wtorek, 20 grudnia 2016

Skurcze dodatkowe

Dodatkowe skurcze komorowe serca mogą także mieć tło genetyczne - nieprawidłowości w obrębie tzw. Ich częstość zwiększa się z wiekiem i uszkodzeniem mięśnia serca. Jeżeli dodatkowe skurcze nadkomorowe lub komorowe są pojedyncze, uchwycenie ich w zapisie EKG może okazać się trudne. Dlatego często wykorzystuje się tu metodę Holter EKG, czyli długotrwały rejestr akcji serca (np. przez godziny). Pomocne bywa także wykonanie.


Skurcze dodatkowe w sercu określa się jako ekstrasystolie.

Są to pobudzenia powstające poza fizjologicznym (czyli zatokowym) rytmem serca. Objawy dodatkowych skurczów serca mogą być niezauważane przez pacjentów. Bywa, że tego typu arytmie serca powodują uczucie kołatania serca i niemiarowości ser. Odczuwam je jako ssanie bądź wibrowanie w klatce piersiowej zakończone mocnym uderzeniem.


Czy można wyleczyć skurcze dodatkowe? Ekstrasystolia to inaczej dodatkowy skurcz, wynik przewiedzenia do komór dodatkowego impulsu elektrycznego. Prawidłowy rytm serca wynika z cykliczności powstawania pobudzeń w układzie bodźcoprzewodzącym serca.


Skurcz przedsionków poprzedza skurcz komór.

Równą prace serca zakłóca impuls zwany ekstrą. Pisząc krótko, dodatkowe skurcze komorowe powstają w komorach, a nadkoworowe w przedsionkach. Występują pojedynczo lub w grupach. Niemiarowość ta może nie mieć żadnych złych następstw i utrzymywać się latami. Czasem skurcze dodatkowe występują sporadycznie, wtedy można ich nie zauważyć.


Bywa jednak, że odczuwa się dławienie czy silny skurcz w klatce piersiowej, ale objawy te trwają krótko i same ustępują, choć czasem potrafią nawracać. Kołatanie, trzepotanie - poważne zaburzenia rytmu serca. Są one jednak na tyle dokuczliwe ,że np.


Od ok pół roku zaczęłam miewać dodatkowe skurcze komorowe serca. Miałam wtedy robiony holter ekg, w którym wyszło skurczów dodatkowych komorowych w godzinach nocnych, w dzień bez nich. Mam dwadziescia lat ,od ok. Witam, jestem kobietą w wieku lat.


Pojawiły się u mnie skurcze dodatkowe , które bardzo dają mi się we znaki. Na badaniu Holter wykazało tylko skurcze komorowe oraz skurczy nadkomorowych, jednak już następnego dnia po badaniu skurcze się nasiliły. Wyszły dodatkowe skurcze serca, ale kardiolog twierdzi, że mam się tym nie martwić, bo było tego ok 150. Zabroniła zażywać wcześniej przepisany polfenon a holter powtórzyć za miesiące. Odczuwam sporadycznie takie tąpnięcia w klatce piersiowej przeskakiwania serca.


Niestety nie mam informacji jak długa była.

Kiedyś mi to wyszło na ekg. Przepisali mi sotachexal 80. Czy takie skurcze są groźne. Mój problem polega na nazwijmy to atakach, których coraz bardziej się boję i które są co raz mocniejsze. Stwierdzono u mnie tylko dodatkowe skurcze, którymi cyt.


Może on powodować duszności, uczucie dławienia, zawroty głowy, bóle wieńcowe, zasłabnięcia, a nawet utratę przytomności. Ten rodzaj arytmii jest groźny i wymaga leczenia. Mam lat, moim problemem są dodatkowe skurcze serca (nie wiem czy nadkomorowe czy komorowe). Każdy z lekarzy, do którego do tej pory trafiałam bagatelizuje problem.


Skurcze, które pojawiają się bardzo często nazywane są częstoskurczem (poważny rodzaj zaburzeń). Chory na skutek częstoskurczu odczuwa dodatkowe dolegliwości w postaci zawrotów głowy, uczucia dławienia, zasłabnięcia (bardzo szybka lub bardzo wolno arytmia) i często utraty przytomności. To dlaczego jakość mojego życia tak gwałtownie się obniżyła? Dlatego też zdecydowałam się na holter – zdiagnozowano dodatkowe skurcze komorowe i tachykardię. Tachykardia – przyspieszenie akcji serca powyżej 1uderzeń na minutę.


Przy wysiłku to dość normalne, niepokój może budzić. Poniższe tłumaczenia pochodzą z zewnętrznych źródeł i mogą być niedokładne. Więcej informacji tutaj. Skurcze w nogach, zwłaszcza skurcze łydek, są uciążliwym objawem, który wielokrotnie pojawia się także w nocy. Jedną z częstszych przyczyn skurczów łydek jest przetrenowanie lub niedobór mikroelementów.


Skurcze nóg, zwłaszcza nocne, są objawem niewydolności żylnej i żylaków kończyn dolnych. Badania były prowadzone przez Jonathan Dukes i wsp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty