piątek, 21 kwietnia 2017

Guzek obok warg sromowych

Bolesny guzek na wardze sromowej – zapalenie gruczołu Bartholina. Oprócz licznych drobnych gruczołów, w obrębie warg sromowych mniejszych zlokalizowane są parzyste gruczoły przedsionkowe większe, nazywane także gruczołami Bartholina. Są one odpowiedzialne za produkcję dużych ilości śluzu, który warunkuje odpowiednie. Co może oznaczać mały guzek z lewej strony wargi sromowej ? Pytanie zadałam ze względu , że moja koleżanka odkryła na wardze sromowej małego guzka.


Dopiero później wyczułam pod palcami guzkowate zgrubienie zlokalizowane na jednej z warg sromowych większych po wewnętrznej stronie, tuż obok wargi sromowej mniejszej. Guzek ten znajduje się tak jakby pod skórą, gdyż nie jest raczej widoczny, jedynie skóra jest trochę zaczerwieniona. Mam pytanie czy może to być coś poważnego. Bolesny, niewielki guzek w okolicy warg sromowych (bez zaczerwienienia i innych dolegliwości). Jakie mogą być przyczyny?


Violetta Skrzypulec-Plinta ginekolog położnik, endokrynolog, seksuolog Kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. W zagłębieniu miedzy warga sromowa, a udem w pachwinie zrobił mi sie owalny na pół palca guzek, boli gdy dotykam gdy siadam i zmieniam pozycje, jest ok gdy stoję lub ułożę sie dobrze leżąc, dnia myślałam ze robi mi sie jakiś pryszcz bo był podobny ból ale na drugi dzień znacząco to urosło, nie czuje tam żadnych grudek, zmiana jest gładka i owalna, jestem ostatnio. Guzek na wargach sromowych mniejszych - zapalenie gruczołu Bartholina Gruczoł Bartholina to parzysty narzą który znajduje się w obrębie warg sromowych mniejszych, blisko ujścia cewki moczowej. Jego funkcją jest produkowanie śluzu, który nawilża pochwę.


Jego umiejscowienie i częsty kontakt z moczem sprzyjają rozwojowi infekcji. Witam, mój problem jest następujący. Otóż dziś w czasie depilacji było wszystko w porządku, ale chwile pózniej, kiedy sie juz mylam wyczulam w wardze sromowej większej guzek. Kiedy sie depilowalam nic tam raczej nie było, bo sciskalam (moze to przez to?) ja i nic nie czułam. Czy mi nic nie grozi, ze ja go tak czesto nacinam i dlaczego on po operacji znowu sie pojawił?


W okolicy warg sromowych znajdują się bardzo duże ilości gruczołów Bartoliniego, które okresowo mogą ul. Czy ktoś ma może taki problem? Bolące czasem nawet bardzo guzki na wargach sromowych większych i czasem trochę w pobliżu mniejszych? Z ropną wydzieliną, a po wyciśnięciu aż nieraz. Otóż już od dawna mam taki mały pryszcz na wardze sromowej od środka.


Guzki na wargach sromowych, czy krostki należy jak najszybciej zlikwidować. Należy pamiętać o tym, że nawet niewielka narośl może zmienić się w nowotwór, a jego bliskość z układem limfatycznym przyspieszy rozsiewanie się komórek nowotworowych po całym organizmie. Kiedys juz cos takiego mi sie zdarzylo moze razy w ciagu poprzednich kilku lat tylko ze zawsze jak sie juz zglosilam do lekarza to juz. Wargi sromowe są parzystymi fałdami skóry, okalającymi szparę sromową oraz przedsionek pochwy.


Do zadań warg sromowych należy między innych ochrona przed urazami mechanicznymi. Guzki typu tłuszczaków na wargach sromowych to wielka rzadkość. Myślę, że raczej na wardze sromowej to jakaś torbielka wytworzona z gruczołów (najczęściej gruczołu Bartoliniego wytwarzającego śluz) występujących w tej okolicy w dużych ilościach. Odkąd pamiętam pod skórą w okolicach warg sromowych mam drobne ,przesuwalne guzki. Dodam że mam kilkanaście lat i sporą nadwagę.


Czy to po prostu tak ułożona tkanka tłuszczowa czy też coś poważnego? Nie są bolesne, nie rosną. Guzki warg sromowych wraz z bólem przy oddawaniu moczu. Przed pojawieniem sie tych, od maja mialam o wiele mniejszego guzka z jednej strony, blizej sromu, z tym, ze on bardzo. Przyczyną są najczęściej infekcje bakteryjne, rzadziej wirusowe.


Możliwe jest również przeprowadzenie operacji zmniejszenia warg sromowych większych, jeżeli w okolicach wzgórka łonowego zgromadzi się zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej. Choroby w obrębie sromu mogą wynikać ze zmian hormonalnych. Przerost warg sromowych w bardzo odosobnionych przypadkach może być dziełem hormonów, a raczej ich zaburzeniami w organizmie. Istnieją również choroby, którym może towarzyszyć ta wada.


Ja też mam podobny problem Guzek pojawił się nagle po zewnętrznej stronie warg sromowych mniejszych. Boli i trochę swędzi jeśli się go dotknie. Okolica też wydaje się być zmieniona zapalnie.


Wizytę u ginekologa mam dopiero w piątek, bo nigdzie wcześniej nie mogłam się dostać. Wczoraj rano, przy kapaniu, poczulam bolacy guzek po lewej stronie pochwy(na zewnatrz). Wyglada to troche jak krosta, tylko nie ma ujscia ropy. Guzek jest baaaardzo bolacy, przy chodzeniu i siadaniu odczuwalny. Dzis zauwazylam ze troszke sie powiekszyl.


Ból warg sromowych: zapalenie gruczołów przedsionkowych (gruczołu Bartholina) Ból warg sromowych, który narasta przy siedzeniu, zmianie pozycji lub utrudnia poruszanie się, obrzęk i zaczerwienienie okolic intymnych, a także guzek w przedsionku pochwy wypełniony ropą, to objawy wskazujące na zapalenie gruczołu Bartholina. Patogenami, które najczęściej są przyczyną infekcji, to. Warszawie, w Krakowie, we Wrocławiu, w Łodzi czy w Szczecinie. Wargi sromowe większe (łac. labia pudendi majora) to dwa duże parzyste fałdy owłosionej skóry, zawierające dodatkowo dużą ilość tkanki tłuszczowej. Z przodu łączą się, bezpośrednio wrastając we wzgórek łonowy, tworząc tzw.


Zamów newsletter dotyczący zabiegu Plastyka warg sromowych (Labioplastyka). Zamówienie możesz w każdej chwili anulować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty