poniedziałek, 17 października 2016

Mały guzek na wardze sromowej

Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest. Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek.


Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Witam, mam lat jestem kobietą. Mam problem dotyczy moich warg sromowych. Jakiś czas temu (około miesięcy temu) pojawił się mały guzek na wargach sromowych większych po lewej stronie.


Guzek jest koloru tego samego co wargi, nie przeszkadza mi w niczym i nie boli. Nie powiększył się od czasu pojawienia się. Mam małą czerwono-biala kulkę na prawej wardze sromowej mniejszejsmutas.


Wyczułam ją jakoś niecały msc temu, cały czas ma ten sam rozmiar. Liczyłam na to, że sam zejdzie, ale jaki był taki wciąż jest- ciemny i siny, niezbyt duży, ale wielkości większej niż zwykły wyprysk. Mam taki guzek na prawym ramieniu. Drugi nieco mniejszy na wardze sromowej. Jakie są następstwa takich guzków?


Oczywiście, że guzek podskórny miękki, przesuwalny, niebolesny, bez zmian skórnych wokół może być g. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka. Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. Mam guzek na wardze sromowej wiekszej.


Na wardze sromowej – owrzodzenie, guzek czy krostka? W okolicy sromu mogą się lokalizować różne zmiany skórne. Pacjentki opisują je różnie – jako kuleczkę, guzek, zgrubienie na wardze sromowej. Najczęściej zmiany te są związane z nieodpowiednią higieną okolic intymnych lub reakcją alergiczną, np. A może można zastosować leki bez recepty dostępne w aptece?


Na początkowym etapie jest on w kolorze skóry lub ma lekko żółtą barwę. Czy jest to coś groźnego? Niekiedy dochodzi do nadkażenia wydzieliny, która się w nim znajduje, co powoduje stan zapalny - kaszak staje się. Guzek na wardze sromowej – metody leczenia.


W każdym przypadku konieczna jest wizyta u lekarza ginekologa, który rozpozna konkretną przyczynę występowania guzka lub narośli. Każdy guzek może być oczyszczony przez ginekologa, który zadba o odpowiednie odkażenie miejsca ze stanem zapalnym. Nie należy czekać na samoistne pęknięcie. Przeczytałam na tej stronie, że guzki na ramionach to mogą być tłuszczaki. Hej dziewczyny, mam pytanie,czy ktoras z Was kiedykolwiek miala przypadek ze miala narosl na Wardze Sromowej?


Obecnie jestem w tygodniu ciazy,dzis poszlam wziasc prysznic i wyczulam jakas narosl,po obejzeniu,co nie bylo latwe, widze ze jest to mala kulka, na gornej wardze. Mały guz na wardze sromowej co to? Bolesny, niewielki guzek w okolicy warg sromowych (bez zaczerwienienia i innych dolegliwości).


Violetta Skrzypulec-Plinta ginekolog położnik, endokrynolog, seksuolog Kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Te kobiety przeżywają prawdziwy dramat z powodu wyglądu swoich warg sromowych. Jeśli wargi sromowe są za małe kobieta odczuwa wtedy ból w czasie stosunku, ponieważ brakuje tkanki, która mogłaby się rozciągać delikatnie w głąb pochwy. Czuje ciągłe otarcia i bolesność głębszych narządów płciowych.


Dziś wybadałam, że po wewnętrznej stronie wargi sromowej większej na dole pojawił się niewielki guzek, twardy i trochę bolący podczas dotyku. Nie mam pojęcia co to może być i jestem trochę zaniepokojona. Spotykam się z tym pierwszy raz, jednocześnie nie jestem pewna od kiedy go mam, raczej. Od ponad lat borykam się z mocno uciążliwym i wstydliwym problemem. Otóż co 1-miesiące na wargach sromowych większych, mniejszych lub pomiędzy, a często na zewnętrznej części sromu (a raz nawet na łechtaczce oraz w samym wejściu do pochwy) pojawiają mi się swędzące, a potem bolesne guzki, które po kilku dniach wypełniają się ropą.


Jakiś czas temu zobaczyłam, że mam guzek wielkości grochu na wardze sromowej większej od strony zewnętrznej, jak są włoski, niedaleko pachwiny, na takiej wysokości jak się siedzi. Początkowo był większy, a teraz się jakby zmniejsza. Jest wyczuwalny tylko palcem i jak się bada go ręką to się nie przesuwa i jest twardy i nie boli i nie jest widzialny gołym okiem. Czesc, dni temu wyskoczył mi na dużej wardze sromowej taki guzek w kolorze sromu, przy dotyku bolesny.


Do tego pobolewanie mnie ta warga. Myślałam, że to po prostu pryszcz w takim dziwnym miejscu ( mam wysyp ostatnio). Parę dni temu zauważyłam, że u dołu prawej zewnętrznej wargi sromowej pojawił się mały guzek lekko bolesny przy dotyku?


Dzisiaj jest odrobinę większy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty