środa, 8 czerwca 2016

Boląca warga sromowa

Delikatna błona śluzowa okrywająca wargi sromowe łatwo ulega podrażnieniu i nie chroni tak dobrze przed urazami jak skóra. Sprawdź, co oznacza ból warg sromowych. Ból warg sromowych to częsta kobieca dolegliwość, skarżą się na nią czasem także dziewczynki. Od kilku dni piecze mnie i strasznie boli warga sromowa ale dopiero wczoraj zobaczylam ze mam prawa warge sromowa strasznie spuchnieta jest wielka i boli strasznie! Jest jeszcze troszke jakiejs.


Dolegliwości związane z powyższymi schorzeniami to: ból, pieczenie i swędzenie. Przyczyną guzka na wardze sromowej jest najczęściej torbiel zastoinowa, czyli kaszak. Twarda i bolesna grudka może wskazywać na zapalenie gruczołu Bartholina. Przyczyna spuchniętej lewej wargi sromowej po stosunku – odpowiada Lek. Czy jest to coś groźnego?


Od poniedziałku bolą mnie okolice intymne. W poniedziałek kończyła mi się miesiączka i miałam uczucie, jakbym miała zatkaną cewkę moczową. Później, pod wieczór zaczęła boleć mnie lewa warga sromowa. Postanowiłam przewietrzyć ją na noc (znaczy się spałam bez bielizny). Od wczoraj bardzo boli mnie lewa warga sromowa większa.


Z ropną wydzieliną, a po wyciśnięciu aż nieraz. Kiedys juz cos takiego mi sie zdarzylo moze razy w ciagu poprzednich kilku lat tylko ze zawsze jak sie juz zglosilam do lekarza to juz. Witam, mam rocznikowo lat, około miesiące temu na prawej wardze sromowej większej zauważyłam gulke pod skora wielkości ziarnka grochu, ktora widoczna była gołym okiem. Od pewnego czasu zauwazylam na wargach sromowych od strony wewnętrznej dziwne zmiany(cos jak brodawki czy luszcaca skora)przy dotyku boli. Na początkowym etapie jest on w kolorze skóry lub ma lekko żółtą barwę.


Bolące zmiany na wargach sromowych. Niekiedy dochodzi do nadkażenia wydzieliny, która się w nim znajduje, co powoduje stan zapalny - kaszak staje się. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka. Nie jest on twardy ani miękki i rzekomo wielkiego bólu nie zadaje,ale dyskomfort jest.


Z przodu łączą się, bezpośrednio wrastając we wzgórek łonowy, tworząc tzw. Synechia to sklejenie bądź zrośnięcie warg sromowych mniejszych. Może być częściowa (wargi sromowe są zrośnięte lub sklejone tylko na pewnym odcinku) albo całkowita.


Czasem dochodzi do niej już u niemowląt, ale najczęściej diagnozuje się ją u małych dziewczynek, do około 3. Następnego dnia po dość energicznym i kilkukrotnym stosunku z moim partnerem, miałam okropne objawy - otóż bardzo bolące wargi sromowe, jakby spuchnięte, prawie nie mogłam ich dotknąć, a korzystanie z toalety, czy też zwykle czynnosci higieniczne sprawiają mi dotklwy ból, nawet siedzenie czy chodzenie w obcisłych jeansach. Czego objawem są spuchnięte wargi sromowe? Ja u siebie zauważyłam coś takiego kilka dni temu. Tak dokładnie to mam spuchniętą wargę po jednej stronie.


Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów ( najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz ) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Z tym problemem należy zgłosić się do ginekologa, który wyda ostateczną diagno. Mały guz na wardze sromowej. Trudno powiedzieć bez dokładnego wywiadu.


Może to mieć związek ze stosunkiem płciowym, jeśli takowy był. Opuchnięta warga sromowa! Wiec nie wiem czy to ma cos wspolnego ale od poczatku: z poniedzialku na wtorek w nocy wymiotowa.


Boli bardzo przy chodzeniu , pachwiny mam opuchnięte i węzły mam powiększone w pachwinie też po prawej stronie co też bardzo boli. Bolący guz na wardze sromowej POMOCY. Nie bolace guzy, zlokalizowane przy samej scianie u wejscia do pochwy,blizej odbytu. Kilka dni temu na moich wargach sromowych pojawił się niewielki guzek. Odczuwam ból przy jego dotyku.


Umówiłam się do lekarza, ale termin wizyty mam dopiero za kilka tygodni. Niewielki, bolący guzek na wargach sromowych. Każda kobieta posiada dwa rodzaje warg sromowych: mniejsze oraz większe. Te większe znajdują się na zewnątrz i zawierają sporą ilość tkanki. Wargi sromowe chronią dostępu do pochwy.


Przerost warg sromowych to problem nie tylko estetyczny. Jeśli wargi sromowe wewnętrzne przykrywają wargi zewnętrzne mówimy o nieprawidłowości. Jednak problem pojawia się wtedy, gdy ten przerost jest znaczący i zaczyna mieć wpływ na kobiece samopoczucie.


Mężczyźni rozróżniają dwa podstawowe rodzaje waginy: „bułeczki” (gdzie wargi sromowe mniejsze są schowane) oraz „motylki” (gdy wargi sromowe mniejsze wystają po wargi większe). Jednak wystarczy krótka lektura forów internetowych, aby dowiedzieć się, że zdecydowana większość facetów nie przywiązuje wagi do wyglądu. Barbarą Levy, ginekologiem-położnikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty