wtorek, 31 stycznia 2017

Ból żył

Zapalenie żył powierzchownych: objawy, przyczyny, leczenie. Okolice żył, w których trwa stan zapalny, są czerwone, obrzęknięte i bolą. Do objawów zapalenia żył kończyn dolnych zalicza się ból nóg, miejscowy obrzęk i zaczerwienienie.


Na żyle wyczuwalne jest zgrubienie. Często obecne są tylko niektóre z nich, a niekiedy zakrzepowe zapalenie żył głębokich może początkowo przebiegać całkowicie bezobjawowo, co znacznie utrudnia jego rozpoznanie i zwiększa niebezpieczeństwo wystąpienia poważnych powikłań.

Dlaczego odczuwam ból żył prawej ręki najczęściej i drętwieje mi ręka również prawa. Ostatnio nie mogłam odzyskać czucia ale gdy wróciło czułam mrowienia silne dotknęłam rękę a ona odskoczyła i wygięła się w prawą stronę jak sparaliżowanej osobie. Przeraziłam się, do tego jeszcze ten ból żył. Pacjent ma uczucie „pociągania” i napięcia w nodze, opisywane też jako ból rozrywający.


Mogą się też pojawić bóle przypominające zakwasy. Przede wszystkim, w okresie kiedy ból sie pojawił, nie ćwiczyłam na wf, nie mogę też nosić ciężkich rzeczy, więc zakwasy wykluczyłam od razu. O zapaleniu mięśnia nie myślałam.

Mam dość dobrze widoczne żyły na rękach i czułam ból tylko, gdy dotykałam żył, inne miejsca na ręce mnie nie bolały, nawet te bardzo bliskie żył. Powszechna lecz niedoceniana przypadłość współczesnej cywilizacji. Na choroby żył cierpi około osób do 20-go roku życia, mężczyzn i kobiet w wieku średnim, oraz aż sześćdziesięciolatków. Jest to więc schorzenie niezwykle rozpowszechnione, ale niestety przez wielu niedoceniane jako będące realnym zagrożeniem zdrowia, i w związku z tym często diagnozowane.


Choroba może też dotyczyć żył głębokich, np. W przypadku objęcia procesem zakrzepowo-zapalnym żył głębokich uda lub miednicy mniejszej występuje ból i obrzęk całej kończyny. Bóle żył w biodrach, w plecach, w szyi. Po wizycie u reumatologa niczego nie stwierdzono.


Ledwo co żyje, każdy dzień witam z radością. Miałam epizod z rwą kulszowa, torbiel pod kolanem. Zakrzepowe zapalenie żył powierzchniowych wymaga specjalistycznej terapii. Nieleczone lub źle leczone (np. domowe leczenie) zakrzepowe zapalenie żył powierzchownych może doprowadzić do przejścia stanu zapalnego do żył głębokich oraz rozwoju groźnych dla zdrowia i życia powikłań.


Niskie ciśnienie, ból żył i siniaki na nogach ja mam niskie cisnienie bolom mnie rzyly bardzo zimne nogi irece nawet w lecie isiniaki ma nanogach ponad rok temu Interna. Badanie moczu na ciała ketonowe. Ciała ketonowe pojawiają się, m.

Wyczytałam,że to mogą być problemy z żyłami,ale nie mam właściwie typowych objawów typu puchnięcie,sinienie nóg czy coś w tym stylu. Jestem równo miesiąc po odstawieniu pigułek. Wciąż pojawiają się bóle żył w lewej nodze, nie są mocne, ale powracają. Wciąż mam też widoczne żyły na rękach, czuję jakieś kłucie, mrowienie. Myślałam, że po odstawieniu tabletek wszystko wróci do normy.


Do najważniejszych objawów zakrzepicy żył głębokich należą ból i najczęściej niesymetryczny obrzęk kończyn. W większości przypadków objawy zakrzepicy pojawiają się nagle w ciągu kilku dni. W zależności od stadium zaawansowania choroby, może się ona wiązać między innymi z różnym nasileniem objawów, od uczucia bólu aż do tworzenia się zakrzepów na ściankach żył.


Nieczęsto występują wszystkie charakterystyczne dla niej objawy: obrzęk i ból w nodze, nasilający się podczas stania i chodzenia, zaczerwienienie i ocieplenie skóry, sinica stóp. W zakrzepicy żył głębokich podaje się leki przeciwzakrzepowe, rzadziej trombolityczne, które rozpuszczają zakrzep w żyle. Zazwyczaj występuje on w żylakowato zmienionych żyłach.


Głównymi przyczynami są: żylaki nóg, zakażenia i urazy mechaniczne. Poznaj objawy, sposoby leczenia oraz zapobiegania zakrzepowemu zapaleniu żył powierzchownych. Odświeżę temat, a jeśli żyły nie są ciemne, tylko mają zielonkawe zabarwienie jak zwykle, ale bolą i są wypukłe?


Najpierw pojawiło mi się to tylko na jednej dłoni, dzień później na drugiej. Nie mogę rozprostować całkowicie dłoni, bo boli. Ma ktoś pomysły co do tego? Jakaś maść może pomóc czy trzeba wybrać się do lekarza? Bardzo rzadko spotykane jest w innych naczyniach żylnych.


Może występować w każdym wieku, lecz najczęściej dotyczy osób po roku życia. Juz od jakiegoś czasu bolą mnie żyły, najbardziej w nadgarstku na dłoniach i na zewnętrznej cześci stóp. Czasem ból się nasila i żyły się bardziej uwypuklają. Zdarza się też takie uczucie ciepła własnie w okolicy żył, tak jakby to było od nich. Zakrzepica, czyli żylna choroba zakrzepowo-zatorowa (potocznie: zapalenie żył), to choroba, która może wystąpić pod różnymi postaciami, takimi jak zakrzepica żył głębokich, zakrzepica żył powierzchniowych, zatorowość płucna, zakrzepica żył wątrobowych.


Jeśli do typowych objawów zapalenia żył powierzchownych dołączy gorączka i tachykardia, czyli przyspieszone bicie serca konieczny jest kontakt z lekarzem. Wędrujące zakrzepowe zapalenie żył powierzchownych to nawracające zapalenie żył o zmiennej lokalizacji. Może obejmować zarówno kończyny dolne jak górne. Dolegliwość występuje głównie u kobiet i przebiega zazwyczaj bez powikłań. U niektórych pacjentów może dodatkowo występować zakrzepica żył głębokich, która zwiększa ryzyko zatorowości płucnej.


Nadmierne poszerzenie żył szyjnych jest objawem choroby, która wywołuje wzmożone ciśnienie żylne. Przyczyny wzmożonego ciśnienia żylnego, czyli zastoju krwi w żyłach, mogą być albo ogólne, i wynikać z nieprawidłowości w układzie krążenia, albo miejscowe – jeśli istnieje jakaś przeszkoda, która sprawia, że krew nie może spłynąć do serca, tylko zostaje uwięziona w.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty