poniedziałek, 11 czerwca 2018

Żyły na łydkach

Czym spowodowane są lekkie w niektórych miejscach bardziej widocznie żyły na nogach ? Mam lat , jak temu zaradzić ? Widoczne żyły i żylaki na nogach u 19-letniej osoby – odpowiada Dr n. Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników. Ból żyły na łydce po treningu Witam, Nad łydką przechodzi mi żyła(od bardzo dawna od małego) TA żyła nie ma innego koloru jak się pojawia to podczas traninu i jako taka idaca zyła górkaw kolorze skóry nie przebija jej. LEcz od pewnego czasu boli mnie nie wiem co.

Odparłem mu że moim zdaniem te żyły są efektem bardzo obciążającą jazdą na rowerze stacjonarnym. Tzn nie sa to małe żyłki ale widać mi całe żyły. Najgorzej w zgieciach kolan. Na łydkach też są widoczne. Do przyczyn należy również prowadzenie niezdrowego trybu życia oraz brak ruchu.


Wpływ na wystąpienie nadciśnienia mogą mieć również czynniki genetyczne lub zewnętrzne. Jeśli prowadzić tryb życia, w którym kawa lub napoje energetyczne stanowią główny element diety, to może dojść do nabrzmienia żył. Mam powiekszone żyły na łydkach.

Jakie maści albo leki polecacie? Badania pokazują, że aż proc. Widoczne są najczęściej na przyśrodkowej powierzchni kończyny (tzw. żylaki żyły odpiszczelowej), lub na tylnej powierzchni łydki (tzw. żylaki żyły odstrzałkowej) i zwykle dają dolegliwości w postaci objawów tzw. Dermatologia to dziedzina medycyny, którą możemy podzielić na dermatologię leczniczą oraz estetyczną. Dermatologia lecznicza, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na leczeniu chorób skóry takich jak afta, łuszczyca, czerniak, łysienie, trądzik różowaty, i wiele innych.


Zakrzepica to potoczna nazwa żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, na którą składają się zakrzepica żył głębokich i zator tętnicy płucnej. Jest ona trzecią pod względem częstości występowania chorobą układu krążenia. Co roku zapada na nią ok. Właśnie odstawiłam tabletki antykoncepcyjne które prawdopodobnie są tego przyczyna ale chciałabym jakoś pomóc moim nogom.


Ja mam lat i jeszcze dziesięć lat temu na nogach z tyłu widniały jakieś małe sine żyłki. Brałam jakieś tabletki ale jakoś efektów nie widzę a na droższe specyfiki mnie nie stać. Kilka razy dziennie rób krótkie serie ćwiczeń izometrycznych - razy napinaj łydki na sekundy. Możesz to robić, czekając na autobus, w banku, kinie czy sklepie, nawet podczas pracy. Warto też co kilka godzin poruszać stopą we wszystkich kierunkach, zwłaszcza do góry (pobudzasz układ żylny do pracy).


Mają dłuższy przebieg niż teleangiectazje. Swoją nazwę zawdzięczają układowi: często rozgałęziają się na żyły podobnego kalibru, które łączą się ze sobą tworząc jak gdyby oczka sieci. Skleroterapia temu właśnie służy.


Likwiduje widoczne pod skórą żyły.

Zakrzepowe zapalenie żył głębokich rozwija się z zapalenia żył powierzchownych i może prowadzić do żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. Zapalenie żył w nodze najczęściej rozwija się w żyłach zlokalizowanych w łydkach. Tak, skleroterapia pozwala na zlikwidowanie żylaków jak i innych widocznych żył. Nie prawda, że żylaki to tylko u starych bab!


Jednak decyzja jest indywidualnie podejmowana przez flebologa po ocenie czy usunięcie ze wskazań estetycznych zdrowej żyły jest dla pacjenta bezpieczne. Dodatkowo mam kilka małych siniaków (zielonych) na udzie. Te na górze pojawiły się kilka godzin temu, rano ich nie było na 1 Nie jestem pewna tych na dole, ale sądzę, że też są dość świeże. Niesprawne żyły są bardziej widoczne, wydaje się, jakby znajdowały się tuż pod skóra, szczególnie te na łydkach i wewnętrznych stronach ud. Nie są jednak zgrubiałe i bardziej wyczuwalne pod palcami.


Często masz wrażenie, że wieczorem buty staja się za ciasne. Stopy masz stale mocno wilgotne. Witam mam problem a mianowicie gdy na dworze jest gorąco,albo po treningu jestem zmęczony pojawiają mi się na łydkach żyły? Co zrobić aby nie były one widoczne?


Pacjent ma uczucie „pociągania” i napięcia w nodze, opisywane też jako ból rozrywający. Mogą się też pojawić bóle przypominające zakwasy. Witam od dni bolą mnie żyły , są tak uwypuklone , najpierw bolały mnie u dołu łydki , później na górze , a teraz na udzie , czy ktoś może ma taką przypadłość ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty