środa, 27 czerwca 2018

Jak długo trzeba nosić pończochy po operacji żylaków

Jestem po operacji żylaków prawej nogi. Przy zdjęciu szwów lekarz zalecił mi zamiast bandaża pończochy II stopnia (przeciwżylakowe). Niestety, nie spytałam, jak długo je nosić. W grudniu, czyli po tygodniach od operacji żylaków prawej nogi, będę miała operację kolana lewego - czy do tego czasu wystarczy nosić pończochy?


Jednak dokładny czas stosowania pończoch po operacji żylaków określa lekarz przeprowadzający operację. W dużej mierze czas ten zależny jest od rodzaju przeprowadzonego zabiegu oraz rozległości interwencji chirurgicznej. Tak długo, jak długo trwa choroba, czyli często przez całe życie. W wyjątkowych sytuacjach lekarz może zalecić niezdejmowanie pończoch lub podkolanówek dłużej niż jeden dzień, ale są to sytuacje wyjątkowe, np. Jak długo trzeba nosić opaski uciskowe po usunięciu żylaków?


Mikroflebektomię podudzia lewego. Postępowanie po operacji żylaków zależy od rodzaju wykonanego zabiegu. Z reguły zaleca się stosowanie terapii kompresyjnej (odpowiednio dobrane pończochy uciskowe lub bandaże) oraz przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych w odniesieniu do czynników ryzyka żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej oraz leków przeciwbólowych. Witam jestem po operacji żylaków kończyny jak dlugo muszę nosić opatrunek uciskowy? Skleroterapia to nastrzykiwanie żylaków środkami p. Pończochy uciskowe w profilaktyce żylaków.


Czas noszenia pończochy uciskowej po skleroterapii. Jak nosić pończochy uciskowe? Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.


Poniżej znajdziesz do nich odnośniki: Jakie rajstopy po operacji żylaków metodą Babcocka? Dostałam do domu pończochy uściskowe i nie wiem czy nosić czy. Proszę napiszcie jak pielęgnować nogę po operacji żylaków jak długo bandażować,. Pytanie nadesłane do redakcji.


Czy są jakieś ustępstwa? Należy uważać aby pończocha nie była nadmiernie naciągana przy każdym zakładaniu. Należy unikać nachodzenia dzianiny na siebie gdyż powoduję to nieprzyjemny dyskomfort. Za każdym razem upewnij się czy pięta znajduję się na odpowiednim miejscu. Witam czy pończochy uciskowe trzeba nosic na dwoch nogach czy tylko na jednej chorej nodze?


Zapomniałam lekarza zapytac. Dlatego też, jeśli pacjent uprawia sport, powinien wiedzieć, jak nosić ucisk po operacji i stosować go podczas każdego treningu. Pielęgnacja pończoch uciskowych. Podczas noszenia takiej dzianiny pacjenci powinni wiedzieć nie tylko, jak długo należy nosić pończochy uciskowe po operacji, ale także zasady ich stosowania.


Jak wspomniano powyżej, dzianina kompresyjna może być podzielona na cztery kategorie, w zależności od stopnia nacisku wywieranego na miejsce ciała. Ponadto istnieją rodzaje bielizny przeciwzatorowej, która jest przepisana przez lekarza zgodnie z rozwijającą się chorobą u pacjenta. Przede wszystkim ciekawa jestem ile czasu trzeba teraz siedzieć na L no i jak obecnie wygląda taka operacja. No to miałaś tak jak ja mam.


Ile teraz po operacji żylaków L4? Czyli po operacji dni w szpitalu? Trzeba bandażować nogi, nosić specjalne rajstopy uciskowe o II stopniu ucisku, niezależnie od tego, czy na zewnątrz jest minus 1 czy plus stopni. Nikt nie chce takiego dyskomfortu. Witam powinna pani też spróbować założyć pończochy uciskowe na dzień mi tak kazano są wygodniejsze,tyle czasu po operacji ja już prawie wszystko robiłam,obecnie jestem po drugiej operacji drugiej nogi też już chciałabym wziąść prysznic ale u mnie minęły dopiero 6dni a muszę nosić opatrunek i pończochy jeszcze do środy,a czasami synka też około 17kg na chwilę na ręcę.


A ja w sumie nie wiem, jak wypełnić ankietę. Ja po operacji też długo miałam nogę, jak kłoda, potem to przeszło, ale po ok. Pojawiły się też wybroczyny na stopach. Nie ma jednoznacznych zaleceń po zabiegu laserowego usuwania żylaków.


Moim pacjentom zalecam pończochy uciskową na okres do nawet dni po zabiegu w zależności od zaawansowania zmian żylnych. Kontrola po 7-dniach. Po zabiegach: Żeby nie dopuścić do powstania zakrzepów w żyłach, należy jak najszybciej zacząć chodzić.


Zwykle przez 4-dni trzeba nosić opatrunek uciskowy, który z cza-sem można zamienić na specjalnie dobrane pończochy albo rajstopy mocno obciskające. Po miesiącach po operacji należy przełączyć się na elastyczne pończochy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty