poniedziałek, 11 marca 2019

Guzek na wardze sromowej mniejszej

Wargi sromowe, zarówno większe jak i mniejsze, są narażone na powstawanie różnego typu zmian w postaci narośli, czyraków czy krostek. Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Wczoraj zauważyłam u siebie na wardze sromowej mniejszej przy wejściu do pochwy guzek.


Guzek na wardze sromowej mniejszej

W związku z tym jeszcze tego samego dnia udałam się do ginekologa, który wskazał, że to nic groźnego (nagromadzenie śluzu) i póki co zalecił kontrolną wizytę za trzy miesiące. Przyczyn zmian na wardze sromowej mniejszej lub wardze sromowej większej może być wiele. Należą do nich reakcja alergiczna, zakażenie bakteryjne lub wirusowe. Pojawia się wówczas wrzó czyrak, krostka, pęcherzyk bądź zaczerwienienie.


Zmiana może powodować ból warg sromowych lub nie dawać żadnych. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest.


Guzek na wardze sromowej mniejszej

Są owłosione i posiadają w swojej strukturze gruczoły łojowe, które produkują wydzielinę służącą do nawilżania sromu. Ma mniej więcej 5cm na 5cm i leciutko boli przy dotyku. Miałam kiedyś w tym samym miejscu innego guzka,lecz o wiele mniejszego i nie zwracałam na niego uwagi,gdyż wydawało mi się.


Mam problem, a w internecie za wiele nie piszą o tym przypadku. Jakieś miesiące temu pojawił mi się guzek na wardze sromowej mniejszej wielkości ziarnka grochu. Guz z ropą na wardze sromowej? W każdym przypadku konieczna jest wizyta u lekarza ginekologa, który rozpozna konkretną przyczynę występowania guzka lub narośli. Guzek w wardze sromowej.


Każdy guzek może być oczyszczony przez ginekologa, który zadba o odpowiednie odkażenie miejsca ze stanem zapalnym. Nie należy czekać na samoistne pęknięcie. Witam, mój problem jest następujący. Otóż dziś w czasie depilacji było wszystko w porządku, ale chwile pózniej, kiedy sie juz mylam wyczulam w wardze sromowej większej guzek.


Kiedy sie depilowalam nic tam raczej nie było, bo sciskalam (moze to przez to?) ja i nic nie czułam. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka. Nie boli ani nie rośnie, nie puchnie, nie mam ogólnie żadnych problemów. Najczęstszą przyczyną powstawania torbieli jest nagromadzenie się zbyt dużej ilości płynów w gruczołach zlokalizowanych w miejscach intymnych. Wydzielina z czasem staje się coraz gęstsza, aż wreszcie znajdujące się w niej martwe komórki zupełnie.


Mam taki guzek na prawym ramieniu. Drugi nieco mniejszy na wardze sromowej. Czy to również może być tłuszczak? Jakie są następstwa takich guzków? Oczywiście, że guzek podskórny miękki, przesuwalny, niebolesny, bez zmian skórnych wokół może być g. Mam podobny przypadek ( guzek wielkości ziarenka grochu na wardze sromowej) byłam wczoraj u ginekologa i dr stwierdziła, że mam zapalenie mieszka włosowego.


Kazała mi czekać i bacznie obserwować tą zmianę. Hej dziewczyny, mam pytanie,czy ktoras z Was kiedykolwiek miala przypadek ze miala narosl na Wardze Sromowej? Obecnie jestem w tygodniu ciazy,dzis poszlam wziasc prysznic i wyczulam jakas narosl,po obejzeniu,co nie bylo latwe, widze ze jest to mala kulka, na gornej wardze.


Leży ona bardzo blisko łechtaczki i napletka. Boli tylko, kiedy się ją dotyka. W maju tego roku przed miesiączką pojawił się u mnie na wardze sromowej niewielki guzek z płynem w środku. Z czasem jednak rósł coraz bardziej i gdy udałam się na wizytę do ginekologa, stwierdził, że jest to torbiel wargi sromowej mniejszej. W ciągu doby na wardze sromowej zewnętrznej pojawił mi się guzek - wielkości mniej więcej migdała, twardy, nie boli.


Jest umiejscowiony jakby bardziej po wewnętrznej stronie wargi sromowej, blisko pochwy. Przez jakiś czas czułam lekki dyskomfort przy siadaniu, po kilku godzinach już tego nie czuj. Myslalam ze to jakies zapalenie wywołane goleniem. Miałam też z tym problem,na początku to nie bolało, ale potem pojawił się taki rwący ból krocza,że nie mogłam siadać, chodzić, stwierdzono u mnie ropień gruczołu Bartoliniego.


Guzek na wardze sromowej mniejszej

Najpierw brałam antybiotyk, ale nie pomagał, skończyło się na zabiegu nacięcia tego ropnia i po tym odczułam ulgę. Moj problem polega na tym ze w lewej wardze sromowej wiekszej wyczuwam guza pod skroa od wewnetrzenej strony. Te kobiety przeżywają prawdziwy dramat z powodu wyglądu swoich warg sromowych.


Jeśli wargi sromowe są za małe kobieta odczuwa wtedy ból w czasie stosunku, ponieważ brakuje tkanki, która mogłaby się rozciągać delikatnie w głąb pochwy. Czuje ciągłe otarcia i bolesność głębszych narządów płciowych. Narośl na wardze sromowej.


Na wardze sromowej większej wyszedł mi dość duży, twardy guzek boli i sprawia dość duży dyskomfort. Zauważyłam, że na wardze mniejszej, wewnętrznej utworzyła mi się taka falbanka ze skóry, jakby zmarszczenie właśnie w kształcie falbanek, nie jest to białe, ani twarde. Czy ktoś ma może taki problem?


Bolące czasem nawet bardzo guzki na wargach sromowych większych i czasem trochę w pobliżu mniejszych? Z ropną wydzieliną, a po wyciśnięciu aż nieraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty