czwartek, 12 stycznia 2017

Operacja szczeliny odbytu

Operacja szczeliny odbytu

Jakie mamy metody leczenia szczeliny odbytu, czy konieczna jest operacja? Wszystkie metody leczenia mają na celu przerwanie błędnego koła chorobowego jaki się wytwarza przy szczelinie odbytu, czyli usunięcie nadmiernego skurczu zwieracza, który utrudnia gojenie się szczeliny odbytu. Operacja szczeliny odbytu.


I jeszcze pytanie na temat zastrzyków z botoksu czy są bezpieczne dla zdrowia i czy można nimi wyleczyć szczelinę ? I proszę mi napisać czy nie leczona szczelina może przerodzić się w poważniejszą chorobę - dodam ż. Szczelina odbytu o wysztancowanych brzegach to znaczy o brzegach uniesionych. Może Pani próbować leczenia zachowawczego w postaci np. W przypadku dużego napięcia zwieracza wewnętrznego odbytu, chirurg dokonuje przecięcia mięśnia, co pozwala na szybsze zagojenie się rany. Ranę wewnątrz odbytu zaszywa się, pozostawiając.


Wczoraj pojawila sie plama. Szczelinę przewlekłą, która jest niegojącą się raną kanału odbytu. Jej przyczyną są częste biegunki, uporczywe zaparcia, a także seks analny. Do „pęknięcia” odbytu dochodzi wtedy, gdy przekroczona zostanie możliwość rozciągania jego śluzówki.


Leczenie szczeliny obejmuje stosow. Od roku mam problemu z odbytem, od kilku miesięcy wiem, ze jest to szczelina odbytu, już przewlekła. Miałam robioną kolonoskopie, byłam badana przez proktologa. Niedawno doczekałam się wizyty u proktologa który dał mi nowe czopki (Proktis M), dylitator którym staram się rozciągać odbyt, ni.


Dokonuje się też przecięcia niewielkiej części włókien mięśnia zwieracza wewnętrznego, co pozwala wyleczenie. Czas, jaki upłynął od powstania szczeliny to tygodni. Jestem tygodnie po operacji szczeliny odbytu (sfinkterotomia boczna lewostronna, elektrokoagulacja szczeliny). W zaleceniach jest napisane, żeby nie golic okolicy odbytu.


Operacja szczeliny odbytu

Czy to tyczy się w przeddzień operacji? Czy coś się stanie, jeśli zrobię to np tydzień przed? I jak z paleniem - bo słyszę różne opinie.


Ja szczeliny nabawiłam się jakieś miesiące temu a już chirurg stwierdził ,że jest to stan przewlekły szczeliny i jej brzegi były bardzo brzydkie. Teraz jestem po operacji szczeliny doby. Po operacji szczeliny odbytu Pacjent może wrócić do codziennych aktywności następnego dnia, należy jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach: Do tygodnia po zabiegu należy ograniczyć wysiłek fizyczny. Unikać zaparć i siedzącego trybu życia.


Codziennie należy przemywać ranę roztworem Octeniseptu. Cena od 3zł Zapytaj o raty. Rana zwana szczeliną odbytu powstaje w końcowym odcinku przewodu pokarmowego.


Ból i krwawienie występują w początkowej fazie choroby, gdy mamy do czynienia ze świeżą szczeliną. A, szczelina pojawia mi się także zawsze po wizycie w restauracji (np. po wakacjach to standard), choć wybieram mięsa grillowane, ziemniaki gotowane itp. Do napisania tego postu z zmotywowala mnie sytuacja mojego czteroletniego synka, u którego też pojawiła się szczelina odbytu. Przewlekła (stara) szczelina odbytu, jest ubytkiem błony śluzowej kanału odbytu, który nie uległ wygojeniu w okresie tygodni od rozpoczęcia się choroby. Przebiega od linii grzebieniastej, przez anodermę, do ujścia zewnętrznego kanału odbytu.


Operacja szczeliny odbytu

W dnie pęknięcia widoczne są włókna zwieracza wewnętrznego odbytu. Długość uszkodzenia wynosi około cm. Choroba hemoroidalna i szczelina odbytu to dwie najczęstsze przyczyny krwawienia po defekacji. Szczeliny najczęściej powstają w linii środkowej tylnego. Od roku mam rozpoznaną przez chirurga szczelinę odbytniczą, używam czopków i maści na żylaki odbytu ale nie zagoiła się całkowicie, często pęka i krwawi mam pytanie odnośnie operacji czy całkowicie można wyleczyć szczelinę operacyjnie i jak długo trwa gojenie.


Wskazaniem do zabiegu jest płytkie i wąskie pęknięcie lub owrzodzenie błony śluzowej wyścielającej brzeg odbytu skóry. Zabieg polega na wycięciu szczeliny wraz z powiększoną brodawką wewnątrz odbytu i przerosłym fałdem skórnym na zewnątrz. Szczelina powstaje na skutek zbyt dużego napięcia końcowego kanału odbytu podczas wysiłku fizycznego lub zaparć. Dolegliwość pojawia się u osób w każdym wieku, zarówno u mężczyzn jak i kobiet. Osoby starsze mają również skłonności do pęknięć skóry odbytu z powodu zmniejszenia przepływu krwi w okolicy odbytnicy.


Regeneruje błonę śluzową w kanale odbytu i odbytnicy, przywraca jej napięcie i elastyczność, zwiększa aktywność fagocytarną oraz wpływa na ruchliwość i rozmnażanie fibroblastów. Można go również stosować w stanach zapalnych odbytu i odbytnicy, w zapaleniach krypt i leczeniu szczeliny odbytu. Czasami powodowane są przez stwardnienie stolca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty