poniedziałek, 26 stycznia 2015

Zgrubienie w pachwinie po operacji żylaków

Dwa tygodnie temu przeszedłem operację usunięcia żylaków z nogi. Wygląda na to, że noga się goi, ale niepokoi mnie jedna rzecz. W okolicy szwu na udzie, wzdłuż pachwiny, po tym jak opuchlizna z uda zaczęła schodzić, zacząłem coraz mocniej wyczuwać stwardnienie wzdłuż szwu o rozmiarach ok. Miałem trzy dni temu operację wycięcia żylaków z kończyny dolnej prawej.


Chirurg dokonał nacięcia również przy pachwinie. Na kolanie miałem strasznie widoczną dużą żyłę. W chwili obecnej stwierdzam, że nadal jest tam jakieś zgrubienie, mimo iż lekarz podczas zabiegu pokazał mi wyciętą żyłę. Zgrubienia po operacji wycięcia żylaków witam w dniu 8. Ból w łydce po operacji żylaków – odpowiada Lek.


Tydzień temu miala opercję tradycyjną żylakow. Nie boli mnie samo, ale jak dotknę to bolesne jest to zgrubienie. Czy mam to zignorować bo tak może być po operacji, czy mam stan. Płynem, który gromadzi się w miejscu nacięcia po usunięciu żylaków jest najprawdopodobniej chłonka.


Wspomniała Pani o tym, że został przy okazji tej operacji usunięty węzeł chłonny, w związku z tym mogła spaść jakaś podwiązka i zaczęła się gromadzić chłonka tworząc zbiornik w pachwinie, która następnie wzdłuż kanału po usuniętej żyle spływała siłą. Jestem po operacji żylaków kończyny lewej zabieg ten został wykonany metodą tradycyjną usunięto mi zyłę odpiszczelową, W czasie zmiany opatrunku wyczuwam zgrubienie na udzie tam gdzie była usunieta żyła martwi mnie to. Jest ono spowodowane skłębieniem tkanek przez użyty szew podskórny, który zbliża tkanki podskórne lub krwiak po.


Co mogę w tej kwestii napisać jeszcze od Siebie? Guzek w pachwinie może mieć rozmaite pochodzenie. Może wynikać z zaburzeń rozwojowych, szczególnie u mężczyzn z niezstąpionym jądrem. Mogą to być krwiaki, ropnie i malformacje naczyniowe.


Bywa, że guzek taki oznacza nowotwór. Mój tata miał pół roku temu operację żylaków w wyniku czego powstał zator płuc. Teraz wydawało by się że wszystko jest ok.


Lecz ostatnio Tata zauważył twarde zgrubienie obok nacięcia. Wydawała by się, że jest to supeł żylaków. Chciałabym wiedzieć czy może to grozić życiu mojemu tac.


Niepokoi mnie to że mam zgrubienia w nodze po operacji. Minęło dni i bardzo cierpi. O ile same miejsca nacięć wyglądają w miare dobrze, to podudzie jest całe granatowe - w zyciu nie widziałam tak wielkiego, twardego siniaka. Kłucie w pachwinie po operacji żylaków powrózka nasiennego ~d.


Po uplywie tygodnia zaczalem odczuwac klucie po lewej stronie pachwiny. Czy nie jest to zadna komplikacja po operacji? Pojawia się wówczas nagle, ale po kilku dniach ustępuje. Obrzęk pachwiny może być także efektem choroby wenerycznej lub nowotworu jąder u mężczyzn.


Nie należy go bagatelizować i wymaga pilnej konsultacji z lekarzem. Lekarz powiedział mi też, że jeśli do dwóch lat po operacji zajdę w ciążę, to taka operacja nie ma sensu, bo i tak mi się zrobią nowe żylaki i że lepiej poczekać i zrobić operację po ciąży. Przyczyną guzka obecnego w pachwinie jest najczęściej zmiana dermatologiczna w postaci czyraka czy tłuszczaka. Natomiast zgrubienie i ból w pachwinie podczas chodzenia – także u dziecka – może wskazywać na rozwój przepukliny.


Bardziej niepokojący jest twardy guz w okolicach pachwiny związany z po. Czy moze ktos mi opisac wrazenia po operacji zylakow, juz niedlugo zabieg i bardzo sie boje. A moze ktos mial w Poznaniu bo tam sie wybieram?


W pachwinie jeśli jest duże zgrubienie i występuje stan zapalny i ból to musisz. Mija właśnie rok gdy przeszłam. Przeprowadza się go w znieczuleniu ogólnym (rzadziej zewnątrzoponowym, które blokuje czucie od pasa w dół), najczęściej w szpitalu.


Można wstać i chodzić już następnego dnia po operacji. Przez kilka dni bolą nacięcia, a przez miesiąc widoczne są krwiaki. W tym czasie nogę owija się elastycznym bandażem od pachwiny aż po palce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty