnować nogę po operacji żylaków jak długo bandażować,.


Lekarze nie mają łatwego przepisywania, aby przepasać nogi przed operacją i po operacji w okresie pooperacyjnym. Dlatego eksperci starają się zapobiegać rozwojowi stanu zagrażającego życiu - chorobie zakrzepowo-zatorowej. Choroba zakrzepowo-zatorowa - procesu patologicznego, który występuje w wyniku wielokrotnego nakładania się skrzeplinę lub skrzepów krwi (skrzepy) wielkości.


Kiedy po badaniu lekarz stwierdzi niewydolności zastawek w obrębie ujść głównych żył powierzchniowych, a żyły są znacznie poszerzone, jedynie zbieg operacyjny może usunąć żylaki. Dwa tygodnie temu przeszedłem operację usunięcia żylaków z nogi. Wygląda na to, że noga się goi, ale niepokoi mnie jedna rzecz. W okolicy szwu na udzie, wzdłuż pachwiny, po tym jak opuchlizna z uda zaczęła schodzić, zacząłem coraz mocniej wyczuwać stwardnienie wzdłuż szwu o rozmiarach ok. W związku z tym, nieprzeceniona jest rola profilaktyki przeciwżylakowej.


Od tygodni cierpię z powodu silnych bólów tejże nogi, byłam u kontroli w szpitalu , w którym mnie operowano, mówiłam o silnych bólach, lekarz stwierdził, że tak musi być i że jak boli to tabletka przeciwbólowa tyle z porady. Koszt całej operacji wyniósł mnie 450zł. Jak długo przebywa się na zwolnieniu lekarskim?


Najczęściej zwolnienie wystawia się w takim przypadku na około - tygodni. Ból i czarna noga po operacji żylaków kończyny dolnej. Przez pierwsze miesiące po przebytym zabiegu należy zastąpić kąpiel wannie codziennym krótkim prysznicem letnią wodą.


Należy zadbać o odpowiedni sposób żywienia. Jadłospis chorego powinien być łatwostrawny, aby nie dopuszczać do długotrwałego zalegania pokarmu w układzie pokarmowym. Po operacji żylaków kończyny dolnej operacyjnych. Zostałem zakwalifikowany do operacji na NFZ po wcześniejszym USG.


Kontrola po czterech miesiącach operacji żylaków - badanie USG Doppler-a W październiku miałam usuwane żylaki o czym pisałam TU i TU. Moja mama przeszła niedawno operację żylaków, jak na razie ma dosłownie całą fioletową nogę, musi ją sobie bandażem owijać i gazą. Czy wiecie, jak długo jeszcze noga będzie się goić? Rany po operacji usunięcia żylaków kończyny dolnej należy utrzymywać w czystości i odkażać raz dziennie z użyciem środków antyseptycznych (woda utleniona, octenisept).


Niestety, jak wspomniano,. Istotny dla wielu chorych jest fakt, że klasyczna metoda operacji żylaków jako jedyna jest refundowana przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W okresie rehabilitacji po operacji żylaków pacjent potrzebuje dzianiny kompresyjnej: legginsy, podkolanówki lub pończochy.


Jeśli nogi puchną i podnoszą produkt o odpowiedniej wielkości, niemożliwe jest użycie szerokiego elastycznego bandaża. Nakłada się go od stopy do kolana i ściśle przylega do nóg, nie ściskając ich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty