środa, 8 lipca 2015

Żylak przy odbycie

Lekarz jest wstanie rozpoznać żylaki odbytu na podstawie wywiadu lekarskiego i badania palcem. Aby diagnostyka była pełna zaleca się wykonanie anoskopii - oglądanie końcowego odcinka odbytnicy przy użyciu wziernika. Wymienione badania nie wymagają specjalnego przygotowania, trwają chwilkę, a co najważniejsze są bezbolesne. Ten bolesny guzek to z dużym prawdopodobieństwem wykrzepiały żylak.


Doraźnie można zastosować zimne okłady z naparu kory dęby i skontaktować się z lekarzem, aby przepisał odpowiednie leki ( głównie maści ). Jeśli objawy nie ustąpią może być konieczna interwencja zabieg. Zabieg wykonuje się ambulatoryjnie, trwa minut. Jedyną dolegliwością po zabiegu bywa uczucie obcego ciała w odbycie.


Koszt wynosi 600–8zł. Jednym z pierwszych sygnałów choroby jest świąd odbytu i jego okolic. Zwykle to bagatelizujemy, co opóźnia rozpoznanie choroby.


Witam, od dni mam bordowego guzka przy samym odbycie, nie boli ale jego obecność jest wyczuwalna i obniża komfort. Moje pytanie, czy to może być żylak odbytu? Pacjenci z hemoroidami najczęściej skarżą się na krwawienia w trakcie oddawania stolca, wypadanie żylaków, świąd odbytu.


Również trudności w utrzymaniu higieny osobistej dokuczają chorym na hemoroidy. Hemoroidy, zwane też żylakami odbytu lub guzkami krwawniczymi, są strukturą naczyniową, zlokalizowaną w kanale odbytu każdego człowieka. Przy oddawaniu stolca rozszerzają się, a później kurczą. Problem pojawia się, gdy żylaki odbytu ulegają nadmiernemu rozciągnięciu i zaczynają uciskać otaczające nerwy, powodując typowe objawy, czyli uczucie świądu oraz dyskomfort.


Temat nieprzyjemny, dla kobiet bardzo wstydliwy i niejednokrotnie objęty tabu. Skoro boli, piecze, swędzi właśnie TAM, to przecież nie pójdę do lekarza i nie powiem. Guzek jest dość miękki, nie boli, przy załatwianiu się nie leci mi krew ani ogólnie nie mam żadnych objawów poza tym że on po prostu tam jest. Przy chodzeniu czuje lekki dyskomfort ponieważ go czuje ale to nie boli.


Witam,jakiś ponad tydzień temu po oddaniu stolca miałem ból odbytu próbowałem temu zaradzić podmywając sie,smarując kremem nivea,ból był kłujący i taki z przerwami,mineło dwa dni poszedłem do lekarza bo stwierdziłem że coś jest nie tak z moim odbytem ponieważ zauważyłem na nim jakiś guziczek wyst. Powstający zakrzep rozciąga ją i wywołuje stan zapalny. Powoduje to nagły, przeszywający ból w odbycie, trwający od kilkunastu godzin do kilku dni. Zakrzepnięty żylak zewnętrzny jest dobrze widocznym, granatowym, owalnym, bolesnym guzkiem wyczuwalnym przez chorego przy wejściu do kanału odbytu. Przy zmianie pieluchy widze ze czasem jest on pokryty bialym nalotem.


Lekarz sam nie wie co to moze byc, mowi ze to moze jakis zylaczek. Syn raczej nie cierpi na zaparcia, chociaz ostatnio zaobserwowalam ze po zrobieniu kupki ten babel robi sie wiekszy. Witam serdecznie, W maju br stwierdzono u mnie zakrzepniętego żylaka odbytu.


Jedynie silny ból przy siadaniu, wstawaniu i wypróżnianiu odczuwałam. Krwawień z odbytu nie miałam. Leczono mnie farmakologicznie (maści, tabletki, czopki, nasiadówki). Wydawało się, że jestem wyleczona, lecz w lipcu znów.


Podczas mycia poczułem w odbycie mały twardy guzek, wielkości pestki winogrona, który wydaje mi sie ze można poruszyć. Początkowo myślałem, ze to moze jakas krostka i czekałem az sie wchłonie, ale niestety, dwa tygodnie i nadal jest. Od kilku miesięcy mam wystające żylaki odbytu, stworzyły się swego rodzaju fałdki, wyczuwalne, widoczne, takie wystające. Cały czas odczuwam swędzenie, często dość silne.


Maści na hemoroidy łagodzą tylko swędzenie, ale wystające żylaki nadal są i się nie zmniejszają. Czym grożą takie wystające żylak. Najczęściej zaostrza się wtedy, gdy dochodzi do powstania stanu zapalnego w obrębie odbytu.


Ból poszerzonej żyły - same żylaki odbytu zwykle nie są bolesne, choć mogą powodować uczucie dyskomfortu. Występowanie silnych dolegliwości bólowych, uniemożliwiających. Pojawiło się w piątek, dziś przy robieniu kupki bardzo płakała i pojawiła się lekka plamka krwi. Córeczka nie ma zaparć, nie miała problemów z wypróżnianiem.


Przy odbycie najpierw pojawiło się lekkie zgrubienie, które z upływem czasu powiększało się, a teraz tak jakby wyszło ze środka. Powodem tego stanu jest dobrze rozwinięty system żylny odbytu i odbytnicy, na który składają się sieć żyły odbytniczej dolnej, żyły odbytniczej środkowej oraz żyły odbytniczej górn. Rozwiązaniem jest dieta bogata w błonnik i wypijanie przy tym nie mniej niż litrów wody mineralnej dziennie. Dobrym źródłem błonnika są produkty pełnoziarniste i rośliny strączkowe.


Aby powtrzymać rozwój hemoroidów, należy też włączyć do codziennej rutyny aktywność fizyczną, zwłaszcza w przypadku pracy siedzącej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty