środa, 8 listopada 2017

Hemoroid wystający

Mężczyzna , lat witam. Jakieś lat temu wysunąl mi się guzek i tak już został. Wczesniej pokrwawił troche i sie schował ale teraz już tak został i wystaje mi ten guzek. Jest bardzo niewygodny i czuje sie z nim niekomfortowo. Typowym objawem hemoroidów zewnętrznych jest ból, pieczenie i świąd odbytu oraz krew w kale.


Skleroterapia - wstrzykiwanie do warstwy podśluzówkowej leków obliterujących, które powodują zwłóknienie okolicy guzka krwawniczego. Zabiegu nie można wykonać przy towarzyszącym stanie zapalnym okolicy odbytu lub jelit. Diatermia jednobiegunowa i niskonapięciowa - technika małoinwazyjna, polegająca na działaniu na naczynia doprowadzające guzków hemoroidalnych odpowiednio.


Zauważyłem iż hemoroi który wystawał na zewnątrz zmniejszył się (a nie wiem co jest w środku, na pewno też coś, bo odczuwam dyskomfort i czopki łatwo nie wchodzą). Maść aktualnie stosuję doodbytniczo (oraz na wystający hemoroid) - jest to Aesculan (kolor maści kremowy). Domowe sposoby na hemoroidy zewnętrzne. Sposób na hemoroidy zewnętrzne to robienie nasiadówek w wywarze z kory dębu.


Hemoroidy zewnętrzne w początkowym stadium można leczyć w domu, korzystając z ziół, a także stosując produkty apteczne łagodzące objawy. Ma on właściwości przeciwzapalne, ściągające i odkażające, dlatego łagodzi świą ból i pieczenie, może też. Mają one postać wystających, wyczuwalnych na zewnątrz odbytu guzków. Mogą swędzieć, piec i krwawić. Większe hemoroidy zaś wiążą się z ryzykiem infekcji – uszkodzona skóra jest podatna na wnikanie drobnoustrojów.


Aby zdiagnozować takie hemoroidy, lekarz wykonuje badanie fizykalne (naoczne). Guzki krwawnicze to fizjologiczna struktura odbytu. Ich funkcją jest uszczelnianie odbytu, co ułatwia pełną kontrolę oddawania gazów i stolca. Kiedy dochodzi do ich nadmiernego wypełnienia, czyli przekrwienia, prawidłowe guzki krwawnicze powiększają się. Wtedy określa się je mianem hemoroidów.


Hemoroidy (guzki krwawnicze) ma każdy, żylaki odbytu - co drugi Polak. Objawy choroby hemoroidalnej są bardzo nieprzyjemne, a przecież żylaki odbytu da się poko. Związany z nimi stan patologiczny, zwany chorobą hemoroidalną lub potocznie hemoroidami, występuje, gdy są one nabrzmiałe lub objęte stanem zapalnym. W zdrowej postaci zachowują się jak poduszeczka złożona z połączeń tętniczo-żylnych i tkanki łącznej.


Mam wystającą skórę przy odbycie - nie wygląda to zbyt dobrze i dodatkowo bardzo się tego wstydzę - wydaje mi się, że wygląda to bardzo nieestetycznie, wręcz chorobowo. Pytanie nadesłane do redakcji. Mam hemoroidy zewnętrzne, w zasadzie jeden wystający, czasem boli. Kiedyś przeczytałam, że seks analny pomaga w ich usunięciu.


I czy można go uprawiać bezpiecznie, gdy hemoroid się pojawił i boli? Prawie każdy wie, że hemoroidy są bolesne i krępujące, ale zaskakująco niewielka liczba osób faktycznie wie o nich wystarczająco dużo, by wiedzieć jak do nich nie dopuścić albo chociaż jak je leczyć. Ten niewygodny problem może trwać nawet długie okresy bez leczenia, ponieważ pacjenci nie rozumieją, co się dzieje z ich ciałami.


Ponadto rozróżnia się hemoroidy samoistne oraz hemoroidy wtórne. Hemoroidy to bardzo częsta dolegliwość, która może być uleczalna bez leków na receptę, za pomoc domowych i ziołowych sposobów. Sprawia mi duże dolegliwości zwłaszcza przy podcieraniu się po oddaniu stolca.


Wiem, że od kilku lat mam żylaki odbytu. Ten bolesny guzek to z dużym prawdopodobieństwem wykrzepiały żylak. Doraźnie można zastosować zimne okłady z naparu kory dęby i skontakto.


Przyczyny rozwoju żylaków wewnętrznych odbytu zależą w dużej mierze od stylu życia. Objawy wewnętrznych żylaków odbytu to świąd odbytu i krwawienie. Wystająca kulka z odbytu ~lilianna.


Wczoraj zauważyłam, że z mojego odbytu wystaje miękka kulka. Wczoraj bolało mnie do tego stopnia, że nie mogłam przykucnąć, dziś czuję tylko nieprzyjemne pieczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty