czwartek, 13 czerwca 2019

Żylaki macicy

Problem ten jest najczęściej domeną kobiet w ciąży. Wówczas ich przyczyną jest uciskająca, rozrastająca się macica, napierająca na żyły znajdujące się w miednicy. Jeśli istnieje podejrzenie, że przyczyną bólów w podbrzuszu mogą być żylaki macicy , należy jak najszybciej skonsultować się z ginekologiem, ponieważ konieczne jest specjalistyczne leczenie. Podkreślić należy, iż mogą występować bez związku z ciążą. Podejrzenie ich wystąpienia winno być powodem do wizyty ginekologicznej.


Schorzenie to wymaga leczenia.

Mam lata i żylaki na macicy, są dość duże, ok. Mam lat, jestem kobietą i jestem z drugim dzieckiem w ciąży. Ginekolog powiedział mi, że mam żylaki na macicy.


Bardzo się boję, bo został mi tylko miesiąc do porodu. Prawdą jest, że żylaki macicy występują głównie w czasie ciąży, ale nie jest to reguła. W Pani przypadku możliwe jest, że już wcześniej występowały żylaki, których nie miała Pani do tej pory zdiagnozowanych, które z czasem systematycznie rosły osiągając tak duże wymiary, że doszły aż do pochwy. Część pań dowiaduje się o ich istnieniu po urodzeniu dziecka, ale tylko wtedy, gdy wykonywano cesarskie cięcie (czasami ich obecność oznacza rezygnację z porodu siłami natury).


W takich sytuacjach żylaki znikają same po upływie czterech. Bardzo często jednak lekarz nie zaleca żadnego leczenia żylaków macicy w ciąży, a jedynie obserwuje je, ponieważ zmiany są niewielkie, a prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań minimalne.

Mam wodniaka jajowodu i żylaki na macicy i płyn poza macicą. Mam jedno dziecko, które urodziłam ponad dwa lata temu. Urodziałam siłami natury, dodam, że mam dopiero lat. Teraz planujemy z mężem drugie dziecko.


Powiększona macica może tamować odpływ krwi z dolnych części ciała do serca. To z kolei zwiększa już zaistniały zastój w żyłach. Witam Po sobotniej wizycie u ginekologa otrzymałam następujący wynik badań: Trzona macicy wielkości i echogenności prawidłowej w przodozgięciu. Echo endometrium grubości mm o gładkim obrysie- badanie wyk.


Nieleczone żylaki macicy mogą wywołać poważne konsekwencje. Są bardzo duże i mam czerwoną kropeczkę, jakby mi tam krew podeszła, jest niewielka. Macica - budowa, funkcjonowanie i choroby. To właśnie w jej wnętrzu zagnieżdża się zapłodniona komórka jajowa, którą macica ochrania i odżywia przez następne miesięcy. W styczniu przeszłam operację podniesienia macicy i amputację szyjki macicy , po której dowiedziałam się, że mam żylaki.


Lekarze zastosowali u mnie szew na przedniej ścianie macicy, a na tylniej umieścili siatke. Przejawia się to przez poszerzenie żył szyjki macicy i ich pełnię. Bardzo często tę chorobę łączy się z żylakami macicy, jajników, dużych warg sromowych, pochwy i kończyn dolnych.


Zajście w ciążę zajęło mi ponad rok. Rok temu miałam laparoskopią zdiagnozowane żylaki na macicy (wszystkie żyły dochodzące do macicy to żylaki).

Według ordynatora oddziału, na którym leżałam żylaki są bardzo duże. Wielu uważa, że może się to zdarzyć tylko z nogami, ale w rzeczywistości tak wcale nie jest. W rzeczywistości żylaki mogą pochodzić z dowolnej części ciała, przez którą przechodzą naczynia. Powstawanie żylaków, pajączków i pękniętych naczynek jest niestety dla większości ludzi nieuniknione. Około z nas na którymś etapie życia zacznie dostrzegać na nogach niewielkie niebieskie żyłki.


Macica, która się rozrasta, uciska na żyły i uniemożliwia krwi swobodny przepływ. Zalegająca krew w naczyniach rozszerza je, przez co powstają żylaki. Usunięcie macicy, określane jako histerektomia to stosunkowo często wykonywana procedura medyczna z zakresu ginekologii operacyjnej.


Wg najnowszych danych nawet u 3na100. Przyczyny to: mięśniaki macicy, dysplazja szyjki maci. Nie dają żadnych objawów klinicznych, nie wymagają żadnego leczenia i żadne leczenie nie jest stosowane - nie ma możliwości operacyjnego ich usunięcia. Decyzja o operacji zależy od wielu aspektów, na przykład od stopnia choroby, ogólnego stanu pacjenta, obecności chorób ginekologicznych lub powikłań żylaków.


Pacjent podejmuje decyzję samodzielnie, po uprzednim skonsultowaniu się z lekarzem. Myślę, że guzek i związane z nim dolegliwości nie mają związku z neoplazją szyjki macicy. Bóle podbrzusza połączone z biegunkami wymagają specjalistycznej diagno. Najczęściej występują żylaki kończyn dolnych, przełyku i odbytu. Zdecydowanie rzadziej rozwijają się żylaki pęcherza moczowego, powrózka nasiennego, macicy czy pochwy.


Prawdopodobieństwo ich wystąpienia zwiększa się zwykle z każdą kolejną ciążą. W lutym wyleczyla sie z mieśniaków. Równiez tu posiada USG że je miala, obecnie wprawiła w zakłopotanie swoja dr ginekolog.


Usunięcie macicy to poważna operacja, polegająca na usunięciu z ciała kobiety przydatków, odpowiedzialnych nie tylko za płodność, ale także produkcję ważnych dla całego organizmu hormonów. Jednym z pierwszych objawów po usunięciu macicy są objawy kojarzone zwykle z menopauzą. Zespół przekrwienia żylnego miednicy rozwija się podobnie jak żylaki kończyn dolnych. W obu przypadkach żyły, które odprowadzają krew w kierunku serca, nie działają prawidłowo.


W żyłach miednicy odpływ krwi jest blokowany przez ucisk powiększającej się macicy, co podnosi ciśnienie wewnątrz żył biodrowych wewnętrznych, prowadzi do ich poszerzenia, a dalej do powstania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty