piątek, 22 grudnia 2017

Guzki na wargach sromowych

Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek. Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Bolące guzki na wargach sromowych Witam,na wargach srom.


Guzki pod skórą miały ropę przy próbie wyciskania opuchły mi wargi i nasilił się ból ,smarowałam clotrimazolum nie pomogło zastosowałam tribiotyk, maść na opryszczkę też nic, dostałam w organizmie dziwnego mrowienia. Guzki na wargach sromowych , czy krostki należy jak najszybciej zlikwidować. Należy pamiętać o tym, że nawet niewielka narośl może zmienić się w nowotwór, a jego bliskość z układem limfatycznym przyspieszy rozsiewanie się komórek nowotworowych po całym organizmie. Jego funkcją jest produkowanie śluzu, który nawilża pochwę.


Jego umiejscowienie i częsty kontakt z moczem sprzyjają rozwojowi infekcji. Guzki na odbycie i wargach sromowych Witam i PROSZĘ o odpowiedź! Parę dni temu pojawił mi się duży guzek w okolicy odbytu,następnego dnia pojawił się kolejny na wardze sromowej zewnętrznej prawej,a potem na lewej. Czy ktoś ma może taki problem? Bolące czasem nawet bardzo guzki na wargach sromowych większych i czasem trochę w pobliżu mniejszych?


Guzki na wargach sromowych

Z ropną wydzieliną, a po wyciśnięciu aż nieraz. Podskórne guzki na wargach sromowych Witam. Po kilku dniach same znikaja. W poprzednim artykule opisywaliśmy funkcję, jaką spełniają wargi sromowe. Omawialiśmy także kwestie związaną z występowaniem na nich różnych zmian skórnych.


Po przeanalizowaniu wszelkich faktów na ten temat można wysnuć wniosek, że guzek na wardze sromowej nie zawsze jest zwiastunem czegoś złego. Takie grudki zazwyczaj są rodzajem zaskórników, które powstają w wyniku. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka.


Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. Guzki typu tłuszczaków na wargach sromowych to wielka rzadkość. Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów (najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Z tym problemem należy zgłosić się do ginekologa, który wyda ostateczną diagno.


Guzek na wardze sromowej. GUZEK - powiedzmy wielkości ziarenka groszu, lekko boli przy dotykaniu i naciskaniu. Najczęściej polega na wycięciu warg sromowych wraz z guzem i szerokim marginesem zdrowych tkanek oraz węzłów chłonnych pachwin. Zaawansowane przypadki leczone są napromienianiem albo kombinacją obu tych meto czyli chirurgii i radioterapii. Rak sromu jest mało wrażliwy na chemioterapię, jednak stosuje się ją w wybranych przypadkach.


Wyczuwasz guzek na wardze sromowej i niepokoisz się, że może być groźny? Chociaż obecność guzka nie musi być zmianą złośliwą, zawsze warto ją skonsultować. Oto kilka informacji na ten temat.


Otóż co 1-miesiące na wargach sromowych większych, mniejszych lub pomiędzy, a często na zewnętrznej części sromu (a raz nawet na łechtaczce oraz w samym wejściu do pochwy) pojawiają mi się swędzące, a potem bolesne guzki, które po kilku dniach wypełniają się ropą. Okolica guzka zawsze jest mniej lub bardziej opuchnięta. Otoz zauwazylam wczoraj, ze na wargach sromowych pojawil mi sie guzek. Wczoraj byl wielkosci groszku, dzisiaj jest juz jakies 5x wiekszy.


Ziarnisty guz warg sromowych Sromowe nowotwory komórek ziarnistych, znane również jako granularnych myoblastomas komórek są niewielkie guzki, sprężyste znajdują się na zewnątrz warg sromowych. Ja od lat chodziłam z taką kuleczka na wewnetrznej stronie wargi sromowej większej. Ani mnie to nie bolało ani nic. W końcu postanowiłam się tego pozbyć bo zaczęłam bardzo się tym niepokoić.


Będę miała zabieg usunięcia w przyszłym tygodniu. W ciągu doby na wardze sromowej zewnętrznej pojawił mi się guzek - wielkości mniej więcej migdała, twardy, nie boli. Jest umiejscowiony jakby bardziej po wewnętrznej stronie wargi sromowej, blisko pochwy. Przez jakiś czas czułam lekki dyskomfort przy siadaniu, po kilku godzinach już tego nie czuj.


Witam mam lat i dzisiaj rano wyczulam ze mam guzek na wardze sromowej jest on pod skóra i jest wielkości hmmm rodzynka normalnie ma kolor skóry jest troszeczke bolesny, na początku pomyślałam że to od zimna ale wcześniej miałam takie kulki po wewnetrznej stronie, a teraz za zewnatrz. Jeśli się nie powiększają i nie dają żadnych dolegliwości, to się nie przejmuj,być może organizm kiedyś sam to wchłonie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty