poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Po operacji żylaków

Postępowanie po operacji żylaków zależy od rodzaju wykonanego zabiegu. Z reguły zaleca się stosowanie terapii kompresyjnej (odpowiednio dobrane pończochy uciskowe lub bandaże) oraz przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych w odniesieniu do czynników ryzyka żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej oraz leków przeciwbólowych. Powikłania po operacji żylaków. Jednak w przypadku żylaków kończyn dolnych występują rzadko i nie są groźne.


Także to powikłanie po operacji. Jestem tygodnie po operacji żylaków nogi prawej,żylaki miałam na całej nodze od pachwiny po same kostki,i prawie lat nie mogłam zdecydować się na operację bo bardzo się bałam,u mnie to sprawka genów,bo tata miał a ciąże i porody tylko nasiliły mój stan,wcześniej byłam już u kilku lekarzy chirurgów,za każdym razem.

Ile teraz po operacji żylaków L4? Przeciwwskazania do operacji. Siłownia, aerobik, rowerek po operacji żylaków kończyny dolnej.


Na wysokość od pachwiny do kolana na wewnętrznej stronie uda czuję zgrubienie ( i jest ono nawet widoczne ) podłużne, jakby mi ktoś włożył pręt pod skórę - Jest to bolesne przy dotyku i mam wrażenie, że to ciągnie. Na każdym etapie choroby żylakowej można przeprowadzić operację usunięcia zmienionej żyły. Do operacji nie ma wielu przeciwwskazań. Zalecenia po zabiegu chirurgicznym.


Przez 2-tygodnie należy prowadzić oszczędzający tryb życia. Aby przyspieszyć proces samoistnego znikania krwiaków, często stosuje się maści lub kremy z heparyną.

Ból po operacji jest umiarkowany, najbardziej nasila się około dnia po zabiegu. To, jak wygląda noga po operacji żylaków , jak długo boli i jakie są zalecenia, zależy od zastosowanej metody leczenia. Typowym zjawiskiem jest występowanie obrzęku, niewielkiego stanu zapalnego, na nodze mogą pojawiać się siniaki – szczególnie po operacji żylaków metodą strippingu.


Kiedy po badaniu lekarz stwierdzi niewydolności zastawek w obrębie ujść głównych żył powierzchniowych, a żyły są znacznie poszerzone, jedynie zbieg operacyjny może usunąć żylaki. Decyzję musi Pan podjąć sam. Długotrwałe utrzymywanie żylaków powrózka nasiennego może doprowadzić do powikłań m. Po operacji żylaków powrózka nasiennego.


Musi Pan brać to pod uwagę nawet jeśli objawy są teraz niewielkie. Może Pan nosić obcisłą bieliznę, bo rzeczywiś. Ulegają samoistnemu wchłonięciu po upływie 2-tygodni. Aż procent wszystkich operacji wykonuje się z powodu nawrotowych żylaków.


Ponadto, należy pić dużo płynów, co najmniej filiżanek dziennie, zgodnie z tym co mówi Akademia Żywienia i Dietetyki. Dobrym wyborem w leczeniu choroby hemoroidalnej po tym jak wykona się. Jestem miesiąc po operacji żylaków kończyny dolnej, prawej.


Od tygodni cierpię z powodu silnych bólów tejże nogi, byłam u kontroli w szpitalu , w którym mnie operowano, mówiłam o silnych bólach, lekarz stwierdził, że tak musi być i że jak boli to tabletka przeciwbólowa tyle z porady. Moja mama przeszła niedawno operację żylaków, jak na razie ma dosłownie całą fioletową nogę, musi ją sobie bandażem owijać i gazą. Jak tylko pacjent może wstać z łóżka po operacji usunięcia żylaków, należy próbować chodzić w oddziale, aby jak najszybciej odzyskać ciało.


Wczesna aktywność pacjenta to najlepsze zapobieganie dalszym powikłaniom. Jednak nie ma potrzeby przesadzać, ponieważ może wystąpić ból w nogach, powstawanie obrzęków.

Operacja klasyczna - polega na usunięciu niewydolnej żyły odpiszczelowej lub odstrzałowej, następnie żylaków oraz zlokalizowaniu perforatorów i przerwaniu ich ciągłości. Po zabiegu na rany pooperacyjne zakładane są opatrunki i pończocha uciskowa. Zaleca się utrzymanie opatrunku przez tydzień po zabiegu (do chwili usunięcia szwów). Dwa tygodnie temu przeszedłem operację usunięcia żylaków z nogi. Wygląda na to, że noga się goi, ale niepokoi mnie jedna rzecz.


W okolicy szwu na udzie, wzdłuż pachwiny, po tym jak opuchlizna z uda zaczęła schodzić, zacząłem coraz mocniej wyczuwać stwardnienie wzdłuż szwu o rozmiarach ok. Biore cyclo3forte i zastrzyki w brzuch clexane- szt. Po klasycznej operacji usunięcia żylaków prawie zawsze pacjent jest zaniepokojony bólem w miejscu operowanej żyły, krew może gromadzić się pod skórą i mogą pojawić się krwiaki z tendencją do ropienia. Jeśli nie ma zaczerwienienia nad gęstymi obszarami gromadzenia się krwi, rozpuszczają się one z czasem.


Kontrola po czterech miesiącach operacji żylaków - badanie USG Doppler-a W październiku miałam usuwane żylaki o czym pisałam TU i TU. Dlatego też podjęłam decyzję o ich usunięciu. Stripping jest uznawany za najbardziej skuteczny sposób leczenia żylaków.


Choć po operacji z czasem mogą się pojawić nowe zmiany. Na szczęście są one mniejsze i zazwyczaj niegroźne. W maju mam planowaną operację żylaków obu kończyn dolnych (usunięcie obu głównych żył z powodu ich niewydolności). W sierpniu chciałabym z rodziną wyjechać na urlop. Zakładam, że będę się dobrze czuła i nie będzie żadnych powikłań.


Czy wolno mi wyjechać np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty