wtorek, 7 maja 2019

Stwardnienia po operacji żylaków

Po dwóch dniach pojawiło się stwardnienie na łydce oraz ból uniemożliwiający chodzenie, a dziś także stan podgorączkowy. Czy może być to objaw komplikacji pooperacyjnej? Stan po operacji żylaków i zgrubienie – odpowiada Dr n. Postępowanie po operacji żylaków zależy od rodzaju wykonanego zabiegu.


Z reguły zaleca się stosowanie terapii kompresyjnej (odpowiednio dobrane pończochy uciskowe lub bandaże) oraz przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych w odniesieniu do czynników ryzyka żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej oraz leków przeciwbólowych.

Powiększenie i stwardnienie lewego najądrza po operacji żylaków powrózka nasiennego Witam, czy powiększenie i stwardnienie lewego najądrza po operacji żylaków powrózka nasiennego lewego metodą klasyczną to efekt przebytej operacji. Powikłania po strippingu żyły odpiszczelowej. Czasami po operacji żylaków dochodzi do powierzchownego zakażenia ran, które w większości przypadków nie wymagają specjalnego leczenia. Rzadkim, jednak występującym w kilku procentach, przykrym powikłaniem może być może być uszkodzenie nerwu udowo-goleniowego, fizjologicznie przebiegającego w bliskim sąsiedztwie żyły. Jestem po operacji żylaków kończyny lewej zabieg ten został wykonany metodą tradycyjną usunięto mi zyłę odpiszczelową, W czasie zmiany opatrunku wyczuwam zgrubienie na udzie tam gdzie była usunieta żyła martwi mnie to.


Koszt całej operacji wyniósł mnie 450zł. Witam, mam lata, jestem po operacyjnym osunięciu żylaka na całej długości jednej nogi. Od prawie dwóch tygodni jestem po operacji wycięcia żylaków na prawej nodze.

Wszystko fajnie się goi, owszem mam jeszcze lekkie bóle przy zginaniu nogi i siniaki, ale nie to mnie martwi. Martwi mnie jedno: chodzi o to, że na tej nodze trochę poniżej kolana mam nabrzmiałą i bolesną żyłę. Po operacji nie dostałam żadnych tabletek oprócz tych przeciwbólowych. Siłownia, aerobik, rowerek po operacji żylaków kończyny dolnej.


Na wysokość od pachwiny do kolana na wewnętrznej stronie uda czuję zgrubienie ( i jest ono nawet widoczne ) podłużne, jakby mi ktoś włożył pręt pod skórę - Jest to bolesne przy dotyku i mam wrażenie, że to ciągnie. Dwa tygodnie temu przeszedłem operację usunięcia żylaków z nogi. Wygląda na to, że noga się goi, ale niepokoi mnie jedna rzecz.


W okolicy szwu na udzie, wzdłuż pachwiny, po tym jak opuchlizna z uda zaczęła schodzić, zacząłem coraz mocniej wyczuwać stwardnienie wzdłuż szwu o rozmiarach ok. Usunięcie żylaków kończyny dolnej. Chirurgiczne usunięcie żylaków kończyn dolnych jest podstawową i najbardziej skuteczną metodą leczniczą. Obejmuje wycięcie żyły odpiszczelowej. Chirurg dokonuje cięcia ( długości około 7cm ) poniżej więzadła pachwinowego, podwiązuje żyłę odpiszczelową i ostrożnie ją.


Mam żylaki powrózków nasiennych, jednak lekarze twierdzą że nie jest konieczna operacja. Stwardnienie jąder przy żylakach powrózka nasiennego Witam. Czuje że jądra są twardsze i trochę mniejsze.


Czy jest to ze sobą powiązane czy jest to spowodowane czymś innym ? Co oznacza ból moszny po operacji żylaków?

Dosyć szybko wszystko sie zagoiło i nie czułem żadnych dolegliwości. Po kilkunastu godzinach można wrócić do normalnego życia. Niekiedy konieczne jest powtórzenie zabiegu. Wadą jest to, że często po pewnym czasie problem powraca. Operacja - to najskuteczniejszy sposób leczenia żylaków.


Usuwanie i leczenie żylaków. Przewlekła niewydolność żylna (PNŻ) jest chorobą przejawiającą się w kilku postaciach: zmęczenia kończyn dolnych, obrzęku i bólu nóg, owrzodzeń podudzi, żylaków oraz pajączków żylnych. Istnieją dwie najpopularniejsze metody usuwania żylaków: leczenie chirurgiczne lub zabieg ostrzykiwania. Jestem tygodnie po operacji żylaków nogi prawej,żylaki miałam na całej nodze od pachwiny po same kostki,i prawie lat nie mogłam zdecydować się na operację bo bardzo się bałam,u mnie to sprawka genów,bo tata miał a ciąże i porody tylko nasiliły mój stan,wcześniej byłam już u kilku lekarzy chirurgów,za każdym razem. Należy odpowiednio pielęgnować ranę po zabiegu: zmieniać opatrunki zgodnie z zaleceniami lekarza.


Ma to na celu zapobieganie zakażeniom bakteryjnym, ponadto rana szybciej się goi. Witam , po zabiegach skleroterapii (szczególnie dotyczącej dużych , powierzchownych żylaków) tego typu zgrubienia i tkliwość są rzeczą normalną. To, jak wygląda noga po operacji żylaków, jak długo boli i jakie są zalecenia, zależy od zastosowanej metody leczenia. Typowym zjawiskiem jest występowanie obrzęku, niewielkiego stanu zapalnego, na nodze mogą pojawiać się siniaki – szczególnie po operacji żylaków metodą strippingu. Przeciwwskazania do operacji.


Moja mama przeszła niedawno operację żylaków, jak na razie ma dosłownie całą fioletową nogę, musi ją sobie bandażem owijać i gazą. Aby przyspieszyć proces samoistnego znikania krwiaków, często stosuje się maści lub kremy z heparyną. Ból po operacji jest umiarkowany, najbardziej nasila się około dnia po zabiegu.


Podstawą nowoczesnego leczenia żylaków kończyn dolnych jest odpowiednie rozpoznanie zaawansowania choroby oraz zastosowanie najmniej inwazyjnej, a jednocześnie najskuteczniejszej metody leczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty