poniedziałek, 11 lipca 2016

Żylaki na nogach w ciąży

Występowanie żylaków w ciąży często ma podłoże genetyczne. To problem, który dotyka ok. W grupie ryzyka są także panie, które żylaki miały już przed ciążą, kobiety, które miały przed ciążą nadwagę lub zbyt dużo przytyją w ciąży, za długo stoją lub siedzą, noszą obciskającą bieliznę i ubrania.


W tym czasie kobieta jest szczególnie narażona na ryzyko wystąpienia żylaków, m. Sine, powrózkowate zgrubienia na nogach, pojawiające się wzdłuż linii żył nie tylko brzydko wyglądają, ale również swędzą i mogą prowadzić do.

Ponieważ krew żyłami w nogach płynie „na przekór” grawitacji, potrzebne są mechanizmy umożliwiające przezwyciężenie siły ciążenia. Dopiero później widać sinoniebieskie pręgi, które bywają bolesne, a wokół nich mogą pojawiać się obrzęki. Najczęściej spotykanymi chorobami żył u kobiet w ciąży są żylaki kończyn dolnych oraz hemoroidy. Pierwszymi objawami choroby żył mogą być: uczucie ciężaru w nogach, skurcze łydek, trudności w chodzeniu lub też potrzeba ciągłego ruchu – tzw. Dziś byłam u gina i pokazałam żyłki na nogach tuż pod skórą, które pojawiły mi się w ciąży i boję się, że mogą mi wyleźć na wierzch.


Lekarz przepisał mi tabletki, które postanowiłam wykupić ale w aptece zabrakło mi kasy, bo okazało się ,że kosztują ponad zł, a ja tyle przy sobie nie miałam. Pod koniec ciąży dodatkowo powiększona macica działa jak blokada: przyciska żyłę główną dolną do kręgosłupa i mięśni lędźwiowych, uniemożliwiając powrót krwi do serca. Dzieje się tak zwłaszcza w pozycji leżącej.

Efekt jest taki, że w porównaniu z okresem sprzed ciąży ciśnienie krwi w nogach zwiększa się kilkakrotnie. Jeżeli wiesz, że w twoim przypadku istnieje ryzyko wystąpienia żylaków lub już je zaobserwowałaś, koniecznie zainwestuj w pończochy przeciwżylakowe. Prowadź aktywny tryb życia – ćwicz w ciąży, pływaj, spaceru przynajmniej minut dziennie!


To zapewni optymalny przepływ krwi w organizmie. Ponieważ żyły mają cienką warstwę mięśni, rozciągają się, czasem sinieją i przybierają wężykowate kształty – stąd nabrzmiałe, wypukłe żyły na nogach. Większość zmian naczyniowych znacznie zmniejsza się kilka tygodni po porodzie. Niektóre, jak żylaki sromu, znikają nawet całkowicie. Niestety, w kolejnej ciąży mogą powrócić, nawet z większym nasileniem.


Warto przed kolejną ciążą osiągnąć prawidłową masę ciała, a w czasie ciąży uważać, by zbyt wiele nie przybrać na. Co trzecia kobieta w pierwszej ciąży i co druga w kolejnej ma żylaki. Otóż żylaki żyły odpiszczelowej powstają, gdy źle funkcjonuje zastawka znajdująca się u jej ujścia w pachwinie.


Powstają, gdy krew z kończyn dolnych ma trudność z przepływem do serca i zalega w naczyniach żylnych, rozpychając je. U niektórych kobiet żylaki pojawiają się nie tylko na nogach, ale również w okolicy miednicy i krocza. Patogeneza żylaków nóg w ciąży.


Ciąża a żylaki na nogach. Istotne są także powiązania między wpływem.

Prawdopodobieństwo, że i tobie przydarzą się żylaki wzrasta, jeśli w twojej rodzinie ktoś cierpiał na tę dolegliwość w ciąży. Miałam żylaki w drugiej i trzeciej ciąży, nie tylko na nogach. Zalecali brać tabletki, np. Cyclo3fort (drogi), Detralex (na receptę, drogi), lub Venescin (taniutki).


Problemy, którymi cię straszyli, to zakrzepica, lub zator po porodzie. Mi zrobiono badania krzepliwości, wyniki były złe. Zauważyłam, że zaczęły pękać mi naczynka na nogach i pojawiły się pierwsze żylaki.


Jak zapobiec pękaniu naczynek i powstawaniu kolejnych. ODPOWIADA EKSPERT: Dr n. Diana Kupczyńska Żylaki po porodzie przez cesarskie cięcie. Zaawansowane żylaki w 27.


Skąd się biorą żylaki w ciąży? Dlaczego ciąża sprzyja ich powstawaniu? Powiększająca się macica, zmiany hormonalne, przyrost masy ciała i inne czynniki są przyczyną żylaków w cią. Ja to biorę na żylaki odbytu, ale w ulotce jest wyraźnie napisane, że ten lek pomaga również na zastoje żylne w nogach.


Wynika to z zaburzenia odpływu krwi żylnej z kończyn dolnych w kierunku serca. Powiększona macica może tamować odpływ krwi z dolnych części ciała do serca. To z kolei zwiększa już zaistniały zastój w żyłach. Czy zostaną już tam na zawsze? Powstawanie żylaków, pajączków i pękniętych naczynek jest niestety dla większości ludzi nieuniknione.


Około z nas na którymś etapie życia zacznie dostrzegać na nogach niewielkie niebieskie żyłki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty