poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Jak wyglada noga po operacji zylakow

Postępowanie po operacji żylaków zależy od rodzaju wykonanego zabiegu. Z reguły zaleca się stosowanie terapii kompresyjnej (odpowiednio dobrane pończochy uciskowe lub bandaże) oraz przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych w odniesieniu do czynników ryzyka żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej oraz leków przeciwbólowych. Przygotowanie do operacji. W wieczór przed operacją chory powinien się dokładnie wykąpać.


W przypadku stresu i problemu z zaśnięciem w nowym miejscu, należy poprosić o tabletkę o działaniu nasennym. Rano przed operacją należy dokładnie i starannie ogolić operowaną nogę i ponownie się wykąpać.

Zylaki mialam odkad pamietam - po ojcu. Moj tata mial operacje na obie nogi. Ja sama operacje usuniecia zylakow mialam lat temu, ale od tamtego czasu pojawily mi sie nowe, oczywiscie na innej zyle. Co prawda nie dolegaja mi za bardzo, ale wygladaja bardzo brzydko. Rozwazylabym operacje, ale podejrzewam, ze za kilka lat znow mi sie pojawia.


Witam Byłam na zabiegu skleroterapii tyg temu. To byla moja już sesja. Niestety mam wrażenie że nogi wyglądają gorzej.

W miejscu po nakluciu są siniaki - wiem że tak może być ,ale pojawiają się coraz to nowe pajaczki i żyły w innych miejscach. Rany po operacji usunięcia żylaków kończyny dolnej należy utrzymywać w czystości i odkażać raz dziennie z użyciem środków antyseptycznych (woda utleniona, octenisept). Należy także codziennie zmieniać opatrunki i bandażować nogę. Przeciwwskazania do operacji usunięcia żylaków kończyn dolnych. Czy tak powinnam zrobić?


Najczęściej zwolnienie wystawia się w takim przypadku na około - tygodni. Ból i czarna noga po operacji żylaków kończyny dolnej. Miałam wczoraj wstępne badanie żylaków, w niedługiej przyszłości mam mieć wykonane badanie USG żylaków. Lekarz skupił się na żyle przebiegającej na wewnętrznej stronie nogi. Mam duże żylaki wybrzuszenia i całe mnóstwo drobnych żylaków, ale od jakiegoś miesiąca odczuwam bardzo silny ból z tyłu nogi w okolicy kolana, czasem ciągnie do połowy uda.


Proszę napiszcie jak pielęgnować nogę po operacji żylaków jak długo bandażować, czy smarować jakimś kremem. Wszystko przebieglo dobrze. Noga ciężka jak diabli i gorąca w miejscu żylaków. Jestem dni po operacji lewej nogi. Nie wspominając już o wyglądzie.


Zdecydowałem się zrobić z tym porządek. Po zabiegu na rany pooperacyjne zakładane są opatrunki i pończocha uciskowa.

Zaleca się utrzymanie opatrunku przez tydzień po zabiegu (do chwili usunięcia szwów). W tym czasie pacjent może się normalnie ruszać, należy jednak unikać długiego siedzenia z nogami opuszczonymi, bądź też stania. Witam, mam lat i czerwca.


Jak dbać o żylaki po operacji? Najlepszą pozycją dla kończyny jest elewacja (czyli taka, w której nogi są uniesione do góry, nawet pod niewielkim kątem). Bardzo dobre są zmiany pozycji oraz aktywność fizyczna, początkowo o umiarkowanej intensywności, np. Od tygodni cierpię z powodu silnych bólów tejże nogi, byłam u kontroli w szpitalu , w którym mnie operowano, mówiłam o silnych bólach, lekarz stwierdził, że tak musi być i że jak boli to tabletka przeciwbólowa tyle z porady. Operacyjne usunięcie żylaków na nogach może się odbyć przy wykorzystaniu różnych metod.


Stosuje się: skleroterapię, stripping (usunięcie żyły odpiszczelowej), krosektomia i flebektomia. ODPOWIADA EKSPERT: Lek. Trzeba bandażować nogi, nosić specjalne rajstopy uciskowe o II stopniu ucisku, niezależnie od tego, czy na zewnątrz jest minus 1 czy plus stopni.


Po operacji nakłada się opatrunki. Koszt całej operacji wyniósł mnie 450zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty