czwartek, 4 lutego 2016

Zgrubienia na nodze po operacji żylaków

Stan po operacji żylaków i zgrubienie – odpowiada Dr n. Ponadto zauważyłem też inne zgrubienia na mojej operowanej nodze. Lekarz zalecił jedynie opatrunek w postaci bandażu uciskowego, a zdjęcie szwów za dni. Nie zostały mi zapisane żadne leki. Czy tak może być po operacji?


Bolesne zgrubienia dwa tygodnie po usunięciu żylaków na nodze Witam, minęły już dwa tygodnie od mojej operacji usunięcia żylaków na nodze. Niestety nadal są liczne siniaki i strupki (częściowo stripping), ale martwią mnie głównie zgrubienia w niektórych miejscach, które przy dotyku bolą. Takie zgrubienia w pachwinie występujące po usunięciu żylaków kończyny dolnej to sprawa nader częsta (dlatego lekarz nie zwrócił na to uwagi).


Jest ono spowodowane skłębieniem tkanek przez użyty szew podskórny, który zbliża tkanki podskórne lub krwiak pooperacyjny, który najczęściej wchłania się samoistnie. Niepokoi mnie to że mam zgrubienia w nodze po operacji. Moja mama przeszła operację usuwania żylaków kilka dni temu metodą strippingu: nacięcia w pachwinie, pod kolanem,. Od tygodni cierpię z powodu silnych bólów tejże nogi, byłam u kontroli w szpitalu , w którym mnie operowano, mówiłam o silnych bólach, lekarz stwierdził, że tak musi być i że jak boli to tabletka przeciwbólowa tyle z porady. Udało mi się trafić na preparat, który zacząłem stosować i zadiałało.


Najpierw zniknęły objawy, potem struktury żylaków. Pewnie na jakieś poważne stadium choroby nie pomoże, ale nie wszyscy mają żylaki wymagajace od razu operacji i jest czas na leczenie za pomocą maści. Nie wiem czy i wam pomoże, ale dlaczego miałoby nie. Bólom w jamie brzusznej lub w okolicy lędźwiowej towarzyszy podwyższona ciepłota ciała, zwiększona leukocytoza oraz przyspi.


Zapalenie żył w nodze najczęściej współwystępuje z zakrzepicą żył, której powikłanie stanowi. Do objawów zapalenia żył kończyn dolnych zalicza s. Oczywiście można chodzić swobodnie ( ale z rozsądkiem ). Pierwszym objawem niedomagania układu żylnego są pojawiające się na nogach czerwone żyłki, powszechnie nazywane pajączkami. Wiele kobiet uważa, że to tylko defekt kosmetyczny. Ponieważ żyły nie lubią wysokich temperatur, zarówno ci, którzy mają tendencję do żylaków, chorują na żylaki lub są po operacji ich usunięcia nie powinni chodzić do sauny.


Po zabiegach nie powinno się nosić dużych ciężarów, zbyt długo stać czy siedzieć i chodzić na wysokich obcasach. Aż procent wszystkich operacji wykonuje się z powodu nawrotowych żylaków. Nawrót żylaków zależy głównie od postępu choroby — operacja nie zawsze leczy patologię, a często tylko jej konsekwencje. Nawrotowi sprzyjają czynniki genetyczne i styl życia. Ich wielkość i czas utrzymywania się zależy od wielkości i lokalizacji leczonych zmian.


Mogą się utrzymywać od kilku tygodni do nawet roku czasu przy leczeniu dużych żylaków. W przypadku silnego bólu czy obrzęku na nodze, należy skontaktować się z lekarzem. Zgrubienia i przebarwienia po zabiegach skleroterapii są rzeczą normalną. Jest też kilka metod operacji żylaków kończyn dolnych.


Przykładowo wymienić można: Stripping polega na wykonaniu nacięć na nodze, a następnie - wprowadzeniu metalowej linki do chorej żyły, jej podwiązaniu i wyciągnięciu na zewnątrz. W ten sposób usuwa się pień i gałęzie żylne. Leczenie domowe zapalenia żył powierzchownych w nodze polega na zapobieganiu powstawania żylaków i ich rozwoju.


Należy unikać gorących kąpieli i wielogodzinnego stania lub siedzenia, a także siedzenia z założonymi nogami. Co mogę w tej kwestii napisać jeszcze od Siebie? Cena wykonania zabiegu na jednej nodze laserową metodą endożylną wynosi ok. Dla kogo jest dobra metoda laserowego usuwania żylaków.


Za pomocą techniki endożylnej można usuwać nie tylko duże żylaki, ale także pajączki i teleangiektazje, leczyć owrzodzenia żylakowate. Skleroterapia kompresyjna (obliteracja, ostrzykiwanie żylaków) to metoda nieoperacyjnego leczenia żylaków i pajaczków, a także likwidowania poszerzonych żył. Zabiegi skleroterapii kompresyjnej polegają na podawaniu w miejscu uszkodzenia żył leków, które powodują zwłóknienie, a następnie wyłączenie. W maju udałam się do naczyniowca uznał,że mam uszkodzony nerw. Zabieg trwa krótko i nie należy do bolesnych.


Początkowo noga nie wygląda najlepiej. Od razu po zabiegu zakłada się opatrunek uciskowy (pończochy lub specjalny bandaż), który należy nosić, w zależności od zaleceń, przez 5-dni. Przez pierwsze tygodnie wyczuwalne są pod skórą zgrubienia, które bolą przy dotyku. Teleangiektazje (pajączki naczyniowe) są poszerzonymi żyłkami położonymi płytko w skórze.


Mają głównie znaczenie kosmetyczne i rzadko wywołują dolegliwości bólowe. Nie są bolesne i rzadko powodują obrzęk. Miałem trzy dni temu operację wycięcia żylaków z kończyny dolnej prawej. Chirurg dokonał nacięcia również przy pachwinie.


Na kolanie miałem strasznie widoczną dużą żyłę. W chwili obecnej stwierdzam, że nadal jest tam jakieś zgrubienie, mimo iż. Jestem juz miesiac po operacji zylakow.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty