środa, 22 lipca 2015

Żylaki macicy a poród

Problem ten jest najczęściej domeną kobiet w ciąży. Wówczas ich przyczyną jest uciskająca, rozrastająca się macica, napierająca na żyły znajdujące się w miednicy. U mnie przed zajściem w ciążę stwierdzono żylaki, niedrożność żyły, uszkodzoną zastawkę.


Niedługo potem zaszłam w ciążę i musiałam nosić specjalne rajstopy uciskowe. Dodatkowo ginekolog przepisał mi fragmin w zastrzykach aby zapobiec ewentualnym zakrzepom, który brałam jeszcze przez czas pobytu w szpitalu po porodzie.

Jeśli istnieje podejrzenie, że przyczyną bólów w podbrzuszu mogą być żylaki macicy, należy jak najszybciej skonsultować się z ginekologiem, ponieważ konieczne jest specjalistyczne leczenie. Siedem miesięcy temu urodziłam drugie dziecko przez cesarskie cięcie (to była druga cesarka). Od połowy ciąży cierpiałam na potężne żylaki sromu, a po cięciu okazało się (jak zresztą wcześniej podejrzewał lekarz) żylaki są też w macicy. Po porodzie żylaki kończyn dolnych często stają się mniej widoczne, a niekiedy znikają bez śladu.


Sposoby na zapobieganie żylakom. Przyczyny żylaków Większość ludzi traktuje żylaki jako wadę estetyczną i uszczerbek w wyglądzie zewnętrznym, ale nie jako. Witam, jestem w tyg (drugiej) ciąży, po ostatniej zostały mi niemiłe pamiątki, żylaki krocza i chciałabym się dowiedzieć czy w takiej sytuacji poród naturalny jest bezpieczny i wskazany?

Jaki wpływ na ciążę i poród mają żylaki macicy w 33. Witam Mam pytanie jestem tyg ciazy i lekarz stwierził u mnie żylaki w dolnej czesci macicy czy w czasie cc jest to grozne dla matki lub dziecka? Boję się rodzić naturalnie, bo nie wiem czy to jest dla mnie bezpieczne i jakie będą konsekwencje po porodzie, żylaki sprawiają mi duży dyskomfort.


Lekarz prowadzący twierdzi, że nie widzi nic groźnego, ale ja mam obawy. Jestem bardzo obolała w okolicach rodnych i nie wiem czy dam rade urodzić. Przy pierwszym porodzie byłam nacinana. W styczniu przeszłam operację podniesienia macicy i amputację szyjki macicy, po której dowiedziałam się, że mam żylaki.


Lekarze zastosowali u mnie szew na przedniej ścianie macicy, a na tylniej umieścili siatke. Na przedniej też miała być siatka, ale niestety okazało się, że mam naprawdę dużo żylaków. Mam wątpliwości: skoro są to żylaki macicy to dlaczego są wyczuwalne w pochwie?


Słyszałam, że pojawiają się w ciąży i potem znikają, a ja jestem lat po porodzie. Czy mogą one powodować tego typu bóle. Bardzo proszę o odpowiedź.


Niestety po ostatnim lekarz zdiagnozował u mnie żylaki w macicy. Nie mam z tego tytułu dolegliwości, natomiast lekarz uważa, że nie powinnam więcej zachodzić w ciążę, gdyż mogą wystąpić komplikacje przy porodzie. Mam wodniaka jajowodu i żylaki na macicy i płyn poza macicą.

Mam jedno dziecko które urodziłam ponad dwa lata temu. Urodziałm siłami natury, dodam, że mam dopiero lat. Dziewczyny mam takie pytanie do osób które były w podobnej sytuacji, lub cokolwiek wiedzą na ten temat. Czy któraś z Was rodziła sn z żylakami czy to jest wskazanie do cesarki? Według ordynatora oddziału, na którym leżałam żylaki są bardzo duże.


Leczyłam je doustnie, ale nadal mam dolegliwości bólowe związane z nimi i niewiele się dało zrobić. Proszę o informację jak to wpłynie na ciążę, dziecko oraz czy żylaki na macicy są wskazaniem do cesarki (tak sugerowano mi w szpitalu). Poród z żylakami miednicy Okres ciąży jest tradycyjnie zwiększonym czynnikiem ryzyka w rozwoju żylaków. Pojawienie się powiększonych żył u kobiet aż do przypadków występuje we wczesnych stadiach ciąży, a bliżej porodu występuje znaczny wzrost średnicy żyły odpiszczelowej i żyły odpiszczelowej.


Powstawanie żylaków, pajączków i pękniętych naczynek jest niestety dla większości ludzi nieuniknione. Około z nas na którymś etapie życia zacznie dostrzegać na nogach niewielkie niebieskie żyłki. Jestem drugi raz w ciąży, pierwszy poród sn, ale mimo nacięcia popękałam i bardzo wykrwawiłam się (m.in. przez pękające w czasie porodu żylaki pochwy), dodam,że dziecko ważyło 4. Na szczęście żylaki warg sromowych zazwyczaj nie są groźne i samoistnie zanikają po porodzie.


Gdyby jednak się utrzymały, można je leczyć metodą skleroterapii, która polega na ostrzyknięciu żylaków sklerosantem. Występowanie żylaków w ciąży często ma podłoże genetyczne. To problem, który dotyka ok.


W grupie ryzyka są także panie, które żylaki miały już przed ciążą, kobiety, które miały przed ciążą nadwagę lub zbyt dużo przytyją w ciąży, za długo stoją lub siedzą, noszą obciskającą bieliznę i ubrania. I nie chodzi tylko o to, że widoczne żyły szpecą nogi. Nieleczone żylaki mogą zagrozić naszemu życiu.


Dlatego musimy robić wszystko, by się ich ustrzec, a gdy się pojawią - fachowo usunąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty