piątek, 13 lutego 2015

Żylaki pochwy a poród naturalny

Nie wiem nic o żylakach pochwy, ale moja kuzynka miała hemoroidy w ciąży i po porodzie mówiła, że to ten sam ból co przy wcześniejszym porodzie bez hemoroidów. Dodatkowo po porodzie bardzo szybko wyleczyła hemoroidy. Bardzo Ci współczuje, mam nadzieje, że szybko się pozbędziesz tych problemów. Witam, jestem w tyg (drugiej) ciąży, po ostatniej zostały mi niemiłe pamiątki, żylaki krocza i chciałabym się dowiedzieć czy w takiej sytuacji poród naturalny jest bezpieczny i wskazany?


Jak leczyć grzybicę pochwy u ciężarnej? No i jak widać co lekarz to inna opinia.

Ja miałam żylaki na sromie już w pierwszej ciąży ale poród SN - popękały niektóre podczas parcia. Teraz jest ich znacznie więcej, mało tego znajdują się nawet na ściankach przy wejściu do pochwy. To, czy kobieta będzie mogła urodzić siłami natury, zależy w dużej mierze od wielkości żylaków oraz ich usytuowania (np. czy nie będą „przeszkadzać” w razie możliwego nacinania krocza). Przy bardzo nasilonych, dużych żylakach sromu poród naturalny może być utrudniony.


Zazwyczaj po porodzie wszystko wraca do normy. Jednak czasami ciąża zostawia też po sobie nieprzyjemne dolegliwości. Jednakże zdaniem części specjalistów nie stanowią wskazania do wykonania cesarskiego cięcia. Takie rozwiązanie ciąży może zostać wzięte pod uwagę w przypadku zaawansowanej formy żylaków oraz ich newralgicznego usytuowania.


Boję się rodzić naturalnie, bo nie wiem czy to jest dla mnie bezpieczne i jakie będą konsekwencje po porodzie, żylaki sprawiają mi duży dyskomfort.

Lekarz prowadzący twierdzi, że nie widzi nic groźnego, ale ja mam obawy. Jestem bardzo obolała w okolicach rodnych i nie wiem czy dam rade urodzić. Przy pierwszym porodzie byłam nacinana.


Ja w każdym razie miałam żylaki sromu i prawego uda w pierwszej ciąży, teraz jestem w drugiej ciąży i już zaczynają mi się nasilać. Bolesne to wiem, ale poza tym co powiedział ci lekarz dodam tylko dużo leżenia, odpoczynek, mało przebywania w pozycji stojącej. Jesli odpoczywasz połóż się a nie siedź. Ważnym zagadnieniem jest też – żylaki sromu a poród naturalny.


Otóż żylaki nie są powodem do rezygnacji z porodu siłami natury. O ile są niewielkie i nie stanowią przeszkody do ewentualnego nacięcia krocza. A to bardzo często jest potrzebne, by dziecko mogło przyjść na świat. Zylaki pochwy w ciazy a porod: Leczenie żylaków sromu i pochwy.


W czasie ciąży żylaki sromu i pochwy leczy się objawowo. Po porodzie najczęściej same znikają. Wyczułam kilka dni temu duży żylak w okolicach odbytu, bardzo bolesny, piekący. Powodem ich powstawania mogą być także uwarunkowania genetyczne.


Poród naturalny czy cesarskie cięcie? Wiele kobiet zmienia zdanie, mimo deklaracji. Miała któraś żylaki pochwy i warg sromowych.

Czy to zniknie po porodzie? Czy któraś z Was mając hemori zdecydowała się na poród naturalny? Obawiam się ewentualnych konsekwencji.


W takim przypadku zagadnienie żylaki macicy a poród wymaga konsultacji z lekarzem prowadzącym. Podobnie, jak miało to miejsce w przypadku żylaków macicy, także zagadnienie „żylaki sromu a poród naturalny” nie jest wcale kontrowersyjne. Nie ma wcale przeciwwskazań do narodzin siłami natury.


Beata z Krakowa Opisywana przez Panią sytuacja rzeczywiście jest dość kłopotliwa. Warto zapobiegać im, a jeśli się pojawią, wiedzieć jak sobie z nimi radzić. Ginekologii i Położnictwa i w żadnej nie znalazłam wzmianki jakoby żylaki sromu i pochwy były wskazaniem do cesarki. Pojawienie się powiększonych żył u kobiet aż do przypadków występuje we wczesnych stadiach ciąży, a bliżej porodu występuje znaczny wzrost średnicy żyły odpiszczelowej i żyły odpiszczelowej.


Zobacz film z porodu, na którym mama nie kryje emocji. Dowiedz się, jak wygląda poród i przekonaj się, że nie należy się go obawiać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty