poniedziałek, 2 września 2019

Warga sromowa zgrubienie

Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. W zagłębieniu miedzy warga sromowa, a udem w pachwinie zrobił mi sie owalny na pół palca guzek, boli gdy dotykam gdy siadam i zmieniam pozycje, jest ok gdy stoję lub ułożę sie dobrze leżąc, dnia myślałam ze robi mi sie jakiś pryszcz bo był podobny ból ale na drugi dzień znacząco to urosło, nie czuje tam żadnych grudek, zmiana jest gładka i owalna, jestem ostatnio.


Choroby warg sromowych i sromu dają różne objawy, najczęściej pojawia się uczucie pieczenia, swędzenia okolic intymnych, zaczerwienienie i obrzęk warg sromowych. Choroby w obrębie sromu mogą wynikać ze zmian hormonalnych. Przyczyną są najczęściej infekcje bakteryjne, rzadziej wirusowe. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka.


Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest. Jak Cię nie boli to dobrze bo jest to małe zakażenie, zgrubienie pod którym nazbierała się ropa. Po jakimś czasie pęknie. Miałam niedawno taki guzek posmarowałm go.


Dzisiaj podczas kąpieli wyczułam po wewnętrznej stronie warg sromowych większych, trochę wyżej niż wejście do pochwy coś jakby guzek, zgrubienie pod skórą, może krosta. W lusterku prawie niewidoczna. Aż zaczęło boleć, nawet bardzo.


Skończyło się na tym, że wylądowałam najpierw u lekarki, która zapisała mi antybiotyki z zaznaczeniem, że jak coś będzie się działo to do spzitala. Wyczułam to ok roku temu, gdy bylo to jeszcze malutkie, niewidoczne golym okiem, delikatne zgrubienie wyczuwalne pod moimi palcami. Przy wizycie u mojej ginekolog zwróciłam na to uwagę, było wielkości ziarnka grochu. Moja dr stwierdziła, że najprawdopodobniej jest to tłuszczak i tak napisała w karcie choroby. Wargi sromowe większe (łac. labia pudendi majora) to dwa duże parzyste fałdy owłosionej skóry, zawierające dodatkowo dużą ilość tkanki tłuszczowej.


Z przodu łączą się, bezpośrednio wrastając we wzgórek łonowy, tworząc tzw. Narośl na wardze sromowej. Zauważyłam, że na wardze mniejszej, wewnętrznej utworzyła mi się taka falbanka ze skóry, jakby zmarszczenie właśnie w kształcie falbanek, nie jest to białe, ani twarde. Twarde zgrubienie wielkości jajka w okolicach łechtaczki. Bartoliniego, które okresowo mogą ulegać przytkaniu, przez co tworzą się torbielki z zastoinowym śluzem.


Prawdopodobnie to właśnie taki zaczopowany gruczoł. Leczenie polega na nacięciu lub zabiegowy. Czy mi nic nie grozi, ze ja go tak czesto nacinam i dlaczego on po operacji znowu sie pojawił? Pomoc w gabinecie lekarza W momencie zmagania się z problemem jakimi są żylaki warg sromowych i krocza, zamiast szukać odpowiedzi w Internecie czy leczyć się na własną rękę, lepiej od.


Wyskoczyło mi niewielkie zgrubienie, tak jakby pryszcz po skórą na wardze sromowej po zewnętrznej stronie. Nie duży, ale wyczuwam go palcem, jak mała kuleczka pod skórą. Nie boli, nie swędzi, nie zmienia koloru, trudno go zobaczyć. Da się go praktycznie tylko wyczuć palcem.


Mam lat i dwójkę dzieci i stałego partnera od sześciu lat. Dzisiaj po prawej stronie pod wargą sromową wyczułam cos troszke bolącego, w dotyku przypomina to taki mały guzek. Strasznie się przestarszyłam.


Po stronie zewnetrzej nic nie widac, tylko. Tydzień temu po stosunku z chłopakiem strasznie spuchła mi lewa warga sromowa, ból był niesamowity i nie mogłam nawet chodzić, po jakimś czasie opuchlizna się zmniejszyła, tylko czułam lekki dyskomfort. Zobacz odpowiedzi na pytanie: Zaówazylam zgrubienie pomiedzy mniejszą a wieksza wargą sromowa- co to?


Wczoraj zauważyłam w prawej wardze sromowej większej mały guzek, nie jest to krostka, nic się nie wydziela. Dziś zauważyłam, że warga sromowa troche spuchła. Dodam też, że mam lat. Przeczytałam na tej stronie, że guzki na ramionach to mogą być tłuszczaki. Mam taki guzek na prawym ramieniu.


Drugi nieco mniejszy na wardze sromowej. Czy to również może być tłuszczak? Jakie są następstwa takich guzków?


Warga habsburska – termin określający prognatyzm, występujący u Habsburgów. Była zaburzeniem genetycznym, przy którym dolna warga przerasta w rozmiarze górną, a żuchwa jest często nazbyt rozwinięta. Treść udostępniana na licencji CC BY-SA 3. Polish-Slovenian dictionary. Tukaj piše, da njihove ustne ‚morajo ohraniti spoznanje in iz njihovih ust naj prejemajo pouk o postavi‘.


Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety. To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Tłumaczenie warga w słowniku polsko-francuski w Glosbe - wielojęzycznym darmowym słowniku online. Zgrubienie - też nie wie, może to krwiak.


Trochę go naprowadziłam, bo kojarzę, że w czasie zabiegu ordynator powiedział do swojego pomocnika, że zrobił się krwiak, który się prawdopodobnie wchłonie. W czasie badania przez pochwę nic nie czułam - to te ponacinane nerwy. Dopiero ucisk na zgrubienie bardzo mnie zabolał. Gruczoł przedsionkowy większy (Bartholina) to nieduża grudka, którą z łatwością można wyczuć na wargach sromowych większych. Odpowiedzialna jest za produkowanie wydzieliny pojawiającej się podczas podniecenia seksualnego, dzięki czemu nawilża przedsionek pochwy i ułatwia stosunek.


Torbiel tego gruczołu tworzy się na skutek zatkania kanalików odprowadzających śluz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty