poniedziałek, 27 stycznia 2020

Noga po operacji żylaków

Po prawidłowo wykonanej operacji i uzyskaniu zadowalających efektów kosmetycznych nie można zapominać o tzw. W czasie operacji chirurg usuwa tylko część żył, te zmienione żylakowo. Jeżeli nie zadbamy o własne nogi, nie zmienimy sposobu życia, żylaki mogą powrócić.


Jestem tygodnie po operacji żylaków nogi prawej,żylaki miałam na całej nodze od pachwiny po same kostki,i prawie lat nie mogłam zdecydować się na operację bo bardzo się bałam,u mnie to sprawka genów,bo tata miał a ciąże i porody tylko nasiliły mój stan,wcześniej byłam już u kilku lekarzy chirurgów,za każdym razem. Przez miesiąc było wszystko w porządku, nosiłam (i noszę do tej chwili ) pończochę obciskową. Dlaczego nogi po operacji żylaków puchną? Mam problem jestem po operacji zylakow miesięcy i od nowa zaczęły mi nogi pachnac na stopach i kostkach a także odczuwam przytym ból czy mam się martwić tym? KOBIETA, LAT ponad rok temu.


Jestem rok po operacji żylaków , metodą stripping. Od początku noga mnie bolała zwłaszcza w miejscach gdzie żyły były wyciągane. Lekarz uspokoił mnie że do miesięcy po zabiegu mogę odczuwać ból.


Po miesiącach ból zelżał a noga bolała owszem ale wcześniej też pobolewała to nie zwracałam na to uwagi. Należy pamiętać, aby od czasu do czasu położyć nogi na poduszce (powyżej linii bioder), aby krew mogła swobodnie odpłynąć. W profilaktyce żylaków bardzo ważny jest ogólny stan zdrowia. Zły wpływ na powstawanie żylaków ma palenie papierosów, nadwaga oraz brak aktywności fizycznej.


Od dwóch dni mam zimną stopę a także dziwne uczucie jakby wewnątrz nogi spływała zimna ciecz. Przyjmuję Fraxiparynę i leki przeciwbólowe, noszę całodobowo pończochę uciskową II stopnia,a także staram się mieć cały czas nogę do góry. Witam , operację żylaków miałem 08. Flebektomia żylaków met.


Varadyego ) zauważyłem,że od jakiegoś czasu noga mi puchnie w okolicy kostki , czuje dyskomfort i lekki ból(szczypanie) dalsza część nogi ładnie się goi i nie jest opuchnięta. Na codzień chodzę w pończosze uciskowej. Ból i czarna noga po operacji żylaków kończyny dolnej operację żylaków konczyny dolnej prawej , w tej chwili jest dni po operacji.


Niestety mieszkam w innej miejscowości niż rodzice i mam problem żeby porozmawiać z lekarzem operującym. Jestem trzy dni po operacji żylaków i nie bardzo wiem, jak bandażować nogę, czy mocno czy nie, czy ściskać w kostce, czy na łydce. Jak dbać o nogę po operacji żylaków? Termoblacja laserowa żyły odpiszczelowej lewej. Dokładne postępowanie po operacji żylaków jest uzależnione od zastosowanej metody leczenia i zawsze powinno być szczegółowo omówione z lekarzem prowadzącym.


Również czas rekonwalescencji zależy od zastosowanej metody. Generalne zasady postępowania po operacji żylaków są następujące: 1. Jestem po operacji żylaków lewej nogi mam kilka sinych miejsc czy to mogą być zakrzepy? Mam również kilka twardych miejsc, co to może być? Jestem miesiąc po operacji żylaków kończyny dolnej, prawej. Od tygodni cierpię z powodu silnych bólów tejże nogi, byłam u kontroli w szpitalu , w którym mnie operowano, mówiłam o silnych bólach, lekarz stwierdził, że tak musi być i że jak boli to tabletka przeciwbólowa tyle z porady.


Po operacji moja noga, a w zasadzie tylko udo z kolanem było olbrzymie. Zaniepokoił się tym faktem oddziałowy rehabilitant pan Adam i zalecił mi (po uzgodnieniu z lekarzem) masaż pneumatyczny. Rany po operacji usunięcia żylaków kończyny dolnej należy utrzymywać w czystości i odkażać raz dziennie z użyciem środków antyseptycznych (woda utleniona, octenisept).


Należy także codziennie zmieniać opatrunki i bandażować nogę. Przeciwwskazania do operacji usunięcia żylaków kończyn dolnych. NFZ, po znieczuleniu leżałam bez ruchu 7godzin, miałam również bardzo zaawansowane żylaki, noga wyglądała koszmarnie jak u 70letniej kobiety, pod kolanem miałam taką śliwę że przeszkadzała mi w zginaniu nogi, po operacji miałam cholernie bolące wylewy, ale warto było, noga wygląda teraz cudnie.


Koszt całej operacji wyniósł mnie 450zł. W kwietniu czeka mnie pierwsza operacja żylaków i stripping niewydolnej żyły odpiszczelowej od pachwiny do kostki. Chociaż chirurg naczyniowy mówi że to jeden z bezpieczniejszych zabiegów to wiem że powikłania mogą wystąp. Kiedy po badaniu lekarz stwierdzi niewydolności zastawek w obrębie ujść głównych żył powierzchniowych, a żyły są znacznie poszerzone, jedynie zbieg operacyjny może usunąć żylaki. Już nie wiem, co może być przyczyną.


Mam zoperowane obie nogi, a mimo to nadal mnie bolą a nawet puchną. Na dodatek dochodzi ból bioder (stawów) i mając lekko po jestem jaka stara baba. To, jak wygląda noga po operacji żylaków , jak długo boli i jakie są zalecenia, zależy od zastosowanej metody leczenia.


Typowym zjawiskiem jest występowanie obrzęku, niewielkiego stanu zapalnego, na nodze mogą pojawiać się siniaki – szczególnie po operacji żylaków metodą strippingu. Ja tez jestem po operacji Żylaków prawej nogi już miesiąc. W PIERWSZYCH DNIACH BYŁO NAWET DOBRZE Z TYM ZE STOPA MOJA BYŁA JAK ZDRĘTWIAŁA NIE CZUŁAM NAWET UDERZEŃ TERAZ WRACA CZUCIE A WRAZ Z NIM TAK SILNE BÓLE NOGI ZE NIE WIEM JUŻ CZY TO PO OPERACJI ŻYLAKÓW CZY DZIEJE się Z TA NOGA coś INNEGO.


Najbardziej boli w nocy ,Ból jest. Witam, lutego miałam operacją żylaków prawej nogi metodą chirurgiczną. Stąd moje pytanie: kiedy mogę stanąć na tej nodze bez bandaża i wziąć prysznic, bo boję się że nadwyrężę nogę.


Drugie pytanie: jak to jest z dźwiganiem cięża. Zsinienie nogi po operacji żylaków ~ba. Podwiązanie perforatorów. Lekarze nie mają łatwego przepisywania, aby przepasać nogi przed operacją i po operacji w okresie pooperacyjnym. Dlatego eksperci starają się zapobiegać rozwojowi stanu zagrażającego życiu - chorobie zakrzepowo-zatorowej.


Choroba zakrzepowo-zatorowa - procesu patologicznego, który występuje w wyniku wielokrotnego nakładania się skrzeplinę lub skrzepów krwi (skrzepy) wielkości. Czy to oznacza, że jest wszystko w porządku? Operacja założenia protezy aortalno - dwuudowej jest bardzo ciężkim zabiegiem i okres rekonwalescencji jest zazwyczaj bardzo długi.


Bóle jądra oraz obrzęk kończyny dolnej lewej może być zwi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty