wtorek, 18 września 2018

Bolący guzek na wardze sromowej większej

Bolący guzek na wardze sromowej większej

A może można zastosować leki bez recepty dostępne w aptece? Czy jest to coś groźnego? Guzek w wardze sromowej. Podobnie jak w przypadku kaszaków, dochodzi do blokady przewodu, zastoju treści i powstania stanu zapalnego.


Przy braku podjęcia interwencji medycznej na tym etapie, treść może ulec nadkażeniu i tworzy się bolący guzek na wardze sromowej w postaci ropnia. Narośl tego typu określana bywa jako czyrak. Są owłosione i posiadają w swojej strukturze gruczoły łojowe, które produkują wydzielinę służącą do nawilżania sromu. Bolący, miękki bąbel, gulka na wardze sromowej większej.


U lekarza byłam już z tym parę razy, zawsze przypisują mi jakiś antybiotyk i każą robić okłady z rumianku lub smarować maściami. Dziś wybadałam, że po wewnętrznej stronie wargi sromowej większej na dole pojawił się niewielki guzek, twardy i trochę bolący podczas dotyku. Nie mam pojęcia co to może być i jestem trochę zaniepokojona.


Spotykam się z tym pierwszy raz, jednocześnie nie jestem pewna od kiedy go mam, raczej. Przyczyn zmian na wardze sromowej mniejszej lub wardze sromowej większej może być wiele. Należą do nich reakcja alergiczna, zakażenie bakteryjne lub wirusowe. Pojawia się wówczas wrzó czyrak, krostka, pęcherzyk bądź zaczerwienienie. Zmiana może powodować ból warg sromowych lub nie dawać żadnych.


Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka. Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. W każdym przypadku konieczna jest wizyta u lekarza ginekologa, który rozpozna konkretną przyczynę występowania guzka lub narośli. Każdy guzek może być oczyszczony przez ginekologa, który zadba o odpowiednie odkażenie miejsca ze stanem zapalnym.


Nie należy czekać na samoistne pęknięcie. Otóż dziś w czasie depilacji było wszystko w porządku, ale chwile pózniej, kiedy sie juz mylam wyczulam w wardze sromowej większej guzek. Kiedy sie depilowalam nic tam raczej nie było, bo sciskalam (moze to przez to?) ja i nic nie czułam.


Witam, mój problem jest następujący. Podczas siedzenia powoduje dyskomfort, ponieważ odczuwam ciągnący ale lekki ból. Może to być użyty wewnętrznie szew, który ulegnie samoistnemu wchłonięciu po około miesiącach od zszycia rany. Na pewno jednak trzeba udać się do lekarza, który zbada ten guzek.


Nie przejęłam się tym myslalam ze za niedługo przejdzie. Aż zaczęło boleć, nawet bardzo. Skończyło się na tym, że wylądowałam najpierw u lekarki, która zapisała mi antybiotyki z zaznaczeniem, że jak coś będzie się działo to do spzitala.


Miałam kiedyś taki guzek na wardze sromowej większej i zniknął po tygodniu. Mozliwe ze pojawilo sie po depilacji, lecz nadal nie mam pewnosci. Najgorsze, ze przy chodzeniu czy siedzeniu styka sie to z druga scianka pochwy i caly czas jest w dotyku.


Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów ( najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz ) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Z tym problemem należy zgłosić się do ginekologa, który wyda ostateczną diagno. Wczoraj podczas toalety wieczornej namacałam guzek na wardze sromowej większej. Moj problem polega na tym ze w lewej wardze sromowej wiekszej wyczuwam guza pod skroa od wewnetrzenej strony. Bolesny, niewielki guzek w okolicy warg sromowych (bez zaczerwienienia i innych dolegliwości).


Jakie mogą być przyczyny? Violetta Skrzypulec-Plinta ginekolog położnik, endokrynolog, seksuolog Kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Początkowo był większy, a teraz się jakby zmniejsza.


Jest wyczuwalny tylko palcem i jak się bada go ręką to się nie przesuwa i jest twardy i nie boli i nie jest widzialny gołym okiem. Ból warg sromowych: zapalenie gruczołów przedsionkowych (gruczołu Bartholina) Ból warg sromowych, który narasta przy siedzeniu, zmianie pozycji lub utrudnia poruszanie się, obrzęk i zaczerwienienie okolic intymnych, a także guzek w przedsionku pochwy wypełniony ropą, to objawy wskazujące na zapalenie gruczołu Bartholina. Patogenami, które najczęściej są przyczyną infekcji, to.


Jestem po zabiegu leep dni na wargach sromowych mniejszych po lewej syronie pojawil sie guzek bolący. Nie jest bardzo przeszkadzajacy ale przy dotyku boli Co to moxe byc prosze o odpowiedz. Tylko proszę nie pisac aby isc do lekarza bo bede ale termin mam za jakis czas.


Hej dziewczyny, mam pytanie,czy ktoras z Was kiedykolwiek miala przypadek ze miala narosl na Wardze Sromowej? Obecnie jestem w tygodniu ciazy,dzis poszlam wziasc prysznic i wyczulam jakas narosl,po obejzeniu,co nie bylo latwe, widze ze jest to mala kulka, na gornej wardze. Kulka w wardze sromowej.


Dzisiaj przy kąpieli goląc się wyczułam w jednej wardze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty