środa, 23 marca 2016

Guzek na wardze sromowej większej

Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek. Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Są owłosione i posiadają w swojej strukturze gruczoły łojowe, które produkują wydzielinę służącą do nawilżania sromu.


Smaruje tribiotikiem, nie mam pojecia co to jest czuje dyskomfort w siedzeniu i chodzeniu. Z gory dziekuje za odpowiedz. Na następny tydzień idę do ginekologa, zobaczymy, co ten powie.


Ja mam taką gulkę w wardze sromowej większej. Powstały guzek na wardze sromowej jest efektem nagromadzenia wydzieliny bez możliwości jej odprowadzenia. Guzek w wardze sromowej. Kaszak na sromie stopniowo się powiększa, nawet kilku centymetrów.


W początkowym etapie jest on w kolorze skóry, ewentualnie lekko podbarwiony na żółto z powodu obecności wewnątrz wydzieliny. W momencie, gdy dojdzie do nadkażenia „uwięzionej” treści, rozwija się stan. Kilka dni temu zauważyłam na prawej wardze sromowej większej guzek, jakby wystającą kulkę.


Dotyk był nieprzyjemny, ale nie bolesny. Dzisiaj trano po przebudzeniu zobaczyłam, ze ten guzek stał się czarny! Jestem przerażona, dotyk zaczyna być bolesny. Za dwa dni wyjeżdżam za granicę i nie mam możliwości pójścia do ginekologa. A może można zastosować leki bez recepty dostępne w aptece?


Czy jest to coś groźnego? W każdym przypadku konieczna jest wizyta u lekarza ginekologa, który rozpozna konkretną przyczynę występowania guzka lub narośli. Każdy guzek może być oczyszczony przez ginekologa, który zadba o odpowiednie odkażenie miejsca ze stanem zapalnym. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest.


Kiedys zrobił mi się taki guzek, poszłam do ginekologa, a ten orzekł od razu, że to mięsak i wysłał do onkologa. Po kilku dniach po naciśnięciu guzka okazało się, że mozna go wydusić jak pospolitego pryszcza. Od czasu do czasu robi mi się cos takiego, wyduszam i po wszystkim.


Przyczyn zmian na wardze sromowej mniejszej lub wardze sromowej większej może być wiele. Należą do nich reakcja alergiczna, zakażenie bakteryjne lub wirusowe. Pojawia się wówczas wrzó czyrak, krostka, pęcherzyk bądź zaczerwienienie. Zmiana może powodować ból warg sromowych lub nie dawać żadnych. W prawej wardze sromowej większej pojawiło się pewne uwypuklenie, gdy się mocniej go dotknę wyczuwam małego guzka.


Czasem odczuwam w tej okolicy chwilowe bóle. Nie wiem co to może być boję się, że to jakis nowotwór. Tydzień temu pojawił mi sie guzek na wardze sromowej większej.


Guzek na wardze sromowej większej

Jest bezbolesny i nie wypływa z niego żadna wydzielina. Ma kształt groszku i znajduje sie pod skórą. Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów ( najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz ) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Z tym problemem należy zgłosić się do ginekologa, który wyda ostateczną diagno. Przeczytałam na tej stronie, że guzki na ramionach to mogą być tłuszczaki.


Mam taki guzek na prawym ramieniu. Drugi nieco mniejszy na wardze sromowej. Jakie są następstwa takich guzków? Na wardze sromowej większej wyszedł mi dość duży, twardy guzek boli i sprawia dość duży dyskomfort. Dziś wybadałam, że po wewnętrznej stronie wargi sromowej większej na dole pojawił się niewielki guzek, twardy i trochę bolący podczas dotyku.


Nie mam pojęcia co to może być i jestem trochę zaniepokojona. Spotykam się z tym pierwszy raz, jednocześnie nie jestem pewna od kiedy go mam, raczej. Oczywiście, że guzek podskórny miękki, przesuwalny, niebolesny, bez zmian skórnych wokół może być g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty